اخبار, تلفن همراه

گوشی هوشمند نوکیا 7.2 ؛ یک بی نقص واقعی!

گوشی هوشمند نوکیا 7.2 ؛ یک بی نقص واقعی!

بی نقص باش؛ گوشی هوشمند نوکیا 7.2

گوشی هوشمند نوکیا 7.2 تمام جنبه های یک تلفن هوشمند را دارد و سپس سعی می کند کمی بیشتر به جلو حرکت کند. طراحی آن بسیار عالی است ، با یک نگاه و احساس که چندان بر خلاف Google Pixel 4 نیست. گرچه عدم مقاومت در برابر آب ، اثبات وضعیت میان رده آن است. صفحه نمایش بزرگ و روشن است ، اما صفحه نمایش LCD قادر به سازگاری با نمایشگرهای OLED نیست. و این هنوز صادق است که در حالت PureDisplay خود،که محتوا را به HDR تبدیل می کند،واقعی شود.عملکرد نوکیا برای نوکیا 7.2 بسیار کراحت است. مرور ، پیام کوتاه ، پخش ویدئو ، بازی و عکس گرفتن از عکس ، همه با سهولت اتفاق می افتد.نوکیا 7.2 سعی می کند با دوربین هایش خاص باشد. دوربین اصلی در هر شرایطی مانند دوربین سلفی کار بسیار خوبی را انجام می دهد. یک دوربین با زاویه دید عریض و یک سنسور عمق نیز وجود دارد.نوکیا 7.2 قیمت زیادی را ارائه می دهد ، اگرچه چندین تنظیم مختلف در دسترس است و در زمان نوشتن همه آن ها در همه جا موجود نیست.

 

قیمت گوشی هوشمند نوکیا 7.2 در کشورهای مختلف

در ایالات متحده به دنبال پرداخت 349 دلار برای یک مدل با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 4 گیگابایت رم هستیم. در انگلستان در حال حاضر فقط نسخه ای با 64 گیگابایت حافظه رم و 4 گیگابایت رم وجود دارد ، و این مبلغ 249.99 پوند را به شما برگرداند.استرالیا با 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 6 گیگابایت رم برای 549 دلار AU به مدل برتر دسترسی دارد ، در حالی که مدل 64 GB / 4GB در تاریخ بعدی با قیمت 499 دلار AU به طور انحصاری در Telstra در این کشورمنتشر خواهدشد.

ما مدل ایالات متحده را مرور کرده ایم ، نسخه ای که دارای فضای ذخیره سازی زیادی است و فضای بیشتری برای کارت های microSD دارد. این قفل نیز باز شده است ، به این معنی آزادی حمل کننده. تجربه Android One فضای ذخیره سازی ابری رایگان و همچنین یک سیستم عامل خالص Android را در اختیار شما قرار می دهد.فراتر از آن ، طراحی از نظر قیمت ستاره ای است و بسته بندی آن از پردازنده مناسب میان رده است. این تلفنی است که باید موتورولا را روی پاشنه خود قرار دهد ، زیرا با Moto G8 Plus رقابت خوبی دارد.این رقابت از بازار پرچمداران قدیمی تر است ، هرچند که چیزی مانند Samsung Galaxy S9 با تخفیف می تواند در عین داشتن بسیاری از مشخصات و ویژگی های برتر ، به همان قیمت نزدیک شود. Huawei P30 Lite همچنین در بازارهایی که در دسترس است دارای رقابت ارزشمند است.

 

 

طراحی گوشی هوشمند نوکیا 7.2

  • احساس خوبی در دست دارد
  • گوریلا گلس در جلو و عقب
  • امتیاز مقاومت در برابر آب وجود ندارد

حاشیه های اطراف صفحه نمایش ممکن است مقداری پهن باشد اما بقیه طراحی صاف هستند. منحنی های گوشه با منحنی های صفحه نمایش به خوبی مطابقت دارد و کل گوشی در دست بسیار عالی است.قاب نوکیا 7.2 از فلز و پلیمر مخصوص ساخته شده است که نوکیا ادعا می کند دو برابر یک پلی کربنات معمولی است. ما در گذشته برخی از پلی کربنات های بسیار محکم را حس کرده ایم ، و قاب گوشی نوکیا 7.2 احساس شل و ولی ندارد. این گوشی ممکن است در برابر آب ضعیف باشد ، زیرا نوکیا هیچ درجه مقاومت در این دستگاه ارائه نکرده است.جلو و عقب هم در Gorilla Glass پوشانده شده است ، در حالی که قسمت عقب دارای یخ زدگی است که باعث می شود احساس صافی بیش از حد ایجاد شود. احساس در دست ما در واقع یادآور گوگل پیکسل 4 است که یک تلفن بزرگ که به نصف بهای آن است یک دوربین اشک آور کوچک در قسمت جلوی صفحه قرار دارد ، در حالی که یک دوربینی دارای سه دوربین عقب و فلاش است. سنسور اثر انگشت دقیقاً زیر زنگ دوربین عقب قرار دارد.دکمه پاور با چراغ سفید روشن می شود. این یک اثر عالی است ، اما می تواند بر روی یک میز کنار تختخواب آزار دهنده باشد. یک دکمه صدا در بالای دکمه پاور و دکمه اختصاصی دستیار Google در طرف مقابل وجود دارد.در پایین نوکیا 7.2 ، یک درگاه USB-C (فقط سرعت USB 2.0) و یک مشبک بلندگو باریک وجود دارد. در بالای گوشی یک جک هدفون 3.5 میلی متری وجود دارد. و یک جایزه بزرگ ، اسلات سیم کارت می تواند دارای دو سیم کارت و یک کارت حافظه microSD باشد.در کل ، نوکیا 7.2 وزن 180 گرم و اندازه گیری 159.92. 75.15 در 8.25 میلی متر است. در رنگ های زغال سنگ ، سیان سبز و یخ وجود دارد. این رنگ ها فراتر از شیشه عقب گوشی هستند که قاب را نیز شامل می شوند.

نمایشگر گوشی هوشمند نوکیا 7.2

  •  صفحه نمایش LCD 6.3 اینچی 1،080 x 2،280
  •  پشتیبانی از HDR
  •  کیفیت خوب اما مطابق با OLED نیست

نوکیا 7.2 دارای صفحه نمایش بزرگ 6.3 اینچی با وضوح 1،080 x 2،280 است. هر دو واضح و روشن است ، با وضوح دید در روزاما صفحه نمایش LCD است. برای برخی از افراد ، این ممکن است خیلی مهم نباشد ، زیرا بسیاری از گوشی های بودجه به LCD می چسبند. پانل های LCD هنوز هم خوب به نظر می رسند ، اما وقتی به پنل های OLED عادت کردید ، نگاه کردن به آن دشوار است.

HMD Global (سازنده تلفن های نوکیا فعلی) سعی می کند از بهترین وضعیت استفاده کند. از یک پردازنده Pixelworks برای تبدیل همه فیلم ها به HDR برای حالت PureDisplay خود استفاده می کند. و ، نوکیا می گوید نمایشگر دستگاه یک میلیارد سایه رنگ ارائه می دهد – بسیار بالاتر از 16.7 میلیون معمولی.

چگونه این امر به واقعیت می پیوندد؟

با استفاده از PureView ، ما شاهد افزایش کمی در ارتعاش هستیم ، اما تقریباً ناچیز است ، و مطمئناً به همان اندازه پیشرفت پرش از LCD به OLED نیست.یکی از عوارض جانبی حالت PureDisplay این است که لکه های تیره را به سیاهی تقریبا کامل فرو می برد. این دو تأثیر دارد: جایی که ممکن است جزئیات را ببینیم ، هیچ کدام وجود ندارد. در جایی که ما ممکن است در بخشهای تاریک جریان ویدیو آثار مصنوعی فشرده سازی دیده باشیم ، هیچ موردی وجود ندارد.ما صحنه Holding’s Sacrifice را از Star Wars Episode 8 تماشا کردیم و عکس های فضا به نظر بهتر شد. رنگهای مسدود و رنگ های مبهم و خاکستری فضا به رنگ سیاه غنی تغییر یافت. اما سربازان داخل کشتی Imperial تمام جزئیات لباس تیره خود را از دست دادند.هرچند این نمایشگر به اندازه نیازهای خوبی است. با قیمت ، دشوار است که بخاطر عدم رضایت از قیمت OLED خوب ، آن را مقصر بدانیم.

 

دوربین گوشی هوشمند نوکیا 7.2

  • 48MP اصلی + 8MP فوق العاده گسترده + عمق 5MP
  • جلو 20 مگاپیکسل
  • دوربین اصلی خوب ، ضعیف از زاویه دید

دوربین های موجود در نوکیا 7.2با قابلیت ، اما گیج کننده و متناقض هستند. وقتی صحبت از بهترین عکس ها می شود ، می بینیم که دوربین عقب اصلی در حالی که روی 12 مگاپیکسل تنظیم شده است بهتر عمل می کند و دوربین جلوی آن نیز با وضوح حداکثر 20 مگاپیکسلی آن خوب کار می کند. ما از بعضی جهات تحت تأثیر دوربین ها هستیم. دوربین سلفی واضح است و حتی در شرایط تاریک نیز نتایج کیفی را به همراه می آورد. سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی در تنظیمات تاریک بسیار خوب عمل می کند ، سایه هایی را برای گرفتن جزییاتی که نمی توانیم با چشمان خود ببینیم ، تقویت می کند .برای عملکردهای اساسی ، نوکیا 7.2 بسیار عالی عمل می کند. وقتی تلاش می شود کارهای پیشرفته تری انجام دهد که عملکرد آن تیره باشد. به عنوان مثال ، یک حالت Dual-Sightift وجود دارد که به شما امکان می دهد با استفاده از دوربین جلو و عقب به طور همزمان ضربه بزنید تا یک تصویر / ویدیوی جانبی ایجاد کنید.حالت پرتره دارای جلوه های منحصر به فرد بوکه است که به شما امکان می دهد میزان تاری و چه اشکال مورد نظر خود را انتخاب کنید. اما دوربین کار بزرگی در جدا کردن سوژه و پس زمینه انجام نمی دهد ، بنابراین لبه های سوژه ها مضر هستند.سپس دوربین با زاویه دید عریض وجود دارد. این یک FoV (میدان دید) با وضوح 118 درجه ای دارد که باعث می شود قسمت زیادی در عکس قرار گیرد. اما کیفیت تصویر بداست. در مقایسه با کیفیت ارائه شده توسط سنسور اولیه ، لیگها کمتر است. برای یک شات اصلی که می خواهید به یک دوست متن دهید ، این کار را انجام خواهد داد. اما اگر می خواهید تصاویر جدی باشید ، بهتر است از دوربین زاویه دید چشم پوشی کنید.فقط زوم دیجیتال برای دوربین ها نیز وجود دارد. ما تلاش کردیم از کبوتر عکس بگیریم زیرا نمی توانستیم به اندازه کافی نزدیک شویم. و با استفاده از بزرگنمایی دیجیتال ، تصویر بلافاصله به یک ظروف سرباز یا مسافر تبدیل شد.برای فیلمبرداری ، نوکیا 7.2 از 4K در دوربین عقب و Full HD در جلو پشتیبانی می کند. اما هیچ گزینه نرخ فریم ارائه نمی دهد. ضبط از سنسورهای اصلی عقب و جلو همچنان به نظر خوب می رسد ، در حالی که دوربین زاویه دید گسترده همچنان به پایین می آورد.دو میکروفون در هر طرف تلفن ضبط استریو را ارائه می دهند ، اما آن ها دقیقاً در جایی قرار دارند که معمولاً تلفن را نگه می داریم و به راحتی می توان به طور تصادفی با دستان خود را پوشاند.دوربین ها با وضوح پایین تر از جعبه تنظیم شده اند. هرکسی که نوکیا 7.2 را خریداری کرده و فکر نمی کند این تنظیمات را تغییر دهد ، ممکن است فکر کند که دوربین ها نسبت به آنچه که هستند به طرز چشمگیری بدتر هستند.

 

عملکرد و نرم افزار نوکیا 7.2

  • چیپست Snapdragon 660 و به طور کلی عملکرد خوبی دارد
  • رم 4 گیگابایتی یا 6 گیگابایتی
  • پای آندروید 9 ، سهام Android

نوکیا 7.2 یک تلفن روان است. یک چیپست Qualcomm Snapdragon 660 قدرت را تجربه می کند و یک رابط اندرویدی ساده برای سهام دارد. تلفن بخشی از برنامه Android One است ، بنابراین با هرگونه نرم افزار bloat جاسازی نمی شود.به علاوه ، سازنده وعده “2 سال ارتقاء نرم افزار و 3 سال بروزرسانی امنیتی ماهانه” را داده است.در تست های Geekbench ، نوکیا 7.2 نمره 5،910 چند هسته ای را در Geekbench 4 بدست آورد و این نتیجه را در گوگل پیکسل 3a قرار داد. این در Geekbench 5 یک امتیاز 488 چند هسته ای به دست آورد.ما بازی جدید Call of Duty Mobile را روی آن بازی کردیم و در تنظیمات گرافیکی کم کاملاً روان اجرا می شود.برنامه دوربین گاهی اوقات می تواند کند باشد ، اما این تنها زمانی است که ما مشکلی را تجربه کردیم. تعویض برنامه سریع است ، و بیشتر برنامه ها منطقاً سریع راه اندازی می شوند. خواننده اثر انگشت عالی است و به خوبی با تشخیص چهره برای باز کردن آسان قفل در بیشتر شرایط عمل می کند. این تلاش است که ما را بشناسد وقتی پشت چراغ روشنایی شدید وجود دارد.خواننده اثر انگشت به عنوان روشی برای پایین کشیدن سایه اعلان ، دقیقاً مانند تلفنهای پیکسل قبلی ، دو برابر است. این امر به نرم تر شدن این تجربه کمک می کند ، زیرا دستی که به تنهایی می توانید به بالای نمایشگر 6 اینچی برسید ، حتی برای دست های بزرگ نیز سخت است.صدا در Nokia 7.2 با صدای بلند است. حتی وقتی در یک اتاق دیگر قرار داشت و فقط در 50٪ حجم کار می کرد ، می توانیم صدای تست را از ویدیویمان بشنویم. صدا فاقد گرما است و نکات جزئی در مورد Reverb برای آن وجود دارد. اما هنگام گوش دادن به هدفون یا بلندگو اختصاصی در دسترس نیست ، در حداکثر میزان صدا به اندازه کافی تمیز است.برای اتصالات ، نوکیا 7.2 دارای قابلیت اطمینان 802.11ac Wi-Fi ، بلوتوث 5.0 و NFC برای پرداختهای بدون تماس است

باتری  و شارژ آهسته

باتری 3،500 میلی آمپری نوکیا 7.2 به اندازه کافی برای یک روز خوب است ، اما می دانیم که یکی از نقاط ضعف دیگر در یک بسته غیر متوسط ​​است. تست ویدیویی ما که حداکثر روشنایی را 90 دقیقه در گوشی اجرا می کند ، 24٪ از باتری را تخلیه می کند. این بالاتر از چیزی است که ما در بیشتر تلفن های دیگر از جمله پیکسل 3a دیده ایم.

شما می توانید از طریق این لینک همه محصولات Nokia 7.2 را مشاهده نمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *