اخبار, تلفن همراه

شیائومی Mi 9T Pro رقیب اصلی وان پلاس 7

شیائومی Mi 9T Pro رقیب اصلی وان پلاس 7

وان پلاس7 و شیائومی Mi 9T Pro دو رقیب

قیمت ۴۰۰ دلاری شیائومی Mi 9T Pro آن را به یکی از رقبای اصلی وان‌پلاس ۷ بدل می‌کند. این گوشی با نمایشگر تمام‌ صفحه‌ی AMOLED، پردازنده‌ی توانمند اسنپدراگون ۷۳۰، دوربین سه‌گانه‌ ، شارژدهی عالی و البته قیمت باورنکردنی ۳۰۰ یورویی، یکی از بهترین محصولات بازار رقابتی میان‌رده‌ها به‌حساب می‌آید؛ اما ظاهرا مدیران شیائومی تنها به ایجاد شگفتی در کلاس میان‌ رده راضی نیستند، چرا که نسخه‌ی پروی این گوشی هوشمند را نیز با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ برای بازار پرچم‌ داران تدارک دیده‌اند. می ۹‌تی به‌ خودی خود از بسیاری جنبه‌ها محصول قدرتمندی است و به‌سختی می‌توان خرده‌ای به آن گرفت؛ بنابراین چینی‌ها در نسخه‌ی پرچم‌ دار این گوشی هوشمند تغییرات شگرفی پیاده نکرده و صرفا پردازنده را به مدل بالارده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ ارتقا داده‌اند؛ البته دوربین اصلی اکنون از حسگر IMX586 سونی بهره می‌برد که گفته می‌شود نسبت به نمونه‌ی IMX582  عملکرد بهتری در ضبط ویدیوهای 4K  دارد. حال باید دید که آیا تغییرات یادشده می‌توانند کاربران را به پرداخت ۱۰۰ یوروی بیشتر ترغیب کنند یا خیر.

طراحی شیائومی Mi 9T Pro

Mi 9T Pro طراحی کاملا یکسانی با برادر میان ‌رده‌ی خود دارد و بسیار چشم‌نواز به‌نظر می‌رسد. پیش از هر چیز دیگر، نمایشگرگوشی خودنمایی می‌‌کند که صرف‌نظر از یک نوار باریک چند میلی‌متری هیچ حاشیه‌، بریدگی یا حفره‌ای در سطح خود نمی‌بیند. Mi 9T Pro  صدای مخاطب را از طریق اسپیکری به گوش کاربر می‌رساند که درون شکاف باریکی بین نمایشگر و فریم فلزی جای گرفته است؛ بنابراین خبری از اسپیکر القایی و نمایشگر مرتعش نیست؛ البته حسگر نور محیطی دستگاه نیز زیر صفحه‌نمایش و دور از دید کاربر قرار دارد.

صفحه نمایش Xiaomi Mi 9T Pro

صفحه‌نمایش AMOLED می ۹تی پرو، ۸۶.۱ درصد از نمای جلویی را در اختیار دارد؛ اما ابعاد ۶.۳۹ اینچی آن باعث می‌شود تا چندان ارگونومیک نباشد. چنین نمایشگری به‌ لطف رهایی از هرگونه عامل مزاحم، Mi 9T Pro را به دستگاهی ایده‌آل برای تماشای ویدئو، فیلم یا هر محتوای بصری دیگری بدل می‌سازد. از صفحه‌نمایش دستگاه، پوشش 2.5D  گوریلا گلس ۵ محافظت می‌کند؛ بنابراین از انحنای لبه‌های نمایشگر خبری نیست. برخلاف پرچم‌داران گران‌قیمتی همچون گلکسی اس ۱۰، نمایشگر می ۹تی پرو به‌صورت مستقیم با فریم فلزی دستگاه تماس ندارد و نواری پلاستیکی دورتادور نمایشگر دیده می‌شود.

شیائومی Mi 9T Pro چشم‌نواز، خوش‌ساخت و بی‌حد و مرز

زیر نمایشگر می ۹‌تی پرو، حسگر اثر انگشت اپتیکال قرار دارد. ما عملکرد حسگر اثر انگشت می ۹تی پرو را مشابه برادر میان‌رده‌اش یافتیم؛ بنابراین مادامی که انگشتتان یا سطح نمایشگر خیس یا کثیف نباشد و انگشتتان را به‌خوبی و با فشار کافی روی صفحه‌نمایش قرار دهید، در اغلب مواقع، فرایند احراز هویت، در کسری از ثانیه و با موفقیت انجام خواهد شد. مهندسان شیائومی برای دستیابی به طراحی کاملا بدون حاشیه، دوربین سلفی می ۹تی پرو را به‌شکل مکانیزم موتوری و جهنده، در دل فریم جا داده‌اند؛ بنابراین با لمس آیکن جابه‌جایی بین دوربین پشتی و جلویی در نرم‌افزار دوربین، مکانیزم پاپ‌آپ دوربین سلفی به‌آرامی از دل گوشی بالا می‌آید. حین بالاآمدن دوربین سلفی، در دو طرف آن چراغی به‌رنگ قرمز (در نسخه‌ی مشکی گوشی) یا به‌رنگ آبی (در نسخه‌‌ی آبی گوشی) روشن شده و جلوه‌ی صوتی خاصی شنیده می‌شود. از نظر نگارنده، وجود این چراغ جذابیت خاصی به دستگاه نمی‌بخشد؛ بهتر بود تا چینی‌ها به‌جای آن، یک فلش LED در دل زبانه‌ی دوربین تعبیه می‌کردند؛ البته هر دو جلوه‌ی یادشده را می‌توان از داخل منوی تنظیمات غیرفعال کرد.می ۹‌تی پرو پرچم‌دار دیگری با بدنه‌‌ی شیشه‌ای از نوع گوریلا گلس ۵ و فریم فلزی است. پنل پشتی Mi 9T Pro با انحنای ظریفی از دو طرف به فریم فلزی دستگاه پیوند می‌خورد. وجود چنین انحنایی در کنار سطح محدب فریم باعث می‌شود تا گوشی به‌راحتی در دست جای گیرد و حس بسیار خوبی را به‌ کاربر القا کند.

دوربین سه گانه ی می 9 تی

دوربین سه‌گانه‌ی می ۹ تی به‌همراه فلش LED با چینشی عمودی در میانه‌ی پنل پشتی جای دارد. برخلاف آنچه نوشته‌ی 48MP کنار ماژول ابتدایی در ذهن تداعی می‌سازد، طراحان گوشی، ماژول‌ها را از بالا به پایین با ترتیبِ دوربین ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی چیده‌اند. شیائومی در تصمیمی عجیب، در لبه‌ی بالایی می ۹ تی پرو، کنار دوربین سلفی پاپ‌آپ، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نیز جای داده است تا بدین ترتیب این گوشی خوش‌ساخت را به محصولی ایده‌آل برای کاربری‌های چندرسانه‌ای بدل سازد. چراغ داخل مکانیزم دوربین سلفی که پیش‌تر بدان اشاره کردیم، حین اتصال گوشی به برق، روشن می‌شود تا بدین ترتیب، وجود آن، کاربرد دیگری غیر از زیبایی هم داشته باشد. لبه‌ی پایینی دستگاه از درگاه سیم‌کارت، پورت USB 2.0 با فرم Type-C و دریچه‌ی اسپیکر میزبانی می‌کند. کلیدهای سخت‌افزاری گوشی در لبه‌ی سمت راست جای گرفته‌اند و بازخورد بسیار خوبی دارند. ناگفته نماند که رنگ قرمز کلید پاور بر جذابیت می ۹ تی پروی مشکی می‌افزاید.

 

از طریق این لینک می توانید همه محصولات Mi 9T Pro را مشاهده نمایید

از طریق این لینک می توانید همه محصولات OnePlus 7 را مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *