اخبار, تلفن همراه

گوشی گلکسی S21 پلاس سامسونگ ، بررسی مشخصات فنی ، قیمت و کارایی

گلکسی S21 پلاس سامسونگ

گلکسی S21 پلاس یکی از گوشی های پرقدرت شرکت سامسونگ در سال 2021 است. در این مطلب مشخصات فنی ، قیمت و کارایی این گوشی را به همراه کیفیت ساخت، دوربین و سایر مشخصات آن بررسی خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی S21 پلاس در تاریخ 14 ژانویه در کنار گلکسی S21 و گلکسی S21 Ultra در رویداد Unpacked مجازی این شرکت اعلام شد ، سامسونگ یک ماه یا زودتر از سالهای گذشته از دامنه پرچمدار 2021 خود رونمایی کرد.

گوشی گلکسی S21 پلاس سامسونگ

گلکسی S21 پلاس سامسونگ

تاریخ عرضه سامسونگ گلکسی S21 پلاس در بیشتر مناطق از جمله ایالات متحده ، انگلستان و استرالیا 29 ژانویه 2021 بود. این بدان معناست که شما هم اکنون می توانید این گوشی را در هر سه کشور و همچنین بازارهای بزرگ دیگر از جمله ایران خریداری کنید.
قیمت گلکسی S21 پلاس با قیمت رم 128 گیگابایتی و 8 گیگابایتی گوشی از 999 دلار / 949 پوند / استرالیا 1549 دلار شروع می شود. یک نسخه 256 گیگابایتی / 8 گیگابایتی نیز وجود دارد و هزینه آن 1049 دلار / 999 پوند / A649 دلار آمریکا است

این قیمت به ویژه در ایالات متحده ارزان تر از قیمت راه اندازی گلکسی S20 پلاس است – این تلفن با قیمت 1،199 دلار / 999 پوند / 1،649 دلار استرالیا در سال 2020 به بازار عرضه شد. این بیشتر به این دلیل است که این شرکت به جای وضوح بالاتر ، نمایشگر Full HD + را انتخاب کرده است. پنل QHD هرچند در ایران ، گوشی گلکسی S21 پلاس سامسونگ نزدیک به 30 میلیون تومان قیمت دارد

طراحی گوشی

طراحی سامسونگ گلکسی S21 پلاس جایی است که شاهد آشکارترین تفاوت ها در مقایسه با S20 پلاس سال گذشته هستیم. به S21 پلاس ، به همراه S21 استاندارد و S21 Ultra ، یک زبان کاملاً جدید طراحی شده است.

به نظر ما تلفن تصویر شده در طول این بررسی ، به رنگ بنفش و یک ماژول دوربین در یک رنگ طلایی ، بهترین رنگ برای عرضه آن است. این گوشی در رنگ های سیاه ، سفید ، خاکستری ، صورتی و قرمز نیز موجود است.
صفحه نمایش یک صفحه نمایش 6.7 اینچی AMOLED و کاملاً مسطح است ، بنابراین مانند مدل های قبلی در لبه های چپ و راست صفحه لبه های منحنی ندارید. ممکن است بعضی آن را مناسب نبینند ، اما ما مطمئن نیستیم که بسیاری از افراد متوجه این موضوع شده اند یا توجه شما را به آن جلب می کنند – و از بین بردن لبه های خمیده روی صفحه نمایش می تواند به معنای فشار تصادفی کمتر باشد.

 

صفحه نمایش گوشی

وضوح صفحه نمایش در گوشی های هوشمند چقدر مهم است؟ ما این سوال را مطرح می کنیم زیرا ، تا حدودی بحث برانگیز ، سامسونگ وضوح S21 را به Full HD + کاهش داده است ، در مقایسه با وضوح QHD + نسبت به S20 پلاس سال گذشته.

با این حال ، در صفحه نمایش تلفن – حتی در اندازه پلاس – این تفاوت اکثر اوقات قابل توجه نخواهد بود و رزولوشن پایین باعث صرفه جویی در مصرف باتری و همچنین کمک به پایین نگه داشتن قیمت می شود.

تراکم پیکسل کافی است تا صفحه نمایش کاملاً تیغ باشد و اگرچه اگر از S20 پلاس به این گوشی بیایید – شاید هنگام تماشای فیلم HD – تفاوتی مشاهده خواهید کرد – این صفحه هنوز هم صفحه نمایش بسیار خوبی است.

به ویژه ما طرفدار نرخ تازه سازی نمایشگر پویا تا 120 هرتز هستیم ، بسته به کاری که شما انجام می دهید تلفن میزان هوشمندانه تازه سازی را هوشمندانه تنظیم می کند. به عنوان مثال اگر در حال بازی هستید ، نرخ تازه سازی برای گرافیک و گیم پلی بسیار روان حداکثر 120 هرتز است ، در حالی که اگر فقط در حال بررسی یک صفحه وب هستید یا به پادکست گوش می دهید ، میزان تازه سازی کاهش می یابد تا برای شارژ بی مورد باتری

برخلاف تفاوت های ذکر شده در تفکیک پذیری ، اگر قبلاً از تلفنی با صفحه نمایش 120 هرتز استفاده نکرده اید ، مطمئناً تفاوت را متوجه خواهید شد و تحت تأثیر قرار خواهید گرفت. انیمیشن ها و پیمایش به حدی روان هستند که به نظر می رسد انگار در حال اسکن صفحات کتاب یا مجله هستید تا اینکه به صفحه نمایش گوشی هوشمند نگاه کنید.

دوربین

تنظیمات دوربین در سامسونگ گلکسی S21 پلاس اساساً همان S20 پلاس سال گذشته است. این برای ما بسیار خوب است ، زیرا دوربین های S20 پلاس بسیار عالی هستند و امسال سامسونگ در زمینه نرم افزار پیشرفت هایی داشته است.

با شروع سخت افزار ، یک بار دیگر دوربین های فوق العاده گسترده 12 مگاپیکسلی و 12 مگاپیکسلی و یک تله فوتو 64 مگاپیکسلی با بزرگنمایی هیبریدی 3 برابر دریافت خواهید کرد. این بزرگنمایی تله به اندازه سنسور های دو تله فوتو S21 Ultra که قادر به بزرگنمایی 100 برابر هستند ، چشمگیر نخواهد بود. درعوض ، این تا 30 برابر بزرگنمایی دیجیتال ارائه می دهد اما نتایج در حداکثر بزرگنمایی آن چشمگیر نیستند.

با این گفته ، ما دریافتیم که تصاویر تا 10 برابر بزرگنمایی هنوز در شبکه های اجتماعی یا هنگام به اشتراک گذاری با دوستان قابل استفاده هستند.

دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در جلوی گوشی به اندازه دوربین پشتی چشمگیر نیست ، اما همه کارهایی را که برای انجام آن لازم دارید انجام می دهد. ما توانستیم چند سلفی زیبا به دست آوریم ، و به همان نسبت مهم ، در زمانی که بیشتر به تماس های ویدئویی برای کار و ملاقات های اجتماعی اعتماد می کنیم ، کیفیت فیلم از این دوربین نیز خوب است.

 

مشخصات فنی و عملکرد گوشی گلکسی S21 سامسونگ

گلکسی S21 پلاس سامسونگ

گوشی های گلکسی S21 از جمله اولین گوشی هایی هستند که با Qualcomm اسنپدراگون 888 جدید (در بازار ایالات متحده) به بازار عرضه می شوند و اولین محصولاتی هستند که از اگزینوس 2100 (چیپست خود سامسونگ که تلفن های فروخته شده در بازارهای خارج از ایالات متحده را تأمین می کند) استفاده می کنند. )

ما تاکنون فقط نسخه اگزینوس 2100 S21 پلاس را آزمایش کرده ایم و به نظر می رسد در مقایسه با نسل های قبلی تراشه های سامسونگ جهش چشمگیری در عملکرد داشته باشد.

در گذشته ، پردازنده های اگزینوس تمایل داشتند که یک یا دو قدم از فناوری کوالکام عقب باشند ، اما به نظر می رسد که این شکاف امسال کاهش یافته است. در Geekbench 5 ، گلکسی S21 پلاس ما نمره چند هسته ای 3170 و نتیجه تک هسته ای 1035 را بدست آورد. این اساساً با گلکسی S21 استاندارد مجهز به اگزینوس برابری می کند ، که تعجب آور نیست ، زیرا این دو تلفن از نظر فنی بسیار شبیه به هم هستند.

گوشی گلکسی S21 پلاس را نخرید اگر….

شما S20 یا S20 Plus دارید

با جایگزینی S20 Plus سال گذشته با S21 Plus ، سود زیادی کسب نخواهید کرد ، و در بعضی موارد – صفحه نمایشگر با رزولوشن پایین و عدم پشتیبانی از microSD – در واقع یک افت رتبه خواهید داشت. در اینجا پیشرفت هایی وجود دارد ، اما S21 قصد ندارید گوشی S20 خود را جایگزین کنید.

شما فضای ذخیره سازی زیادی می خواهید

همانطور که در بالا ذکر شد ، اسلات microSD برای محدوده Galaxy S21 کاهش یافته است و اگر می خواهید 256 گیگابایت حافظه داخلی به جای عرضه پایه 128 گیگابایتی داشته باشید ، هزینه اضافی خواهید کرد. این تلفن برای کسانی نیست که به فضای زیادی احتیاج دارند.

شما بهترین تلفن سامسونگ را می خواهید

اگر بهترین چیزی را که سامسونگ در سال 2021 ارائه می دهد می خواهید ، Galaxy S21 Ultra را می خواهید. S21 Plus بدون شک یک گوشی هوشمند بزرگ با مشخصات چشمگیر است ، اما S21 Ultra یک غول گوشی به شمار می رود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *