اخبار, تلفن همراه

گوشی گوگل پیکسل 5 با پردازنده میان رده اسنپدراگون 768G عرضه می شود

گوگل پیکسل 5

امروز کوالکام اسنپدراگون 768G را رسمی کرد و این پردازنده روی گوشی های میان رده سری جدید همچون گوگل پیکسل 5 و شیائومی ردمی نوت 9 پرو مکس قرار خواهد گرفت.

واقعیت موضوع این است که تلفن هایی با اتصال 5G گران هستند و گوشی هایی با پرچمدار Snapdragon 865 حتی بیشتر. دلایل آن متفاوت است ، اما به طور خلاصه باید از مودم X55 جداگانه از Qualcomm استفاده کنید تا از تلفن 865 در گوشی خود استفاده کنید ، و اگر می خواهید گوشی شما از شبکه های سریع mmWave 5G مانند Verizon پشتیبانی کند ، هزینه آنتن اضافی را نیز پرداخت کنید.

شما همچنین به یک فضای با محدودیت بیش از حد محدود شده توسط آنتن ها نیاز به باتری بزرگتر دارید ، زیرا اتصال 5G یک گره باتری است ، به خصوص از سریعترین نوع. این واقعیت ها باعث می شود که تلفن های اسنپدراگون 865 لادن یک پیشنهاد گرانقیمت باشند و افزایش هزینه به کاربر نهایی منتقل می شود ، همانطور که از افزایش فعلی در قیمت های متوسط ​​تلفن نشان می دهد … دوباره.

بنابراین ، یک تقاضای فزاینده و کمبود تراشه های میان رده وجود دارد که مودم 5G را یکپارچه کرده اند و هزینه های سازندگان تلفن و مشتریان را نیز به سطوح خوش طعم تر کاهش می دهند. کوالکام با اولین چیپست خود با مودم یکپارچه 5G ، Snapdragon 765 در LG Velvet ، به این بازار پرداخت و اکنون در حال به روزرسانی سبد سیلیکون 5G میان رده خود با مدل دیگری است.

با توجه به اینکه پیکسل 5 گوگل شایعه شده است که از تراشه میانی 5G Qualcomm استفاده می کند ، اسنپدراگون 768G ممکن است یکی از گزینه های بسیار محتمل این گوشی باشد.

مشخصات گوشی گوگل پیکسل 5

گوگل پیکسل 5
همانطور که از نام این محصول پیداست ، 768G نوعی آپدیت نخستین تراشه میان رده اسنپدراگون 765 از کوالکام است و در واقع کاملاً جهش بزرگی است ، همانطور که از نام آن بر نمی آید. هر دوی آنها با جدیدترین فرآیند 7 نانومتری درست مانند اسنپدراگون 865 انجام شده است ، اما 768 به روز شده بسیار سریعتر است.

تفاوت مشخصات اصلی Snapdragon 768G vs Snapdragon 765:

  • یک ساعت هسته پردازنده Kryo 475 با سرعت 2.8 گیگاهرتز (از 2.4 گیگاهرتز)
  • پردازنده گرافیکی Adreno 620 با 15٪ افزایش عملکرد گرافیکی
  • درایورهای گرافیکی به روزرسانی شده
  • پشتیبانی از نرخ تجدید صفحه نمایش 120Hz

بهترین بخش این است که 768G با نرم افزار Snapdragon 765G سازگار با پین و سازگار است ، بنابراین تولید کنندگان نیازی به انجام کارهای زیادی برای جابجایی گوشی های بعدی 5G میان رده بعدی خود برای چیپست جدید و بهبود یافته ندارند.
علاوه بر این ، کوالکام اظهار داشت که Snapdragon 768G با “جدیدترین نسل 5 کوالکام AI Engine همراه با سیستم مودم-RF X52 5G ، تقریباً هر تجربه موبایل از جمله دوربین ، صدا ، صدا و بازی را افزایش می دهد.”

مشخصات اسنپدراگون 768G

بنابراین ، با تراشه جدید Qualcomm Snapdragon 768G چه ویژگی های اضافی Google Pixel 5 را می توان انتظار داشت؟

اتصال جهانی 5G با پشتیبانی از شبکه های mmWave
صفحه نمایش نرخ تجدید 120Hz
افزایش عملکرد بازی

گوگل پیکسل 5
به هیچ وجه بد نیست ، با توجه به اینکه چنین ویژگی هایی تاکنون از قلمرو اختصاصی تلفن های رده بالا با چیپست اسنپدراگون 865 که معمولاً در صورت داشتن نمایشگرهای 120 هرتز حداقل از 999 دلار شروع می شوند ، شروع نمی شود.

اعلام Snapdragon 768G باید این ویژگی ها را به سمت میانی بکشد ، و یکپارچه سازی مودم 5G بدین معنی است که تلفن هایی که آنها را حمل می کنند ، می توانند یک دروازه ارزان تر به دنیای شگفت انگیز اتصال 5G از آنچه در حال حاضر داریم ، باشند. ما اولین گوشی هایی را که شایعه می شود با اسنپدراگون 768G عرضه می شوند ، نگه می داریم و قیمت آنرا اعلام می کنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *