اخبار, تلفن همراه

گوشی های هواوی اولین دریافت کنندگان اندروید Q خواهند بود

شارژر دیواری کوالکام 3.0 امی EMY 2 Ports Smart Wall Charger | MY-A501Q

به نظر می رسد که اندروید Q قبل از رسیدن به خود گوشی های گوگل ، ابتدا به گوشی های پرچمدار هواوی و آنر راه پیدا کند. به زودی پس از عرضه گوشی های جدید هواوی و آنر، شاهد عرضه اندروید Q روی این گوشی ها خواهیم بود.

اندروید Q

اگرچه گوگل هنوز نتوانسته به صورت کامل اندروید 10 را پایه ریزی کند و روی گوشی های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال راه اندازی نماید، اما به نظر می رسد که برای نخستین بار شاهد نسخه های رسمی از این اندروید روی گوشی های جدید هواوی و آنر باشیم. البته سازندگان گوشی های چینی همچون شیائومی و وان پلاس نیز به دنبال عرضه اولین گوشی با اندروید Q هستند اما هواوی محتمل ترین شرکت برای عرضه چنین گوشی است. همانطور که می دانید هواوی در عرضه گوشی های هوشمند و جدید در سال 2019 نیز بی رقیب بوده و با عرضه اولین گوشی منعطف و اولین گوشی دارای دوربین سلفی پاپ آپ توانسته رکوردها را یکی پس از دیگری به نام خود ثبت کند.

هواوی که به احتمال قوی امسال رتبه دوم پرفروش ترین شرکت تولید گوشی های هوشمند را از چنگ آیفون پس بگیرد و به نام خود کند، اعلام کرده که به زودی گوشی های پرچمدار خود ، پی 30، میت 20 و آنر ویو 20 را به اندروید Q مجهز خواهد کرد. این عملیات دقیقا پس از انتشار اولین نسخه پایدار اندروید Q صورت خواهد گرفت. بنابراین کاربرانی که این گوشی ها را در اختیار دارند می توانند اولین دریافت کننده های اندروید Q یا اندروید 10 روی گوشی های هوشمند هواوی خود باشند.

زمان عرضه اندروید Q

بنابراین انتظار می‌رود همراه با ورژن تازه‌ای از رابط کاربری EMUI، آپدیت اندروید کیو در ماه سپتامبر (اوایل شهریور تا اوایل مهر) به دست کاربران محصولات یاد شده برسد. احتمالا گوگل نیز تا اواخر آگوست یا اوایل سپتامبر، این نسخه از اندروید را عرضه خواهد کرد.

هرچند که همه شرکت ها نسخه ای از اندروید را عرضه می کنند که با نسخه اصلی و خام آن تفاوت هایی دارد، بنابراین انتظار می رود نسخه ارائه شده روی گوشی های هواوی، با نسخه اصلی کمی متفاوت خواهد بود اما در هر صورت اندروید Q را می توان برای اولین بار روی گوشی های چینی هواوی مشاهده کرد و از آن بهره برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *