اخبار, تلفن همراه

چرا اپل از سیستم صفحه نمایش always-on استفاده نمی کند

صفحه نمایش always-on

چند سالی است که تکنولوژی صفحه نمایش Always-on یکی از ویژگی های ضروری تلفن پرچمدار نمایشگر OLED است. به طور تصادفی ، آیفون 11 اپل احتمالاً آخرین تلفن پریمیوم با نمایشگر LCD است ، اما اگر شایعات صادق باشند ، گوشی  آیفون 12 نیز به چنین تکنولوژی مجهز نمی شود.

نکته ای که نمایشگرهای OLED را جذاب می کند این است که می توانند پیکسل های جداگانه را به طور کامل خاموش کنند. این اجازه می دهد تا نه تنها سیاه و سفید کاملی داشته باشید بلکه یک ویژگی عالی را که اکثر تلفنهای LCD ندارند ندارند: نمایشگر همیشه روشن یا Always-on.

تولید کنندگان مختلف نسخه های مختلفی از این قابلیت را ارائه می دهند ، اما اساساً ایده این است که بدون نیاز به تعامل با تلفن خود ، اطلاعات مهم کسب کنید. صفحه نمایش همیشه روشن معمولاً دارای زمان ، نمادهای اطلاع رسانی و میزان باتری خواهد بود. اگر می خواهید یک فانتزی فوق العاده نیز باشید ، برخی از آنها به شما اجازه می دهند تصویری از انتخاب خود یا تصویری از پیش تعیین شده نیز داشته باشید.

سیستم صفحه نمایش Always-on

صفحه نمایش always-on

به نظر می رسد که این تکنولوژی بسیار مفید است ، به خصوص اگر تلفن فاقد چراغ اطلاع رسانی باشد ، این مورد در مورد آیفون ها نیز وجود دارد. بنابراین چرا اپل این ویژگی را در تلفن های خود معرفی نکرد؟

بیایید واضح تر بگوییم: به این دلیل نیست که اپل نمی تواند این کار را انجام دهد. این شرکت برای داشتن آن ویژگی از نظر عمدی انتخابی است. بنابراین ، پس ، چرا این را انتخاب نمی کند؟

برای حفظ عمر باتری

در حالی که گرافیک های همیشه روی صفحه نمایش معمولاً به همان میزان ممکن برای کاهش مصرف برق حداقلی هستند ، در صورت استفاده از یکی از این باتری ها ، همچنان قابل توجه در عمر باتری وجود دارد. از این گذشته ، این گوشی نه تنها باید پیکسل ها بلکه CPU و GPU را نیز تغذیه کند ، زیرا آنها مسئول آنچه باید روی صفحه نمایش داده شود را بر عهده دارند. حتی اگر آنها در بخش کوچکی از ظرفیت خود کار می کنند ، این کار هنوز خاموش شدن تلفن شما از کار افتادن تلفن شما است.

البته کاربران همیشه می توانند عدم استفاده از AOD را انتخاب کنند. و در صورت عدم تصمیم گیری در این زمینه ، اپل می تواند هشداری را اضافه کند که روشن کردن آن باعث کاهش عمر باتری می شود. اگر نگرانی اصلی باتری است ، بنابراین اپل باید آنقدر متمرکز شود که نمی خواهد مردم را به انجام کاری که می تواند آن را بدتر کند وسوسه کند.

اما جدیدترین آیفون ها از باتری بسیار خوبی برخوردار هستند و یک ساعت قربانی می کنند ، مانند گذشته چشمگیر نخواهد بود. پس از آن باید چیز دیگری باشد …

برای جلوگیری از تخریب نمایشگرها

صفحه نمایش always-on

عناصر موجود در پایین را نادیده بگیرید و می دانید که صفحه نمایش always-on روی آیفون چه چیزی را نمایش می دهد – چرا آیفون ها نمایشگر همیشه روشن را به عنوان یک ویژگی ندارند؟
عناصر موجود در پایین را نادیده بگیرید و می خواهید ایده خوبی از نمایشگر همیشه روشن روی آیفون داشته باشید
آیفون ها به دلیل ماندگاری در سخت افزار و نرم افزار شناخته شده اند و اپل به درستی به آن افتخار می کند. داشتن صفحه نمایش ، مسلماً مهمترین قسمت تلفن ، کار کردن بیشتر اوقات (معمولاً تنظیمات می تواند به صورت خودکار در شب خاموش شود) با چهار یا پنج سال مخالف فلسفه حفظ عملکرد است.

پیکسل سوخته در نمایشگرهای OLED یک نگرانی رایج است. در حالی که “همیشه روشن” ممکن است باعث شود شما فکر کنید که مسئله این ویژگی است ، واقعاً اینگونه نیست. هر سازنده اطمینان حاصل کرده است که برای استفاده از پیکسل های مختلف ، گرافیک ها را با گذشت زمان کمی تغییر دهید.

اما هنوز هم ، هر نوع استفاده با مقدار مشخصی از فرسودگی همراه است و ممکن است اپل فکر کند این مزایا برای اشکالاتی ندارد.

زیرا از تجربه کاربر AOD راضی نیست

صفحه نمایش همیشه روشن بر روی تلفن سامسونگ – چرا آیفون ها به عنوان یک ویژگی همیشه نمایشگر ندارند؟
صفحه نمایش همیشه روشن بر روی تلفن سامسونگ
نکته دیگری که اپل مدام در مورد آن صحبت می کند این است که چگونه همه کارها را به نفع کاربر انجام می دهد. چقدر صحیح است که قابل بحث است ، اما ما مطمئن هستیم که اپل تا حد زیادی به آن اهمیت می دهد. بنابراین چیزی است که ممکن است در مورد نمایشگر کاربران هنگام نمایش همیشه روشن به آن علاقه نداشته باشد؟

برای مثال ، اپل ممکن است این کار را بعداً کار برکنار کند. این سیستم از قبل بیدار شده است ، که فقط با تلاش اضافی با کمی جابجایی تلفن شما ، تمام اطلاعاتی را که نمایشگر همیشه روشن در اختیار کاربران قرار می دهد ، می کند.

AOD ها معمولاً کم رنگ هستند ، به این معنی که استدلال “نگاه از دور” همیشه معتبر نیست.

سپس حرکت جزئی از گرافیکی که قبلاً به آنها اشاره کردیم وجود دارد. اگر تلفن را در جایی در دید محیطی خود دارید ، هر زمان که گرافیک تغییر می کند ، توجه شما را به خود جلب می کند ، زیرا مغز ما آموزش دیده است که آن را به عنوان “اوه ، چیزی تغییر کرد ، باید توجه من را جلب کند!” این کمی آزار دهنده است و قطعاً تجربه کاربری خوبی نیست.

پیکسل 4 گوگل از فناوری رادار خود برای شناسایی هنگامی که به تلفن خود نگاه می کنید برای فعال کردن صفحه نمایش استفاده می کند ، که این بهترین از هر دو جهان است. آیا سخت افزار اضافی ارزش آن را دارد ، موضوع دیگری است.

زیرا کاربران واقعاً به آن اهمیت نمی دهند

شاید دلیل عدم نمایش همیشه نمایشگر آیفون ها به همان سادگی اپل باشد که عملکرد آن را بسیار ناچیز می داند. مطمئناً ، تحقیقات خاصی در این زمینه انجام داده است ، از جمله جمع آوری نظرات کاربران ، از یک راه یا دیگری. این احتمال وجود دارد که بیشتر کاربران آیفون یا آیپد اپل به هیچ وجه علاقه ای به سیستم صفحه نمایش always-on ندارند.

برای خرید لوازم جانبی اپل به این بخش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *