اخبار, تلفن همراه

گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ به دو لنز ToF مجهز خواهد شد

گلکسی اس 11

گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ به دو لنز ToF مجهز خواهد شد. این به معنی وجود دو سنسور تشخیص سه بعدی روی دوربین عقب و جلوی گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ خواهد بود. اطلاعات دیگری نیز از لنز دوربین این گوشی به دست آمده که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ اولین گوشی این سری با دوربین چهارگانه و سنسور ToF بود. اما آن طور که مشخص است گوشی گلکسی اس 11 با دو لنز ToF همراه می شود. این لنز به منظور ثبت تصاویر سه بعدی و همچنین تشخیص بعد سوم اجسام و اشیا به کار برده می شود.

این فناوری متفاوت از کیت‌های ساختاری سه بعدی با نور چهره‌شناس است که در قسمت جلویی تلفن‌های همراهی نظیر آیفون 11، پیکسل 4 یا میت 30 پرو قرار دارد؛ زیرا آن می‌تواند تمام اجزای یک اتاق شلوغ را برای شما ترسیم کند. البته این متفاوت از پلتفرم واقعیت افزوده محبوب موبایلی نظیر آن چیزیست که در بازی پوکمون گو دیده‌اید.

دوربین گلکسی اس 11 سامسونگ

دوربین TrueDepth به کار رفته روی آیفون‌های اپل از 30 هزار نقطه برای تولید چهره‌ی 3 بعدی ماتریکسی شما از یک فاصله‌ی مشخص استفاده می‌کند، در حالی که گوشی‌هایی مجهز به دوربین ToF از یک سنسور و یک کیت کمکی نور استفاده می‌کنند که می‌تواند شناسایی کرده و آن را تا 10 برابر فاصله‌ای که شما قرار دارید بسازد. این دوربین در واقع به فضاسازی 3 بعدی بهتر کمک می‌کند.


محصولات مرتبط:


ظاهرا این سنسور ToF را نیز باید جزو سنسورهای دوربین گلکسی اس 11 سامسونگ بدانیم. بر اساس ادعاهای رسانه‌های کره‌ای و حتی فهرستی که توسط یک تولیدکننده سنسورهای دوربین به نام Sunny Optical منتشر کرده، این گوشی از بیش از یک سنسور 3 بعدی تشخیص عمق استفاده خواهد کرد.

آن طور که در خبرها پیشین نیز آمده، سازندگان سنسور ToF گوشی گلکسی اس 11 دو شرکت متفاوت خواهند بود و این کار به دست یک گروه سپرده نمی شود. البته تمام این سنسورها مختص گوشی‌های سری گلکسی اس 11 نیست، سامسونگ از آن‌ها برای گوشی نوت 10 پلاس خود نیز استفاده می‌کند و همانطور که روی گلکسی A80 نیز چنین سنسوری دیده شد احتمال دارد در سری A سال 2020 روی حد اقل یک گوشی چنین سنسوری به کار گرفته شود.

از جمله مشخصات دیگری که در مورد سنسور دوربین گوشی گلکسی S11 به گوش می رسد، وجود لنز 108 مگاپیکسلی ایزوسل برایت سامسونگ با کیفیت پیکسل 4 به 1 خواهد بود. همچنین بزرگنمایی اپتیکال نیز روی این دوربین موجود است. این منجر به تغییر طراحی رادیکالی گوشی‌های سامسونگ نیز خواهد شد. شنیده می‌شود گلکسی اس 11 از حاشیه‌های کمتری در اطراف نمایشگر خودش نسبت به نوت 10 برخوردار خواهد بود بنابراین صفحه نمایش بزرگتر با همان ابعاد را می توان در گوشی جای داد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *