اخبار, تلفن همراه

گوشی هواوی آنر V20 با دوربین حرفه ای به صورت رسمی رونمایی شد

هواوی آنر V20

گوشی هواوی آنر V20 جدیدترین گوشی هواوی آنر، امروز با دوربین 48 مگاپیکسلی فوق حرفه ای و مشخصات فنی فراتر از یک پرچمدار رونمایی شد. در ادامه بیشتر با سخت افزار، طراحی، زمان عرضه و شارژ دهی این غول چینی آشنا می شویم.

هواوی آنر V20

شرکت هواوی آنر امسال سعی کرده که تمام تمرکز خود را بر روی عرضه گوشی هایی با دوربین فوق حرفه ای کند. از عرضه نوا 4 تا امروز که گوشی هواوی آنر V20 رونمایی شد، این دو گوشی تنها دستگاه های هستند که در سال 2018 با دوربین 48 مگاپیکسلی گوشی رونمایی شدند. البته آنر V20 دارای دوربین سلفی درون صفحه نمایش نیز هست که در نوع خود ابتکاری عظیم به شمار می رود.

اگر بخواهیم هواوی آنر V20 را به صورت موشکافانه تری مورد بررسی قرار دهیم، تفاوت زیادی با هواوی نوا 4 ندارد و ما باز هم با نمایشگر LCD و کشیده 6.4 اینچی با سوراخی روی صفحه برای دوربین سلفی روبه‌رو هستیم. هواوی، باز هم اندازه سوراخ روی صفحه گوشی جدید خود را با حفره تعبیه‌شده برای دوربین سلفی گلکسی ای 8 اس مقایسه کرده و می‌گوید این بخش، کمتر از موبایل تازه‌نفس سامسونگ توجه شما را به خود جلب می‌کند.

از سوی دیگر زمانی که به پشت گوشی نگاه کنیم و بدنه پشتی را با دقت بیشتری بررسی کنیم، تفاوت های بیشتری را می توان با نوا 4 پیدا کرد. در آنر V20 از سیستم دوربین سه گانه استفاده نشده و در عوض، سنسور ToF و فلاش LED در سمت راست حسگر 48 مگاپیکسلی اصلی جای گرفته‌اند.در این قسمت اسکنر اثر انگشت نیز هست تا باز کردن قفل دستگاه در کسری از ثانیه، امکان‌پذیر باشد. به این موارد باید رنگ‌های سه‌بعدی آبی، مشکی و قرمز را هم اضافه کرد. مدیران می‌گویند در تعامل با برند ایتالیایی “MOSCHINO” رنگ قرمز را طراحی کرده‌اند.

جزییات سخت افزاری هواوی آنر V20

شاید از این نکته شگفت زده شوید، هواوی آنر V20 از آخرین نسل تراشه هواوی یعنی کایرین 970 بهره می برد. این چیپست 7 نانومتری با بهره‌گیری از فناوری هوش مصنوعی، تجربه‌ای متفاوت از کار کردن با گوشی را رقم می‌زند و در کنار 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی، تمام دستورات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پردازش خواهد کرد.

همانطور که در خبرهای قبلی نیز در موب خرید اشاره کرده بودیم، هواوی آنر V20 دارای تکنولوژی لینک توربو است؛ فناوری مخصوصی که به کاربران اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان از اتصال وای فای و شبکه 4G LTE استفاده کنند تا در صورت ضعیف بودن سیگنال یکی از شبکه‌ها، به راحتی بتوان از شبکه دیگر استفاده کرد. با این فناوری، سرعت وب‌گردی نیز به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی با شارژ سریع 22.5 وات بر روی این گوشی قرار گرفته است تا بتوان با یک بار شارژ، برای مدت زمان بیشتری از دستگاه استفاده کرد. از دیگر ویژگی‌های این اسمارت فون می‌توان به اندروید 9.0 پای، رابط کاربری EMUI 9.0، جی پی اس مبتنی بر هوش مصنوعی، سیستم خنک‌کننده مایع THE NINE و همچنین GPU Turbo 2.0 و CPU Turbo اشاره کرد. بنابراین می توان گفت که آنر V20 در نوع خود یکی از گوشی های قدرتمند گیمینگ هم باشد.

در روی دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی، خبری از لرزشگیر اپتیکال یا تثبیت‌کننده دیجیتالی نیست و در عوض، کاربران از فناوری هوش مصنوعی و فوکوس خودکار تشخیص فاز برخوردار خواهند شد. تکنولوژی AI، امکانات بسیار متعددی همچون بهینه‌سازی تصاویر، حالت ویژه مخصوص محیط‌های تاریک، تشخیص صحنه و انتخاب عکس‌های صاف‌تر را برای شما به ارمغان می‌آورد.

آنر V20 یکی از گوشی های عالی برای سلفی گرفتن است. چرا که هواوی دوربین سلفی این گوشی را درون صفحه نمایش به صورت فرورفتگی ساخته است. قدرت عکس برداری دوربین سلفی این گوشی 25 مگاپیکسل است. به لطف پشتیبانی از هوش مصنوعی هم می‌توان از قابلیت‌های متنوعی برای زیباسازی تصاویر برخوردار شد.

نسخه پایه با 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. خریداران مدل گران‌تر هم از 8 گیگابایت رم + 256 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *