اخبار, تلفن همراه

گوشی نوت 10 لایت فراتر از یک گوشی میان رده خواهد بود

نوت 10 لایت

گوشی نوت 10 لایت سامسونگ با توجه به آخرین شایعات به دست آمده یک گوشی میان رده بسیار پرقدرت با باتری غول آسا خواهد بود. این گوشی در نیمه اول سال 2020 عرضه می شود اما به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد کل بازار را با گوشی های میان رده در سال 2020 قبضه کند.

سال 2020 یک سال متفاوت برای سامسونگ است. روال این شرکت هر ساله برای معرفی گوشی های هوشمند به این صورت بود که گوشی پرچمدار سری گلکسی S در سه ماه اول سال ، گوشی های سری A در تابستان و گوشی سری نوت در ابتدای پاییز رونمایی می شد، اما امسال گوشی سری گلکسی S زودتر عرضه می شود و بعد از آن دو سری میان رده فوق قدرتمند گلکسی نوت 10 لایت و گلکسی اس 10 لایت عرضه می شود.

به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد تا فضای خالی بین عرضه گوشی گلکسی اس 11 تا گلکسی نوت 11 را با این دو گوشی پر کند و فروش خود را باز هم افزایش دهد.

صرف نظرف از نام گلکسی اس 10 لایت و نوت 10 لایت ٬ این دو گوشی ارائه کننده‌ی مشخصات فنی بالارده‌ای هستند که از برادران غیر لایت خود به ارث برده‌اند. در واقع ما گیج شده‌ایم که اصلا چرا سازنده از پسوند «لایت» برای آن‌ها استفاده کرده است. علاوه بر این٬ همانطور که در لیست ثبت شده در پایگاه داده صدور گواهینامه ایمنی کره جنوبی دیده می‌شود٬ هیچ چیز فروتنانه‌ای در مورد ظرفیت باتری گلکسی نوت 10 لایت وجود نخواهد داشت و این دیوایس به یک باتری غول پیکر تجهیز می‌شود.

ما خیلی در مورد این صحبت کرده‌ایم که چگونه سامسونگ طی چند سال اخیر تغییرات چشمگیری را در طراحی پرچمداران خودش ایجاد کرده است یا چگونه دوربین‌های پرقدرت‌تر٬‌ متنوع‌تر با استفاده‌ای آسان‌تر از همیشه را در محصولاتش گنجانده است. این درحالیست که وبلاگ‌نویسان و خبرنگاران از سامسونگ به خاطر افزایش مداوم اندازه باتری گوشی‌های بالارده٬ بدون اضافه کردن به حجم کلی دیوایس به قدر کافی قدردانی نمی‌کنند.

نوت 10 لایت

هر چه جلوتر می رویم، توسعه تکنولوژی باعث می شود تا پیشرفت های چشم گیری در تولید گوشی های هوشمند ببینیم. سامسونگ هر ساله علاوه بر این که باتری بزرگتری روی گوشی های سری جدید خود عرضه می کند اما از طرف دیگر وزن گوشی را کاهش می دهد. البته کوچ تر شدن تراشه، رم و حافظه های جدید ، همچنین کمتر شده میزان بدنه به صفحه نمایش گوشی باعث می شود در کل حتی با افزایش یافتن حجم باتری، وزن گوشی ثابت بماند و یا حتی کمتر نیز بشود.


محصولات مرتبط:


باور کنید یا نه٬ گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ به یک باتری بزرگ‌تر 4,500 میلی‌آمپر ساعتی در زیر قاب خود مجهز خواهد شد و در حالی که ما هیچ اطلاعاتی از ابعاد و وزن کلی این دیوایس را در اختیار نداریم٬ اما شنیده می‌شود آن‌ها کاملا استاندارد هستند

نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم این گوشی کاملا باریک باشد٬ اما نمی‌تواند ضخامت و وزن آن از مقادیر قابل قبول 8.5 میلی‌متر و 205 گرم نیز بالاتر باشد. باتری گلکسی نوت 10 لایت سامسونگ با ظرفیت 4,500 میلی‌آمپر ساعتی خود مشابه باتری زیر قاب گلکسی ای 90 5G است. به همین خاطر است که ما بر این باوریم نسخه لایت نوت 10 می‌تواند با نام گلکسی ای 91 نیز عرضه شود. گرچه شاید سامسونگ بخواهد نوت 10 لایت و اس 10 لایت را به عنوان دو دیوایس مستقل پرفروش در بازار داشته باشد.

هیچ چیزی را تا زمانی که سامسونگ ماه آینده از این گوشی رسما رونمایی کند٬ نمی‌توان تایید کرد؛ اما حداقل می‌دانیم که این باتری درست مانند باتری گوشی گلکسی نوت ۱۰ پلاس (و احتمالا اس ۱۰ لایت) از فناوری شارژ سریع 45 وات پشتیبانی خواهد کرد. حضور یک نمایشگر بزرگ 6.7 اینچی با حفره‌ای در مرکز آن شبیه به دو عضو دیگر خانواده نوت 10 نیز دیگر موردیست که می‌توان به راحتی آن را تایید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *