تلفن همراه

گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ ، مشخصات فنی ، قیمت و تحلیل و بررسی

گوشی گلکسی S21 اولترا

گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ یکی از بهترین محصولات معرفی شده سامسونگ در سال 2021 و بهترین پرچمدار فعلی گوشی در دنیا است. در ادامه به بررسی مشخصات فنی ، دوربین ، پردازنده ، حافظه ، قیمت و طراحی این گوشی جدید سامسونگ می پردازیم.

سامسونگ از کلمه اولترا برای نشان دادن بزرگترین و بهترین گوشی هوشمند خود در آن نسل استفاده می کند. سال گذشته ، گلکسی S20 یک مدل اولترا ، S20 استاندارد را در اندازه بزرگ و بزرگ بدل کرد. سپس ، چند ماه بعد ، گلکسی نوت 20 اولترا این لباس را به تن کرد. اما اکنون ، سال 2021 است و سامسونگ دوباره بازگشته است و با جسارت اولترا را در دستگاه جدید گلکسی S ، گلکسی S21 اولترا معرفی می کند.

در بعضی زمینه ها ، سال گذشته سامسونگ گلکسی S20 اولترا کمی ناامید کننده بود. علی رغم ورق مشخصات گسترده آن ، فوق العاده ترین قسمت تلفن – دوربین – تقریباً به اندازه مورد نظر کار نکرد. سنسور عظیم دوربین اصلی 108مگاپیکسل بیش از حد مورد توجه بود ، بزرگنمایی 100 برابر فضایی تقریباً غیرقابل استفاده بود و بدتر اینکه باتری بزرگ 5000 میلی آمپری آن تا زمانی که مردم انتظار داشتند دوام نیاورد. برای جبران کردن این گزینه، قیمت گوشی گلکسی اس 21 اولترا 1399 دلار است و در ایران چیزی در حدود 32 میلیون تومان قیمت دارد.

گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ

طراحی و صفحه نمایش: ساده ، در عین حال پیچیده

 

طراحی سامسونگ گلکسی S21 اولترا همان روند طراحی بقیه سری S21 را دنبال می کند. سامسونگ این طرح را “Contour Cut” می نامد ، و من فکر می کنم کاملاً بهتر از طراحی سری S20 به نظر می رسد. دوربین در S21 اولترا احساس هدفمند و عامدانه می کند ، حتی اگر به احتمال زیاد شاهد الگوهای رفتاری زیادی باشیم که آن را با Cyborg از کمیک های DC مقایسه می کنند. در حالی که S20 اولترا برجستگی دوربین را به عنوان یک ماژول جداگانه کاملاً در معرض دید قرار می دهد ، S21 اولترا آن را به عنوان یک قطعه لهجه با طرح مخلوط می کند. من آن را حفاری می کنم

سامسونگ برای گلکسی S21 اولترا طرحی مات انتخاب کرده است که در مقایسه با مدل براق جلوه ای از انگشت بسیار کمتری دارد. این یک پیشرفت عظیم است زیرا رنگ سیاه براق باعث می شود تا فناوری ارزان به نظر برسد. مات Phantom Black از واحد گلکسی S21 اولترا من درجه یک احساس می شود. این تلفن همچنین با Phantom Silver و همچنین Phantom Titanium ، Phantom Navy و Phantom Brown به طور انحصاری از سامسونگ.com ارائه می شود.

بدنه و نمایشگر گلکسی S21 اولترا هر دو از جدیدترین Gorilla Glass Victus Corning ساخته شده اند. علاوه بر این ، این از مقاومت IP68 در برابر آب و گرد و غبار برخوردار است ، همانطور که ما در بسیاری از دستگاه های برجسته ، به خصوص از سامسونگ مشاهده می کنیم. ریل های دستگاه از آلومینیوم ساخته شده اند و متأسفانه باعث جذب اثر انگشت می شوند.

 

عملکرد و باتری: سریع و کارآمد


کارایی

گوشی گلکسی S21 اولترا

سامسونگ گلکسی اس 21 اولترا اولین دستگاهی در ایالات متحده است که از پلتفرم موبایل جدید کوالکام اسنپدراگون 888 بهره می برد و همانطور که انتظار می رفت این گوشی کاملاً پرواز می کند. مدل جهانی این دستگاه با چیپست اگزینوس 2100 خود سامسونگ عرضه می شود ، اما برای هدف این بررسی ، من تمرکز بر روی نسخه آمریکایی مجهز به اسنپدراگون 888 دارم.
در استفاده روزمره ، هیچ کندی و لگ در این دستگاه مشاهده نکردم و هر کاری را که به راحتی به آن انداختم جوید. هیچ برنامه ای احساس کندی نکرده و از حافظه خارج نمی شود ، احتمالاً به دلیل پردازش سریع اسنپدراگون 888 و حافظه RAM قابل توجه 16 گیگابایت در واحد من است.

در استفاده روزمره ، هیچ کندی و لکنت در این دستگاه مشاهده نکردم و هر کاری را که به راحتی به آن انداختم جوید. هیچ برنامه ای احساس کندی نکرده و از حافظه خارج نمی شود ، احتمالاً به دلیل پردازش سریع اسنپدراگون 888 و حافظه RAM قابل توجه 16 گیگابایت در واحد من است.

 

بنچمارک ها ، سامسونگ گلکسی S21 اولترا عملکرد مطابق انتظار شما از جدیدترین چیپست کوالکام را ارائه داد. S21 اولترا در Geekbench 4 تک هسته ای و 13،915 در چند هسته ای امتیاز 5،022 را به دست آورد. برای مقایسه ، سال گذشته گلکسی S20 اولترا مجهز به اسنپدراگون 865 به ترتیب امتیازات 4300 و 13379 را کسب کرد. در DMark ، S21 اولترا امتیاز 7،895 را کسب کرد و نمره سال گذشته 7،310 را پشت سر گذاشت.

باتری گوشی گلکسی S21 اولترا سامسونگ

گوشی گلکسی S21 اولترا

سامسونگ گلکسی S21 اولترا از یک باتری قابل توجه 5000 میلی آمپری بهره می برد. این یک باتری بزرگتر از آن است که در اکثر دستگاه ها پیدا خواهید کرد ، اگرچه هنوز توسط سلول 6000 میلی آمپری در Asus ROG Phone 3 بهتر است. با این وجود ، نرخ تازه سازی دینامیک و تنظیمات رزولوشن + FHD + خارج از جعبه ، گلکسی S21 اولترا عمر باتری بسیار چشمگیری دارد. در روزهای سبک تر ، دو روز کامل از گلکسی S21 اولترا خارج شدم و روز کامل دوم را با حدود 15٪ باقی مانده به پایان رساندم. در روزهای سنگین تری که در شهر می دوید و عکسها ، فیلم ها و کمی بازی می گرفتید ، فقط یک روز کامل به من دست می داد. به طور متوسط ​​، من انتظار دارم بیشتر مردم فقط یک و نیم روز از S21 اولترا بهره بگیرند.

شاید یکی از بحث برانگیزترین قسمت های سری گلکسی S21 سامسونگ ، حذف شارژ در جعبه باشد. این در اوایل اپل و شیائومی است که شارژر را از بسته بندی خود بیرون می کشند ، در درجه اول به دلایل زیست محیطی. گرچه می توانم قدردان باشم که در این مرحله اکثر افراد احتمالاً آجر شارژ دارند ، اما این برای همه صدق نمی کند. و با توجه به اینکه کابل موجود در گلکسی S21 اولترا یک کابل USB-C به USB-C است ، بسیاری از افراد اگر بخواهند از آن کابل با دستگاه خود استفاده کنند ، مجبور به خرید یک شارژر کاملاً جدید می شوند.

دوربین

به بیان ملایم ، سیستم دوربین سال گذشته گلکسی S20 اولترا بسیار نامناسب بود. سنسور اصلی 108مگاپیکسل دارای تمرکز عمده ای بود ، دوربین تله نوری 4 برابر به اندازه بسیاری از پرچمداران رقیب نبود و بزرگنمایی 100 برابر فضایی که سامسونگ روی ماژول دوربین چاپ کرد به سختی قابل استفاده بود.

خوشبختانه سامسونگ بیشتر این مشکلات را برای گلکسی S21 اولترا برطرف کرده است. سنسور جدید ISOCELL Bright HM3 108مگاپیکسل تمرکز بهبود یافته و عملکرد در نور کم را ایجاد می کند ، به ویژه هنگامی که به کمک کمک فوکوس هدایت لیزر جدید کمک کنید. و در حال حاضر ، S21 اولترا به جای اینکه از یک دوربین تله استفاده کند ، دو عدد را بسته بندی کرده است. در ماژول دوربین سامسونگ یک دوربین تله نوری عریض ، اصلی و 3 برابر و یک دوربین تله نوری 10 برابر پیدا خواهید کرد ، و این تنها دومین تلفن هوشمند در سراسر جهان است که لنزهای برد کوتاه و دوربین بزرگنمایی 10 برابر را در کنار P40 Pro Plus هواوی ارائه می دهد.

جمع بندی

با قیمت تقریبی 32 میلیون تومانی ، سامسونگ گلکسی S21 اولترا دستگاه ارزان قیمت نیست. اما با توجه به مشخصات بسته بندی شده آن ، من نیز آن را گران نخواهم نامید. در حالی که احتمالاً انبوهی از تلفن های عرضه شده با Qualcomm اسنپدراگون 888 در سال جاری وجود دارد ، گلکسی S21 اولترا یکی از اولین گوشی هایی است که می توانید در ایالات متحده خریداری کنید. علاوه بر این ، اگر می خواهید زوم تله نوری 10 برابر کنید ، بین S21 اولترا یا Huawei P40 Pro Plus قرار دارید – و فقط یکی از آن ها آسان است و به خدمات Google دسترسی کامل دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *