اخبار, تلفن همراه

گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رونمایی شدند

گلکسی نوت 10

گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس با امکانات زیاد، مشخصات فنی قدرتمند، باتری فست شارژ جدید، صفحه نمایش بی نقص و قیمت عالی رونمایی شدند.

گلکسی نوت 10

امروز راس ساعت 00:30 بامداد روز هفدهم مرداد ماه دو گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس رونمایی شدند. هر دو گوشی را می توان بهترین گوشی های سال 2019 و چند سال اخیر شرکت های تولید گوشی هوشمند نامید. البته مدل پلاس حتی قدرتمند تر از مدل معمولی نوت 10 است.

بزگترین تفاوت موجود روی گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس، صفحه نمایش آن ها است. نمایشگر گلکسی نوت 10 ، یک نمایشگر 6.3 اینچی فول اچ دی پلاس با تراکم پیکسلی 403ppi است اما نمایشگر نوت 10 پلاس، یک صفحه 6.8 اینچی با کیفیت کیو اچ دی پلاس و تراکم پیکسلی 498ppi خواهد بود. هر چند که هر دو از تکنولوژی HDR10+ و داینامیک اولد نیز بهره می برند.

گلکسی نوت 10

سامسونگ در گوشی‌های سری گلکسی اس 10 خود برای نخستین بار از یک حفره‌ی روی نمایشگر برای میزبانی از دوربین سلفی استفاده کرد. این حفره در سمت راست نمایشگر قرار داشت٬ اما حالا در خانواده نوت 10 این حفره به وسط صفحه آمده است تا بهره‌وری بیشتری از نمایشگر را ارائه کند. ضمنان برخلاف اس 10 پلاس که از دو دوربین سلفی میزبانی می‌کرد٬ در اینجا مدل پلاس هم یک دوربین سلفی را در اختیار دارد. حاشیه‌های سه طرف گوشی بسیار باریک هستند و دو لبه‌ی کناری آن خمیده است. در اینجا فقط یک چانه‌ی ضخیم‌تر زیر نمایشگر حضور دارد که البته آن هم همچنان باریک است.

طراحی گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10

سامسونگ این گوشی‌ها را مستطیلی‌تر از خانواده اس 10 که صیقلی‌تر هستند طراحی کرده است. کلیدهای تنظیم صدا و پاور در سمت چپ دیوایس قرار دارند٬ در حالی که اسلات سیم کارت و کارت میکرو اس دی در سمت راست قرار دارد. در زیر دیوایس نیز علاوه بر یک اسپیکر٬ می‌توان یک درگاه USB-C را مشاهده کرد. سامسونگ سرانجام در این گوشی‌ها جک هدفون را حذف کرده است٬ گرچه یک جک تبدیل را در داخل جعبه‌ی گوشی قرار داده است تا بتوانید از هدفون‌های معمولی خود نیز در این گوشی‌ها استفاده کنید. دکمه‌ی بیکسبی نیز از این گوشی حذف شده است.

سامسونگ تصمیم گرفته حالت جایگیری دوربین‌ها روی قاب پشتی را تغییر دهد و به جای افقی٬ آن‌ها را به صورت عمودی در سمت چپ قسمت بالایی قاب قرار دهد. سه دوربین در قاب پشتی این گوشی قرار دارد. سنسور اصلی آن 12 مگاپیسلی با دیافراگم متغیر دو حالته f/1.5 و f/2.4 است٬‌ در حالی که سنسور ثانویه 16 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 و یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو دیگر با دیافراگم f/2.1 آن را همراهی می‌کنند. در مدل پلاس٬ علاوه بر این سه سنسور٬ یک سنسور زمان پرواز (ToF) نیز در کنار این دوربین‌ها قرار دارد که می‌تواند در تهیه‌ی عکس‌های پرتره‌ای با پس زمینه‌ی تار بهتر عمل کند.

سخت افزار و نرم افزار گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10

در قلب تپنده‌ی دو گوشی جدید سامسونگ٬‌ تراشه‌ی اسنپدراگون 855 کوالکام یا اگزینوس 9825 سامسونگ (بسته به محل زندگی شما) قرار گرفته است. پردازنده مرکزی و پردازشگر گرافیکی این تراشه قوی‌تر از نسخه‌ی اصلی اسنپدراگون 855 است. هرچند گوشی‌های نوت لزوما محصولات گیمینگی نیستند٬ اما عملکرد آن‌ها بهبود پیدا کرده تا کاربرانی که به دنبال خرید یک تبلت با بهره‌وری بالا هستند٬ روی نوت 10 حساب ویژه‌ای باز کنند. در اینجا یک تفاوت عمده وجود دارد، هرچند حافظه‌ی هر دو مدل از نوع UFS 3.0‌ است، اما فضایه ذخیره سازی مدل پلاس را می‌توان با یک کارت میکرو اس دی افزایش داد، در حالی که چنین چیزی در مدل اصلی وجود ندارد.

دومین نسخه‌ی رابط کاربری جدید One UI سامسونگ با گوشی‌های جدید سری نوت همراه خواهد بود. شاید شما توقع تجهیز این گوشی‌ها به اندروید Q را داشتید٬ اما از آنجایی که گوگل آن را هنوز عرضه نکرده است٬ بنابراین گوشی‌های جدید سامسونگ در ابتدا با اندروید 9 پای عرضه می‌شوند و در آینده‌ای نزدیک با دریافت یک به‌روزرسانی٬ اندروید 10 را دریافت می‌کنند. حداکثر رم به کار رفته در دو نسخه 12 گیگابایتی است. فضای ذخیره سازی حداکثری آن‌ها نیز 512 گیگابایت خواهد بود.

یک باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب نسخه‌ی اصلی و یک باتری بزرگ‌تر 4300 میلی‌آمپر ساعتی زیر قاب مدل پلاس قرار دارد. علاوه بر ظرفیت٬ قدرت شارژ این دو باتری نیز متفاوت است. باتری مدل اصلی با سرعت 25 وات و مدل پلاس با سرعت 45 وات شارژ می‌شود. هر دو از فناوری شارژ بیسیم و شارژ معکوس نیز پشتیبانی می‌کنند.

گلکسی نوت 10

دیگر بخش پیشرفت کرده در این گوشی‌ها، مهم‌ترین لوازم جانبی آن‌ها یعنی قلم هوشمند S Pen سامسونگ است. سامسونگ هر سال این قلم را به‌روز کرده و قابلیت‌های جدیدی را به آن می‌افزاید. به طور مثال پشتیبانی از بلوتوث را به قلم نوت 9 اضافه کرد و حالا امکان صدور فرمان به گوشی از طریق ژست‌های حرکتی و بدون نیاز به لمس نمایشگر را اضافه کرده است. یک قابلیت جذاب برای قلم اس پن، AR Doodle نام دارد. شما می‌توانید با استفاده از قلم خود روی هر سوژه‌ای که روی نمایشگر گوشی خود (حتی در حرکت است) چیزی بشکید. به طور مثال برای فردی که توسط دوربین گوشی شما شکار شده، یک سیبیل بگذارید. این سیبیل حتی در صورت حرکت سوژه، با وی حرکت خواهد کرد.

قیمت گوشی گلکسی نوت 10

گوشی‌های سری نوت سامسونگ هر ساله با افزایش قیمت همراه هستند. به طور مثال نوت 7 با قیمت 834 دلار٬ نوت 8 با قیمت 930 دلار و نوت 9 نیز با قیمت 1000 دلار عرضه شدند. اما به نظر می‌رسد سامسونگ نسخه‌ی اصلی نوت 10 را بدون تغییر قیمت نسبت به نسل پیش عرضه کند. با این حال قیمت 1100 دلاری نوت 10 پلاس نیز با توجه به افزایش چشمگیر مشخصات فنی آن، باورپذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *