اخبار, تلفن همراه

گوگل پیکسل 3 ای و پیکسل 3 ای ایکس ال (Pixel 3A) رونمایی شد

گوگل پیکسل 3 ای

بلاخره گوشی گوگل پیکسل 3 ای و گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال (Pixel 3A) توسط شرکت گوگل رونمایی شد. این سری گوشی اقتصادی گوگل پیکسل 3 است که در ادامه قیمت، مشخصات فنی و طراحی ظاهری آن را بررسی خواهیم کرد.

گوگل پیکسل 3 ای

تا کنون روال گوگل به این صورت بود که هر ساله یک گوشی پرچمدار به نام پیکسل و گوشی میان رده به نام نکسوس معرفی می کرد، اما امسال این روال تغییر کرده و گوشی جدید میان رده گوگل ، پیکسل 3 ای و پیکسل 3 ای ایکس ال نام دارد که با قیمت و مشخصات سخت افزاری اقتصادی تر از گوشی اصلی گوگل پیکسل 3 روانه بازار خواهد شد. البته عرضه دو گوشی با سایز های متنوع نیز نشان از تلاش گوگل برای جذب کاربران بیشتر در زمینه گوشی های میان رده نیز دارد.ت

مشخصات فنی و طراحی ظاهری گوگل پیکسل 3 ای

از نظر مشخصات فنی و طراحی ظاهری گوشی این گوشی ، دارای یک نمایشگر 5.6 اینچی بدون هیچ نوع ناچ یا حفره برای دوربین سلفی و هم چنین کیفیت تصویر فول اچ دی پلاس است. هم چنین محافظ صفحه نمایش آن را دراگون تریل تشکیل داده، به علاوه این که این گوشی میان رده از آخرین نسخل پردازنده های میان رده اسنپدراگون 670 استفاده می کند و با 4 گیگابایت رم همچنین 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز پشتیبانی خواهد شد. این نکته قابل ذکر است که پردازنده گرافیکی گوشی گوگل پیکسل 3 ای ، آدرنو 615 خواهد بود. مطابق معمول آثار اندرویدی خالص، جایی برای کارت حافظه میکرو اس دی تعبیه نشده که کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد.

دوربین اصلی این گوشی دقیقا همان دوربینی است که روی گوگل پیکسل 3 قرار دارد، یک لنز 12.2 مگاپیکسلی و همچنین یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی. شاید به این زودی ها گوگل قصد ندارد به سمت دوربین های فوق حرفه ای و با قدرت تر دو یا سه لنز قدم بردارد، اما باید ببینیم که چه چیزی در انتظار گوشی گوگل پیکسل 4 خواهد بود.

دوربین مورد استفاده روی گوشی از تکنولوژی های دید در شب و سوپر زوم نیز بهره می برد که تکنولوژی های نرم افزاری مدرن و جدید به حساب می آیند.

از نظر شارژ دهی و باتری، این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعت است و به شارژ سریع 18 وات نیز مجهز شده.ب

و اما گوشی بزرگتر، از نظر سخت افزار مشابه 3 ای است اما در ابعاد بزرگ‌تری عرضه می‌شود. نمایشگر این‌ گوشی، اولد 6 اینچی با رزولوشون 1080 در 2160 است و همانند گوشی پیکسل XL 3 دارای ناچ نیست. باطری نیز بهتر شده و به 3700 میلی‌ آمپر ارتقا پیدا کرده است.

برای پایین آوردن قیمت، گوگل از پلاستیک استفاده کرده و هیچ فلزی در بدنه به کار نرفته است. همان طور که اشاره شد، محافظ نیز گوریلا گلس نبوده و به جای آن از دراگون تریل استفاده شده است.

مسئله غافل گیر کننده دیگر، بازگشت جک صوتی 5.۵ میلی متری و بلندگوهای استریو همراه با آن است. علاوه بر این‌ها، ویژگی اکتیو اج (Active Edge) هم بازگشته است.

قیمت گوشی

این گوشی جدید در سه رنگ مشکی، سفید و بنفش عرضه خواهد شد و قرار است با قیمت 399 دلار عرضه شود. همچنین گوشی 3 ای ایکس ال 479 دلار قیمت خواهد بود که برای یک گوشی میان رده ، قیمت بالایی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *