اخبار, تلفن همراه

اندروید 9 پای ،نسخه جدید اندروید، برای گوشی های پیکسل گوگل عرضه شد

اندروید 9

اندروید 9 پای که جدیدترین سیستم عامل اندروید به حساب می آید، منتشر شد. آپدیت این اندروید جدید برای دستگاه های پیکسل گوگل منتشر شد تا برای اولین بار به دست کاربران برسد.

اندروید 9

آپدیت سیستم عامل اندروید 9 پای برای گوشی های پیکسل شرکت گوگل منتشر شد. همانند همیشه، ابتدا جدیدترین گوشی های گوگل آپدیت سیستم عامل جدید را دریافت کردند. اکنون کاربران گوگل پیکسل، پیکسل ایکس ال، پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال می‌توانند از اندروید 9 لذت ببرند.

تا چند هفته پیش تصوری از اسم اندروید پی نبود و طبق شایعاتی که هواوی منتشر می کرد، نام Pistachio برای این اندروید جدید در نظر گرفته شده بود. در نهایت گوگل امسال تصمیم گرفت که اسم خوراکی بسیار ساده ای برای اندروید جدید خود به نام “پای” در نظر بگیرد. همانند همیشه، باز هم اسم یک خوردنی ساده، سبک و خوشمزه انتخاب شده است! اندروید 9 پای اکنون رسمی شده و در اختیار کاربران قرار گرفته است.

اندروید 9 پای اول بر روی گوشی های پیکسل گوگل

طبق روال هر ساله، گوگل جدیدترین و اولین نسخه سیستم عامل های تازه منتشر شده خود را به گوشی های سری پیکسل آماده و منتشر می کند. اکنون کاربران چهار گوشی گوگل پیکسل، گوگل پیکسل ایکس ال، گوگل پیکسل 2 و گوگل پیکسل 2 ایکس ال قادر هستند به ویژگی‌های جدید سیسم عامل تازه وارد دسترسی داشته باشند. هر 4 دستگاه که محصول سال های 2016 و 2017 هستند به زودی توسط این اندروید جدید پشتیبانی خواهند شد.

اگرچه گوگل اعلام کرد اندروید 9 پای برای گوشی های پیکسل بلافاصله منتشر شده و کاربران مدل‌های ساخت دیگر شرکت‌ها باید بیشتر منتظر بمانند، اما با گذشت یک روز، آپدیت یاد شده امروز برای گوشی اسنشال فون نیز منتشر شد. به نظر می رسد که اسنشال فون نیز تاکتیک جذب مشتری را تغییر داده و یکی از اولین حامل های اندروید پای است.

در این راستا گوگل دیگر گوشی های شاخص اندرویدی شرکت های دیگر را نیز ، طی چند هفته آینده به این سیستم عامل قدرتمند مجهز خواهد کرد. بر اساس گفته‌های گوگل، برخی گوشی های منتخب شرکت‌ سونی، وان پلاس، ویوو، اوپو و اچ ام دی گلوبال یا همان نوکیا، تا انتهای پاییز سال جاری آپدیت سیستم عامل جدید را دریافت خواهند کرد.

اندروید 9 پای

به عنوان نمونه‌ای از این گوشی ها باید به اکسپریا ایکس زد 2، نوکیا 7 پلاس، اوپو آر 15، ویوو ایکس 21 و وان پلاس 6 اشاره کنیم. البته این مربوط به دستگاه‌های قدیمی بوده و انتظار داریم تا انتهای پاییز و حتی تابستان امسال، دستگاه‌های جدیدی را مجهز به اندروید 9 پای به صورت پیش‌فرض مشاهده کنیم.

به عنوان برخی ویژگی‌های اندروید 9 که در کنفرانس Google I/O امسال به آن‌ها اشاره شد می‌توان به Adaptive Battery (باتری تطبیق‌پذیر) و Adaptive Brightness (روشنایی تطبیق‌پذیر) اشاره کرد که تاثیر فوق‌العاده‌ای بر روی اصلی‌ترین نقطه ضعف گوشی های هوشمند یعنی عمر باتری کوتاه دارند. این سیستم عامل می تواند بسیار پیشرفته تر و تطبیق پذیر تر از نسخه قبلی خود یعنی اندروید اوریو 8.1 باشد.

نظر شما در مورد این سیستم عامل جدید و قدرتمند اندروید یعنی اندروید 9 پای چیست؟ اندرویدی که ماه های طولانی به اندروید پی شناخته می شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *