اخبار, تلفن همراه

گوشی OnePlus 7 Pro گران‌‌ قیمت‌ ترین نیم دهه اخیر

گوشی OnePlus 7 Pro گران‌‌ قیمت‌ ترین نیم دهه اخیر

گران‌‌ قیمت‌ ترین طی نیم دهه OnePlus 7 Pro

شرکتی جدید که تنها به تولید گوشی های گران هزاران دلاری مشغول است؛ وان‌ پلاس نام دارد. اکثر ما از برند های تولید کننده گوشی چینی، اسمارت فون هایی ارزان قیمت با کیفیت متوسط رو به پایین شناخت داریم. اما OnePlus این استراتژی را تغییر داده اند. وان‌پلاس ۷ پرو کامل‌ترین و گران‌ترین گوشی‌ هوشمند OnePlus از زمان فعالیت این برند می باشد. گوشی OnePlus 7 Pro حس کالایی لوکس را به کاربر منتقل می‌کند.  وان‌پلاس امسال تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا محصولی کم‌ نقص و خاص را طراحی کند. از صفحه‌نمایش ۹۰ هرتزی و کاملا بدون حاشیه با دوربین سلفی پاپ‌آپ گرفته تا دوربین سه‌گانه‌ی ۴۸ مگاپیکسلی و استفاده از حافظه‌ی پرسرعت UFS 3.0، همه‌و‌همه وان‌پلاس ۷ پرو را در موقعیت منحصربه‌فردی نسبت به رقبای دیگر قرار می‌دهند. برچسب قیمتی ۶۷۰ دلاری این گوشی کماکان اختلاف معناداری با پرچم‌داران هزار دلاری بازار دارد؛ اما حدود ۱۲۰ دلار نسبت به نسل گذشته گران‌تر است، حال باید دید که آیا ویژگی‌های جذاب یادشده، افزایش قیمت وان‌پلاس ۷ پرو را توجیه‌ می‌کند یا خیر؟

 

 طراحی گوشی OnePlus 7 Pro

نمایشگر6.67 اینچی غول‌ آسای وان‌پلاس ۷ پرو بیش از هر چیز دیگری خودنمایی می‌‌‌کند که بدون هیچ بریدگی یا حفره‌ای، سرتاسر نمای جلوی دستگاه را در اختیار دارد و از دو طرف با خمیدگی نسبتا زیادی تا نزدیکی‌ های فریم گوشی کشیده شده و پوششی از جنس گوریلا گلس ۵ از آن محافظت می‌‌کند. چینی‌ها برای کنار گذاشتن بریدگی قطره‌ای نسل گذشته ، ساده‌ترین مکانیزم موتوری ممکن را برگزیده‌اند. دوربین سلفی ۷ پرو مثل مانند می ۹‌تی، به‌صورت زبانه‌ای باریک در دل گوشی پنهان می‌شود و در صورت فراخوانی کاربر، به‌آرامی لبه‌ی بالایی دستگاه بالا می‌آید. بدین ترتیب پازلِ بدل‌شدن وان‌پلاس ۷ پرو به یکی از کم‌حاشیه‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار دنیا با نسبت نمایشگر به بدنه‌ی ۸۸.۱ درصدی تکمیل می‌شود.

استفاده از قطعات متحرک، به‌‌ویژه از نوع موتوری، در دستگاه پر استفاده‌ای مانند گوشی هوشمند، مشکلاتی همچون کاهش استحکام و خطر از کار افتادن مکانیزم را به‌دنبال دارد. شرکت سازنده ادعا می‌کند مکانیزم دوربین وان‌پلاس ۷ پرو تا ۱۵۰ بار استفاده در روز به‌مدت ۵.۵ سال (۳۰۰ هزار بار) بدون هیچ مشکلی، کارایی خود را حفظ خواهد کرد؛ البته صحت‌ ادعای چینی‌ها را تنها گذر زمان می‌تواند آشکار کند.

وان‌ پلاس ۷ پرو؛ بی‌کران خوش‌ساخت و غول‌پیکر

وان‌پلاس ۷ پرو دومین محصول شرکت چینی با حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر به‌حساب می‌آید. براساس ادعای وان‌پلاس، این حسگر نسبت به گذشته ۳۸ درصد بهتر عمل می‌کند و فرایند احراز هویت کاربر با آن تنها ۲۱ ثانیه به‌طول می‌انجامد. شناساندن اثر انگشت کاربر در دو مرحله، ابتدا برای بخش میانی انگشت، سپس برای لبه‌ها صورت می‌گیرد؛ اما پس از افزودن اثر انگشت، حسگر تنها به کسری از ثانیه برای شناسایی انگشت کاربر نیاز خواهد داشت، البته همانند گذشته، خیس یا کثیف‌بودن انگشت، عملکرد حسگر را مختل خواهد کرد. چینی‌ها الگوریتم نرم‌افزاری شناسایی چهره را نیز ارائه می‌دهند که سرعت فوق‌العاده زیادی دارد و بلافاصله پس از بالا آمدن دوربین سلفی، کاربر را شناسایی می‌کند؛ اما بی‌شک امنیت آن هم‌سطح حسگر اثر انگشت یا استفاده از رمز عبور نیست.

نمای پشتی وان‌پلاس ۷ پرو را پنلی شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ در برگرفته که از دو طرف با انحنای اندکی به‌سمت فریم فلزی و براق دستگاه پیشروی کرده است. انحنای لبه‌ها به قرارگیری بهتر دستگاه در دست کمک می‌کند؛ اما نابرابری شیب این انحناها با خمیدگی نمایشگر باعث می‌شود تا گوشی ساختار متقارن گلکسی اس ۱۰ را نداشته باشد؛ هرچند که فُرم کلی دستگاه، حسی مشابه این گوشی سامسونگ را انتقال می‌دهد. دوربین سه‌گانه‌ با برآمدگی اندک خود، نخستین المانی است که در میانه‌ی پنل پشتی ۷ پرو با چینشی عمودی به‌چشم می‌خورد. کمی   پایین‌تر از دوربین، فلش LED، لوگوی وان‌پلاس و در نهایت نام OnePlus دیده می‌شوند که زیر پنل شیشه‌ای قرار گرفته‌اند. استفاده از مکانیزم دوربین متحرک و نمایشگر بزرگ‌تر باعث می‌شود تا پرچم‌دار ویژه‌ی چینی‌ها چه از لحاظ وزنی چه ابعادی، سنگین‌تر و بزرگ‌تر از گلکسی اس ۱۰ پلاس باشد. بنابراین حین در دست‌گرفتن گوشی، پیوسته نگران سقوط آن خواهید بود!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *