اخبار, تلفن همراه

گوشی گلکسی S21 سامسونگ ، مشخصات فنی ، دوربین ، باتری و قیمت

گوشی گلکسی S21 سامسونگ

گوشی گلکسی S21 سامسونگ ، جدیدترین محصول 2021 این شرکت که یک گوشی پرچمدار است بهترین گزینه خرید به شمار می رود. در ادامه می خواهیم مشخصات فنی ، دوربین ، باتری ، صفحه نمایش ، قیمت و سایر ویژگی های این محصول را معرفی خواهیم کرد

قیمت سامسونگ گلکسی S21

گوشی گلکسی S21 سامسونگ

تاریخ عرضه سامسونگ S21 29 ژانویه 2021 بود ، قیمت سامسونگ S21 از 799 دلار / 769 پوند / دلار و 1،249 دلار استرالیا آغاز می شود و در ایران 28 میلیون تومان قیمت دارد

تاریخ انتشار سامسونگ گلکسی S21 برای بیشتر مردم جهان ، از جمله ایالات متحده ، انگلیس و استرالیا ، جمعه 29 ژانویه 2021 بود. این بدان معناست که شما می توانید تلفن های هوشمند را به راحتی از طریق خرده فروشان ، شرکت های مخابراتی و شبکه های مختلف در هر سه کشور خریداری کنید. البته این گوشی از بهمن ماه نیز در ایران عرضه شد.

سامسونگ S21 در 14 ژانویه 2021 رسماً رونمایی شد که اولین بار در سالی بود که شاهد معرفی فناوری جدید تلفن های هوشمند خود از این شرکت بودیم. قیمت گلکسی S21 نسبت به S20 در زمان عرضه بسیار کم است ، سامسونگ برای اینکه این امکان را فراهم کند ، چند مشخصات از جمله کاهش حداکثر وضوح صفحه نمایش و کاهش پشتیبانی از microSD را کاهش می دهد.

قیمت گلکسی S21 برای نسخه ای با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 8 گیگابایت RAM از 799 دلار / 769 پوند / دلار آمریکا برای 1،249 دلار شروع می شود. یک نوع RAM 256 گیگابایتی و 8 گیگابایتی نیز وجود دارد و هزینه آن 849 دلار / 819 پوند / 1349 دلار استرالیا است. در ایران این گوشی از 28 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

طراحی گوشی گلکسی S21 سامسونگ

طراحی دوربین جدید Contour Cut برجسته است بدنه ‘پلاستیکی’ با رنگ مات این طراحی در جایی است که سامسونگ بارزترین تغییرات را در S20  ، ایجاد تغییرات اساسی در مواد استفاده شده ، رنگ ها و نمای کلی دستگاه کرده است.

یک نمایشگر 6.2 اینچی Full HD + AMOLED در این گوشی وجود دارد که در قسمت نمایشگر زیر به بیشتر آنها خواهیم پرداخت. این تلفن کوچکترین عضو خانواده گلکسی S21 است و اگرچه ممکن است به اندازه آیفون 12 مینی اصلاح نباشد ، اما کسانی که دارای دست کوچکتر هستند نباید در استفاده از آن مشکل زیادی داشته باشند.

اگر تلفن بزرگتری می خواهید ، سامسونگ گلکسی S21 Plus با صفحه نمایش بزرگتری عرضه می شود و گلکسی S21 اولترا دارای بزرگترین صفحه کل سری است. گرچه هر دوی این گوشی ها گران ترند.

 

طراحی بدنه

طراحی سامسونگ گلکسی S21 از قسمت عقب شیشه ای کامل گلکسی S20 – طرحی که چندان هیجان انگیز نبود – به عقب “Glasstic” تبدیل شده است که با روکش مات همراه است و از طراحی جدید بلوک دوربین بهره می برد. Glasstic نام خود شرکت برای این ماده است که همانطور که از نامش پیداست جایی بین پلاستیک و شیشه است. به اندازه یک عقب شیشه ای ممتاز نیست ، اما مات بودن آن به این معنی است که پلاستیکی ارزان هم احساس نمی کند.

سامسونگ از همین ماده در گلکسی نوت 20 استفاده کرده است ، اما در اینجا مات مناسب تر به نظر می رسد و از براقیت کمتری نسبت به شیشه عقب گلکسی اس 20 برخوردار است ، این بدان معنی است که آهنربای اثر انگشت آن کمتر است. لبه های فلزی اطراف قسمت خارجی دستگاه لمس براق کننده ممتازی را ایجاد می کند.

صفحه نمایش گوشی

سامسونگ وضوح تصویر را به + Full HD برای این گوشی کاهش داده است ، نرخ تازه سازی 120 هرتز و روشنایی عالی هستند ، سخت است که متوجه سوئیچ از کیفیت QHD شوید. تنزل رتبه در صفحه نمایش شاید بحث برانگیزترین تغییری باشد که سامسونگ در گلکسی S21 ایجاد کرده است ، زیرا این شرکت به یک صفحه نمایش با رزولوشن پایین + Full HD از صفحه نمایش Quad HD موجود در گلکسی S20 2020 تبدیل شده است.

همانطور که گفته شد ، سامسونگ این کار را برای پایین نگه داشتن قیمت گوشی جدید انجام داده است و مگر اینکه شما از تلفن با وضوح QHD استفاده کرده باشید ، ما معتقد نیستیم که به راحتی می توانید تفاوت را تشخیص دهید – ما متوجه شدیم که همه فیلم هایی که در S21 مشاهده کردیم در پنل Full HD + با کیفیت مناسب به نظر می رسند.

اگر از قبل سامسونگ گلکسی S20 دارید ، اگرچه احتمالاً تحت تأثیر این تصمیم قرار نخواهید گرفت و اگر به دنبال بهترین فناوری صفحه نمایش سامسونگ هستید ، می توانید گلکسی S21 اولترا را انتخاب کنید که صفحه QHD داشته باشد

دوربین

گوشی گلکسی S21 سامسونگ

همان فناوری دوربین که در گلکسی S20 دیده می شود ، نرم افزار بهبود یافته با حالت های جدید برای Single Take و موارد دیگر ، دوربین جلوی 10 مگاپیکسلی ما را متحیر نمی کند ، اما هنوز هم به خوبی کار می کند

سخت افزار دوربین گلکسی S21 نسبت به تلفن سال گذشته تغییری نکرده است ، زیرا ارتقا سنسور بزرگ سامسونگ بین نسل گلکسی S10 و S20 اتفاق افتاده است. امسال همه چیز در مورد نرم افزار است و سامسونگ راهی پیدا می کند تا ماژول دوربین را کم کند.

سپس همان آرایه عقب لنزهای سه گانه است: دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی ، تله فوتو 12 مگاپیکسلی و تله فوتو 64 مگاپیکسلی با قابلیت بزرگنمایی نوری ترکیبی 3 برابر. همانطور که در گلکسی S20 وجود دارد ، هر سه مورد قادر به گرفتن عکس های عالی هستند و گلکسی S21 دارای برخی از نسخه های نرم افزاری برای بهبود بیشتر امور است.

به عنوان مثال ، اگر از حیوانات خانگی یا کودکانی که سریع حرکت می کنند عکس می گیرید ، احتمالاً متوجه خواهید شد که Single Take شانس شما را برای گرفتن عکس های قابل استفاده و / یا کلیپ ها به حداکثر می رساند.

دوربین تله در اینجا نیز چشمگیر است و دارای بزرگنمایی نوری 3 برابر و بزرگنمایی دیجیتال تا 30 برابر است. نتایج قرار نیست با آنچه از دو دوربین تله در گلکسی S21 اولترا خواهید گرفت مقایسه شود ، اما این یک ویژگی سرگرم کننده برای بازی است.

کارایی و مشخصات فنی

از اسنپدراگون 888 در ایالات متحده ، اگزینوس 2100 در مکان های دیگر استفاده می کند ، اگزینوس پیشرفت بزرگی برای چیپ ست های سامسونگ است ، بدون microSD ، فقط گزینه های 128 یا 256 گیگابایتی هستند

تلفن های گلکسی S21 اولین دستگاه هایی هستند که از آخرین نسل چیپست ها استفاده می کنند: Qualcomm’s اسنپدراگون 888 (ایالات متحده) یا اگزینوس 2100 خود سامسونگ

ما فقط این فرصت را داشتیم که نسخه اگزینوس 2100 S21 را آزمایش کنیم ، و به نظر می رسد یک پیشرفت بزرگ نسبت به نسل های گذشته چیپست سامسونگ است. در گذشته ، نسخه اگزینوس در برخی مناطق از تلفن های مجهز به کوالکام عقب بود اما به نظر می رسد امسال این اختلاف کم شده است. در Geekbench 5 ، سامسونگ گلکسی S21 نمره چند هسته ای 3367 را بدست آورد. این به طور قابل ملاحظه ای بهتر از گلکسی S20 (پردازنده چیپست اگزینوس 990) است که امتیاز 2699 را کسب می کند.

محک زدن همه چیز را نشان نمی دهد ، اما ما متوجه شده ایم که کارهای روزمره تلفن با سرعت بیشتری نسبت به گذشته انجام شده است ، این گوشی بیش از توانایی مدیریت بازی ها ، چند وظیفه سازی و باز کردن چندین برنامه در نمای تقسیم صفحه نیز دارد.

 

ما هنوز سامسونگ گلکسی S21 را با چیپست Qualcomm اسنپدراگون 888 در داخل آزمایش نکرده ایم ، اما گلکسی S21 اولترا با این چیپ ست در داخل عملکرد خوبی داشت بنابراین انتظار می رود نتایج مشابهی نیز در آن گوشی S21 داشته باشیم.

به طور کلی ، مدل اگزینوس 2100 این گوشی یک قدم بالاتر از آنچه قبلاً از سامسونگ دیده بودیم است و این یکی از بهترین تجربه ها در مورد عملکرد در یک گوشی اندرویدی در حال حاضر است. امیدواریم در آینده نزدیک نظر کاملی در مورد نسخه toting چیپست کوالکام داشته باشیم.

در نهایت

گوشی گلکسی S21 سامسونگ یکی از جدیدترین و بهترین گوشی های پرچمدار این شرکت به شمار می رود که البته قیمت آن در ایران زیاد است اما اگر می خواهید یک گوشی حرفه ای اندروید با دوربین و صفحه نمایش عالی داشته باشید حتما این محصول جدید سامسونگ را خریداری کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *