اخبار, تلفن همراه

بررسی کامل هواوی پی40 پرو

بررسی کامل هواوی پی40 پرو

بررسی دو دقیقه ای  هواوی پی40 پرو

اگر می خواهید هواوی پی40 پرو را انتخاب کنید، می توانید از این گوشی نهایت استفاده را ببرید.این گوشی دارای یک طراحی لوکس ، ماندگاری بالای باتری است و یکی از بهترین دوربین هایی که تاکنون در یک تلفن دیده ایم. با این حال ، برای متوسط ​​کاربر ، این تلفنی نیست که ما توصیه می کنیم. به دلیل ممنوعیت هواوی در ایالات متحده ، این تلفن دارای سرویس های Google Mobile نیست ، به این معنی که این گوشی به برنامه های محبوب اندرویدی مانند Google Play Store ، YouTube ، Gmail و بسیاری دیگر دسترسی ندارد.در زمان خود با Huawei P40 Pro ، ما این نکته را ناامیدکننده دانستیم و این امر با شکست شیء داشتن تلفن هوشمند در سال 2020 هم مرز بود. عدم توانایی دسترسی به خدماتی که از دستگاه های Android استفاده می کنیم هر روز مانع تجربه ما در استفاده از هواوی شد.

رونمایی از پی40 پرو

این شرکت در مراسمی در اواخر مارس 2020 از هواوی P40 ، P40 Pro و P40 Pro Plus رونمایی کرد و این تلفن در تاریخ 7 آوریل در انگلستان به فروش رفت و در تاریخ 16 آوریل در استرالیا به  بازار آمد، در حال حاضر هیچ نشانی از آمریکا وجود ندارد. تاریخ انتشار ، و ما شک داریم که تا کنون یک آغاز رسمی در آمریکا آغاز خواهد شد.

Top of Form. صفحه نمایش روشن و بزرگ است و به نظر می رسد زرق و برق دار .  به نظر ما برای تماشای ویدیو خوب است. هواوی همچنین حداکثر سرعت تازه سازی صفحه را به 90 هرتز افزایش داده است ، که سریع تر از 60 هرتز از تلفن های قبلی خود است ، اگرچه نه به اندازه گوشی های رقیب مانند گلکسی S20 و Oppo Find X2 Pro که صفحه نمایش 120 هرتزی دارند. نرخ تازه سازی بالاتر در اصل امکان پخش صافی بر روی صفحه را هنگام پخش بازی های تلفن همراه یا پیمایش در رسانه های اجتماعی شما فراهم می کند. این برای بسیاری از ویژگی های ضروری نخواهد بود ، اما اگر می خواهید یک تلفن با کیفیت عالی داشته باشید ، خوب است. 90Hz به اندازه 120 هرتز احساس صافی نمی کند ، اما این یک تفاوت قابل توجه در مقایسه با 60 هرتز است. تنظیم 90Hz به طور پیش فرض فعال شده است ، اما توجه داشته باشید که باتری شما را سریعتر از 60 هرتز تخلیه می کند ، بنابراین اگر ترجیح می دهید در مصرف انرژی خود صرفه جویی کنید و بدون نمایشگر نرم و صاف تر زندگی می کنید ، می توانید در تنظیمات به 60Hz نزول کنید.

طراحی برتر هواوی پی40 پرو

Huawei P40 Pro طراحی برتر را ارائه می دهد که هر آنچه را که کمپانی پیش از این ساخته بود ، به همراه صفحه نمایش با وضوح بالا و لذت بخش واقعی استفاده می کند.دوربین موجود در هواوی P40 Pro یکی از بهترین دوربین هایی است که ما تاکنون از آن استفاده کرده ایم ، عملکرد قابل توجهی بهبود یافته در سناریوهای کم نور را ارائه می دهد ، و یک حالت نقطه ضرب و شتم قوی را ارائه می دهد که به شما امکان می دهد هر بار عکس های بسیار زیبایی بدست آورید.

ما هم چنین متوجه شده ایم که عمر باتری در Huawei P40 Pro بسیار عالی است و به شما این امکان را می دهد تا تنها در صورتی که به راحتی از دستگاه استفاده می کنید ، دو روز از آن استفاده کنید. در نهایت ، با این وجود ما این موضوع را در عمق بیشتر بررسی خواهیم کرد . Huawe P40 Pro به دلیل عدم وجود نرم افزار مفید در آن باز می گردد. با گذشت زمان ، تجربه بهتر می شود ، و راه هایی برای یافتن برخی از ناامیدی های اصلی وجود دارد. اما هنگامی که دستگاه های جایگزین اپل ، OnePlus و سایرین مبلغ مشابهی را خرج می کنند و می توانند طیف وسیعی از برنامه هایی را که انتظار دارید در یک تلفن هوشمند مدرن پیدا کنید ، بسته بندی کنند توصیه به انتخاب آخرین نسخه هواوی بسیار دشوار است.

Huawei P40 Pro با رزولوشن 158.2 x 72.6 x 9mm با لمس کوتاه تر و باریک تر از Galaxy S20 Plus است و به زیبایی در دست شما قرار می گیرد. با این حال ، شما هنوز هم به دو دست نیاز دارید تا بتوانید از آن راحت استفاده کنید ، و اگر از تلفن های کوچکتر دوست دارید ، ممکن است هواوی پی 40 را ترجیح دهید. هواوی از میان شیب تند و شفاف دو رنگ در P30 عبور کرده است و به رنگ های محکم کلاس P40 Pro رسیده است. ما نسخه Deep Sea Blue را آزمایش کرده ایم ، اما بسته به موقعیت مکانی شما ، تا پنج رنگ وجود دارد. جالب ترین رنگ سایه نقره ای Silver Frost است که یک رنگ ساتن است و رنگ آن بین رنگ نقره ای روشن و خاکستری تیره بسته به نوع برخورد چراغ در گوشی است. ما فکر می کنیم نسبت به Cosmic Grey سری گلکسی S20 زیبا تر به نظر می رسد و اثر انگشت را کاملاً پنهان می کند و ظاهری تمیز تر نسبت به سایر تلفن های دیگر دارد. Huawei P40 Pro دارای یک دوربین بزرگ است. بعداً در مورد این صحبت خواهیم کرد ، اما هیچ فرقی نمی کند که آرایه دوربین در یک بیرون زدگی نسبتاً بزرگ قرار داشته باشد. آن را دوست دارید یا نه ، اگر می خواهید یک گوشی رده بالا و دارای ویژگی های چشمگیر عکاسی در سال 2020 باشید ، مجبور خواهید بود که این برجستگی را در آغوش بگیرید. دکمه پاور و کلیدهای ولتاژ در سمت راست گوشی قرار دارند ، در حالی که در پایه یک پورت USB Type-C و اسپیکر رو به پایین قرار دارد که صدای مناسب را با حجم مناسب پمپ می کند. سینی سیم کارت دوگانه نانو نیز در اینجا قرار دارد و می توان از آن برای گسترش حافظه نیز استفاده کرد.

مشخصات و عملکرد هواوی پی40 پرو

Huawei P40 Pro از همان چیپست Kirin 990 5G استفاده می کند که در گوشی Mate 30 Pro 5G و گوشی تاشو هواوی ، Mate XS دیده ایم و به اندازه کافی سریع می تواند از جدیدترین تلفن های پرچم دار از مارک های رقیب استفاده کند. ما وقتی در بین برنامه ها و بازی ها قرار گرفتیم ، متوجه شدیم که به همان سرعت سایر گوشی های رده بالا ، مانند Galaxy S20 یا iPhone 11 ، سرعت بیشتری دارد. این امتیاز در معیار Geekbench 5 به طور متوسط ​​2997 به ثمر رسیده است ، که این یک امتیاز مشابه سامسونگ Galaxy S20 Plus است ، که از یک چیپست Qualcomm Snapdragon 865 برتر نیز بهره می برد. پردازنده هواوی با رم 8 گیگابایتی همراه است و شایان ذکر است که هیچ گزینه 12 گیگابایت رم در دسترس نیست.

این یک تصمیم جالب از طرف هواوی است ، زیرا بسیاری از تلفن های رده بالا در سال 2020 دارای حافظه رم بیشتری نسبت به این هستند هرچند که گفته شد ، ما متوجه نمی شویم که نسبت به سایر دستگاه های رده بالا کندتر باشد. شما می توانید حافظه داخلی 128 گیگابایتی ، 256 گیگابایتی یا 512 گیگابایتی داشته باشید و می توان آن را با کارتهای microSD تا 256 گیگابایت افزایش داد. ما فهمیدیم که مدل 256 گیگابایتی بیش از اندازه کافی است ، اما اگر دوست دارید تلفن خود را با برنامه ها و رسانه ها پر کنید ، می توانید فضای ذخیره سازی خود را بیش از حد کاهش دهید. این پردازنده هم چنین در حال حاضر تنها چیپست رده بالا با یکپارچه 5G است ، بدین معنی که با شبکه های اختصاصی 5G آینده و همچنین با شبکه های ترکیبی فعلی LTE / 5G عملکرد خوبی خواهد داشت. یادداشت ویرایشگر: ما نتوانستیم قابلیت های 5G Huawei P40 Pro را آزمایش کنیم زیرا در منطقه ای زندگی نمی کنیم که به شبکه 5G دسترسی داشته باشد و به دلیل قفل شدن کورنو ویروس نتوانستیم به منطقه 5G سفر کنیم.

سری هواوی پی40؛ با دوربینی متمایز

اگر چیزی وجود داشته باشد که باعث Pشده تلفن های سری  هواوی از بین مابقی گوشی ها متمایز شود ، این فناوری دوربین است. تلفن همراه رسید نوار را بالا برد و هواوی به دنبال این است که با P40 Pro بار دیگر آن را بالاتر ببرد. مجموعه دوربین های دارای مارک Leica شامل دوربین های 50 مگاپیکسلی f / 1.9 اولیه و 40MP f / 1.8 فوق العاده و یک دوربین تله فوتو 12 مگاپیکسلی است که قادر به بزرگنمایی نوری 5 برابر یا بزرگنمایی دیجیتال 50 برابر است. همچنین یک سنسور زمان پرواز (ToF) برای ایجاد جلوه های بوکه در عکس های حالت عمودی وجود دارد. هواوی همچنان از سنسور RYYB برای دوربین اصلی استفاده می کند ، یکی از بزرگترین هواوی که تاکنون استفاده کرده است ، و بزرگتر از آن است که در Galaxy S20 Ultra موجود است. طراحی سنسور RYYB (قرمز ، زرد ، زرد ، آبی) جایگزینی برای فیلتر سنتی “قرمز” ، “سبز” ، “سبز” ، “آبی رنگ” الگوی Bayer در اکثر سنسورهای دوربین است و از نظر تئوری این سنسور را قادر می سازد نور بیشتری جمع کند. با استفاده از تنظیم پیکسل (به موجب آن چهار عدد پیکسل سنسور در یک بزرگتر ترکیب شده و باعث می شود عملکرد کم نور در هزینه رزولوشن بهبود یابد) اندازه پیکسل مؤثر 2.44μm است ، و ما دریافتیم که دوربین های P40 Pro به صورت فوق العاده در شرایط نور و کم عملکرد عمل می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *