اخبار, تلفن همراه

گوشی میان رده نوکیا ایکس 71 شرکت HMD معرفی شد

نوکیا ایکس 71

گوشی میان رده نوکیا ایکس 71 شرکت HMD Global امروز به صورت رسمی رونمایی شد. این گوشی دارای یک دوربین سه گانه 48 مگپیکسلی و دوربین سلفی درون صفحه نمایش است.

نوکیا ایکس 71

نوکیا ایکس 71 که چندی پیش نیز شایعات مربوط به آن و تصاویر رندر منتشر شده از آن را بررسی کردیم، اولین گوشی میان رده دارای دوربین 48 مگاپیکسلی و سه گانه نوکیا خواهد بود. همچنین می توان گفت این گوشی یکی از اولین گوشی هایی از نوکیا است که روی کلید پاور خود دارای چراغ LED است.

از نظر مشخصات فنی که گوشی را بخواهیم بررسی کنیم ، این گوشی دارای اندازه و ابعاد بدنه 157.9*76.45*7.98 میلی متر است و وزن تقریبی حدود 180 گرم دارد. بدنه و نمایشگر آن به لطف استفاده از شیشه‌های 2.5D دارای کمی انحنا هستند. فریم بدنه، جنسی فلزی دارد. پس همچون اغلب پرچمداران، در بدنه نوکیا X71 شاهد استفاده از شیشه و فلز به صورت ترکیبی هستیم.

صفحه نمایش این گوشی اندازه 6.39 اینچی و کیفیت Full HD Plus دارد. همچنین یکی از نکات جالب صفحه نمایش گوشی نسبت صفحه نمایش 19.3:9 است، اندازه ای که تا کنون روی هیچ گوشی دیگری به ثبت نرسیده است.نوکیا ایکس 71 با وجود داشتن حاشیه‌های بسیار کم اطراف صفحه نمایش، فاقد ناچ است، به همین دلیل دوربین سلفی درست در گوشه‌ای از نمایشگر، روی آن قرار دارد. در نوکیا ایکس 71 خبری از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر نیست و ماژول این حسگر امنیتی، روی پنل پشتی کمی پایین‌تر از دوربین گوشی قرار گرفته است.

در مورد دوربین گوشی نوکیا ایکس 71 باید به این نکته اشاره کرد که سنسور اصلی لنز های سه گانه گوشی 48 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/1.8 و همچنین مجهز شده به تکنولوژی لنز زایس است. خوشبخته دوربین نوکیا ایکس 71 را می توان یکی از بهترین دوربین های موجود روی گوشی های نوکیا نامید چرا که حتی دارای سنسور تشخیص عمق و سنسور اولترا واید با کیفیت 8 مگاپیکسل نیز هست.

کیفیت عکسبرداری دوربین سلفی گوشی نوکیا ایکس 71 16 مگاپیکسل است و این دوربین به حالت حفره ای درون صفحه نمایش قرار دارد. همچین دوربین سه گانه اصلی نیز دارای یک فلاش ال ای دی اضافی بوده و و قدرت عکاسی در شب فوق العاده نیز دارد.

هسته اصلی پردازنده گوشی را همانطور که در خبرهای قبلی نیز اشاره کرده بودیم سری اسنپدراگون 660 است و همچنین در کنار آن پردازنده گرافیکی آدرنو 512 نیز به کار گرفته شده. در کنار این ترکیب یک رم 6 گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی قرار گرفته است.

باتری 3500 میلی‌آمپر ساعتی گوشی نوکیا X71 را می‌توان از طریق درگاه یو اس بی C آن، به لطف پشتیبانی از سیستم شارژ سریع 18 واتی، با سرعتی بالا شارژ کرد. مجهز شدن به اندروید 9 پای به صورت پیش‌فرض، امکان استفاده از از دو سیم کارت به صورت همزمان با قابلیت پشتیبانی از 4G VoLTE در هر دو (صوت بر بستر نسل چهارم شبکه موبایل)،پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.0، پشتیبانی از درگاه جک صوتی 3.5 میلی‌متری و مجهز شدن به تکنولوژی پخش صوت 360 درجه‌ای OZO، از جمله دیگر قابلیت‌های نوکیا ایکس 71 محسوب می‌شوند.

نوکیا ایکس 71 یک گوشی میان رده از سری نوکیا ساخت شرکت HMD Global تا چند هفته دیگر در بازار جهانی با قیمت حدودی 450 دلار عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *