اخبار, تلفن همراه

گوشی Nokia 7.2 در مقابل Galaxy M30s و Redmi K20

گوشی Nokia 7.2 در مقابل Galaxy M30s و Redmi K20

گوشی Nokia 7.2 انتخابی مناسب

HMD Global امسال گوشی های زیادی را راه اندازی نکرده است ، شاید برای اینکه کمی نوآوری در رده بندی امسال پس از انتشار تعداد زیادی تلفن در سال 2018 به ارمغان بیاورد. در حقیقت ، یکی از دلایلی که نوکیا 7.1 در سال گذشته به سختی  پیشنهاد شد (علی رغم اینکه یک تلفن هوشمند جذاب است) به دلیل ارزان تر و محبوب تر Nokia 6.1 Plus بود. نوکیا 7.2 تازه راه اندازی شده را می توان به راحتی بهترین تلفن نوکیا برای خرید زیر 20،000 روپیه در حال حاضر نامید. گوشی Nokia 7.2 برای مدل پایه با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی از 18،599 روپیه شروع می شود و برای پیکربندی 6 گیگابایتی + 64 گیگابایتی تا 19،599 روپیه بالا می رود. این باعث می شود در هنگام راه اندازی آن از Nokia 7.1 مقرون به صرفه تر باشد. با این حال ، با توجه به ماهیت بازار در حال حاضر ، نوکیا 7.2 هنوز هم با رقابت سخت در برابر  Realme XT ، Redmi K20 و سامسونگ Galaxy M30s روبرو است.

 

طراحی گوشی Nokia 7.2

نکاتی که در مورد نوکیا 7.2 وجود دارد ، طراحی شیشه ای برتر و نرم افزار اندرویدی Android است.این تلفن هم چنین از جمله موارد دیگر ، دوربین های لنز شده با لنزهای Zeiss و صفحه PureDisplay را به روز کرده است. ما نوکیا 7.2 را مرور می کنیم تا دریابیم که آیا این ویژگی ها به اندازه کافی قانع کننده برای سرمایه گذاری هستند.

HMD Global خود را در زمینه ساخت تلفن هایی که ظرافت و کلاس خاصی دارند که نوکیا 7.2 نمونه بارز آن است افتخارات زیادی دارد. به دلیل ترکیبی از مواد رده بالا که در حال استفاده است. جلو و عقب نوکیا 7.2 از جنس شیشه است در حالی که این قاب کامپوزیت پلیمری است که ظاهراً به اندازه پلی کربنات و از آلومینیوم سبک تر است. این در واقع به این معنی است که قاب مانند لمس پلاستیکی خواهد بود اما ساختاری محکم را ارائه می دهد که اجازه نمی دهد تا گوشی تحت فشار قرار بگیرد. محافظت Gorilla Glass 3 در قسمت پشتی از انواع یخ زده و مات یخ زده است که احساسی بسیار روان را ارائه می دهد. در واقع پانل را لغزنده می کند، اما در جلوگیری از اثر انگشت و لکه های فوق العاده عالی است. واحدی که دریافت کردم در رنگ مشکی بود که به نظر می رسد ظریف و بی نظیر است. رنگ Cyan Green به راحتی مورد علاقه من در بین این دو است و مطمئناً یکی از آنها را برای خرید در صورتی که به دنبال رنگی هستید که بدون آنکه بدنبال ظاهر باشد ، بی نظیر است.

گوشی گوشی Nokia 7.2 یک میانرده نسبتا بزرگ

نوکیا 7.2 یک تلفن بلند است ، به این معنی که رسیدن به بالای صفحه برای پایین کشیدن صفحه اطلاع رسانی با یک دست دشوار خواهد بود. این قاب در حدود 8.25 میلی متر ضخامت دارد و 180 گرم وزن دارد ، بنابراین در دست بسیار حس می شود. بسته به این که دست شما چقدر بزرگ است ، ممکن است به طور طبیعی با یک حرکت به حسگر اثر انگشت عقب برسید یا انگشتتان به جای آن ، ماژول دوربین را لمس کند.صحبت از ماژول دوربین ، HMD Global با یک تپه مدور بر روی نوکیا 7.2 رفته است که جلوه ای بی نظیر در نمونه کارها به شما می بخشد. به اندازه نوکیا Lumia 1020 قدیمی و بزرگ نیست و خوب است. بسیار کوچکتر و کاملاً بلند است ، به این معنی که گوشی هنگام قرار گرفتن روی یک میز صاف نخواهد بود. این نگران کننده است زیرا می تواند بعد از مدتی باعث ایجاد خراش روی شیشه دوربین شود ، اگرچه در طول استفاده از هفته من متوجه هیچ خسارت نشده ام. در اطراف قاب ، کلیدهای صدا و دکمه پاور را در سمت راست مشاهده خواهید کرد. کلید روشنایی همان طور که قبلاً در نوکیا 4.2 و نوکیا 3.2 مشاهده می شد ، یک چراغ اعلان LED می شود. چراغ هنگام دریافت

طراحی گوشی Nokia 7.2

پیام، اعلان یا تماس های از دست رفته روشن می شود. در سمت چپ قاب ، یک دکمه اختصاصی Google Assistant و یک سینی سیم پیدا خواهید کرد که می تواند دو نانو سیم کارت و یک کارت microSD را در خود جای دهد. جک هدفون 3.5 میلی متری در بالای صفحه دیده می شود در حالی که در قسمت پایین گوشی یک درگاه Type-C و یک مشبک بلندگو تک قرار گرفته است.

دارای نمایشگر پیور دیسپلی

نمایشگر نوکیا 7.2 نوکیا 7.2 دارای صفحه نمایش 6.3 اینچی FHD + PureDisplay است. این همان فناوری صفحه نمایش است که سال گذشته توسط نوکیا 7.1 و نوکیا 8.1 توسط HMD مورد استفاده قرار گرفت. ادعا می شود PureDisplay نسبت به نمایشگرهای LCD معمولی ، کنتراست بالاتر و دامنه پویای وسیع تری را ارائه می دهد. به طور بومی از HDR پشتیبانی می کند و هم چنین هنگامی که این ویژگی در تنظیمات فعال شده است ، می توانید فیلم های SDR را به HDR در زمان واقعی ارتقا دهید.فناوری PureDisplay HMD سال گذشته ما را تحت تأثیر قرار داد و همین مورد با نوکیا 7.2 در سال جاری میلادی مشابه است. وقتی حالت PureDisplay فعال باشد ، هنگام تماشای فیلم یا بازی، رنگ های اشباع تر به نظر می رسید. می توانید حالت Dynamic Mode را تغییر دهید که بسته به محتویاتی که مشاهده می کنید ، به طور خودکار لحن صفحه نمایش را تغییر می دهد ، این ویژگی ای است که به نظر من کمی ناپایدار است. هم چنین می توانید White Balance را فعال کنید که سفیدی متعادل تر را در سراسر UI ارائه می دهد.صفحه نمایش نوکیا 7.2 خارق العاده به نظر می رسد و دارای رنگ های عمیق و تیز می باشد که باعث می شود اعتقاد داشته باشید در حال نمایش یک صفحه نمایش OLED هستید. این صفحه نمایش شفاف است و از سطح روشنایی خوبی در داخل خانه برخوردار است ، اما برای دیدن در فضای باز کاملاً کافی نیست.

نوکیا 7.2 با استاندارد Widevine L1 مطابقت دارد ، بنابراین می توانید محتوای آن را با وضوح HD در Netflix و Prime Video پخش کنید.

دارای پردازنده 8 هسته ای

عملکرد و نرم افزار نوکیا 7.2 نوکیا 7.2 با یک پردازنده هشت هسته ای Snapdragon 660 SoC و حداکثر 6 گیگابایت رم جفت می شود. شما با این پردازنده آشنا هستید زیرا اکنون بیش از دو سال است که ممکن است برخی از کاربران را خاموش کند. اما Snapdragon 660 SoC یک پردازنده قوی است که کارهای روزانه را با سهولت انجام می دهد.هنگامی که نوبت به مرور رسانه ها ، پیام رسانی یا بازی کردن رسانه های اجتماعی می رسد ، Snapdragon 660 یک تجربه آرام و بدون تاخیر را ارائه می دهد. براساس یک فرآیند 14 نانومتری ، پردازنده نیز از نظر انرژی بسیار کارآمد است. این مجهز به یک پردازنده گرافیکی Adreno 512 است ، بنابراین شما قادر به اجرای بازی هایی مانند PUBG در تنظیمات گرافیکی بالا و بدون ایجاد تاخیرها و مشکلات فریم ورک نخواهید بود. در حالی که Snapdragon 660 به عنوان یک پردازنده Snappy شناخته می شود ، نوکیا 7.2 به نظر نمی رسد یک گوشی هوشمند Snappy باشد. این امر بیشتر به دلیل رابط بورس اندرویدی است ، که با انیمیشن های کند همراه است که می تواند باعث کندتر شدن تلفن از آن چه در واقع است ،شود.نوکیا 7.2 یک دستگاه Android One است که بسیار شبیه به هر تلفن هوشمند نوکیا دیگر است و با Android 9 Pie ارسال می شود. HMD هنگام عرضه عمده نرم افزارها و بروزرسانی های امنیتی بسیار شگفت انگیز است ، بنابراین با نوکیا 7.2 احساس امنیت خواهید کرد. چندی پیش ، HMD یک جدول زمانی برای معرفی اندروید 10 برای تلفن های هوشمند نوکیا را فاش کرد ، اما نوکیا 7.2 از این لیست خارج نشده است. با HMD که اکنون اندروید 10 را با Nokia 8.1 شروع کرده است ، انتظار داریم Nokia 7.2 تا Q1 2020 بروزرسانی را دریافت کند. همان طور که قبلاً نیز گفته شد ، نوکیا 7.2 دارای سنسور اثر انگشت است ، همانطور که در تلفن های هوشمند رقیب مانند Realme XT و Redmi K20 پیدا می کنید ، خسته کننده نیست. همان بازکردن صورت است که کند نیز هست و امکان حمل آن وجود ندارد. کیفیت تماس از طریق هدفون واضح و با صدای بلند است و تماس گیرنده نیز با گوش دادن مشکلی ندارد. بلندگو در پایین نیز واضح است و هنگام پخش موسیقی یا تماشای فیلم ، صدای متعادل را ارائه می دهد ، اما خیلی بلند نمی شود.

بررسی دوربین

دوربین نوکیا 7.2 دوربین ها در مقایسه با نوکیا 7.1 در نوکیا 7.2 به روز شده اند. سلف یک تنظیم دوربین دوتایی 12MP + 5MP استاندارد در پشت ارائه می داد ، اما نوکیا 7.2 به یک سیستم دوربین سه گانه می رسد که شامل یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی ، لنزهای فوق العاده 8MP با زاویه دید گسترده و حسگر عمق 5MP است. دوربین جلو نیز از یک سنسور 8MP به یک سنسور 20MP برای سلفی ارتقا یافته است. دوربین های موجود در نوکیا 7.2 با توجه به رقابت اطراف ، به نظر می رسند. دوربین اصلی با گرفتن رنگ هایی که به نظر اشباع و واضح است ، می تواند تعدادی عکس واقعاً زیبا را در نور روز ثبت کند. بعضی اوقات می تواند کمی بلند به نظر برسد ، اما به احتمال زیاد از نتایج راضی خواهید بود. با استفاده از لنزهای با زاویه دید عریض ، می توانید با گسترش قاب چشم انداز جدیدی به عکس ها اضافه کنید.بین دو دوربین تغییر رنگی قابل مشاهده وجود دارد. عکسها با استفاده از دوربین اصلی گرم تر به نظر می رسند در حالی که رنگ ها در عکس های با زاویه دید باحال تر به نظر می رسند. شما می توانید با استفاده از دوربین زاویه دید عکاسی از فضای بیرونی دلپذیر را با آسمانهای آبی ضبط کنید ، اما انتظار نداشته باشید که آن ها تیز یا دقیق به نظر برسند. به طور پیش فرض ، نوکیا 7.2 با رزولوشن 12 مگاپیکسلی عکس را ضبط می کند و برای کوک کردن پیکسل های مجاور برای ارائه عکس های روشن تر و دقیق از عکس پیکسل استفاده می کند. اگر می خواهید عکس های بسیار مفصلی بگیرید ، به خصوص اگر می خواهید آن را در یک پوستر بزرگ چاپ کنید ، به وضوح 48MP تغییر دهید. می توانید حالت 48MP را در تنظیمات در زیر Photo Resolution بیابید ، اما باید از آن به ندرت و فقط در شرایط روشن استفاده کنید.

شما می توانید از طریق این لینک محصولات Nokia 7.2 را مشاهده نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *