اخبار, تلفن همراه

گوشی میان رده سونی اکسپریا کامپکت در پایان سال 2019 معرفی می شود

گوشی سونی اکسپریا کامپکت

گوشی سونی اکسپریا کامپکت یکی از محصولات میان رده سونی است که تا اواخر آذر ماه رونمایی می شود. این گوشی به یک صفحه نمایش 5.5 اینچ با نسبت اندازه صفحه نمایش 21:9 و همچنین پردازنده میان رده قدرتمند اسنپدراگون 665 مجهز خواهد شد. به نظر می رسد که سامسونگ قصد دارد قبل از تعطیلی کامل گوشی های مقرون به صرفه و میان رده خود را وارد بازار کند.

سونی حدود پنج سال است که از رقابت در عرصه تولید گوشی های هوشمند کمی عقب کشیده و زنگ خطر بزرگ تعطیلی محصولات گوشی هوشمند این شرکت به صدا در آمده است. هر چند همه چیز به صورت نزولی برای این شرکت پیش می رود اما سونی قصد دارد تا قبل از پایان سال 2019 میلادی یک گوشی میان رده به نام سونی اکسپریا کامپکت عرضه کند. به نظر می رسد که گوشی جدید سونی یک میان رده با قیمت متوسط باشد که با پردازنده اسنپدراگون ۶۶۵ کوالکام به همراه یک نمایشگر ۵.۵ اینچی عرضه خواهد شد.

در کنگره جهانی موبایل MWC ۲۰۲۰ که به زودی در بارسلون برگزار خواهد شد، علاوه بر پرچمداران اندرویدی سونی شاهد گوشی های میان رده نیز خواهیم بود. طبق گزارش‌های پیشین، تمام این اسمارت فون های جدید سونی نسبت نمایش ۲۱ به ۹ را در اختیار کاربران قرار می‌دهند بنابراین مدل‌های جدید سری کامپکت نیز از همین نسبت تصویر برخوردار خواهند بود. ابعاد اکسپریا کامپکت ۱۳۸ میلی‌متر طول در ۶۰ میلی‌متر عرض برآورد شده است.

گوشی سونی اکسپریا کامپکت

سونی اکسپریا کامپکت ، آخرین نسل از بازماندگان سونی

البته با تمام این‌ها گزارش‌هایی وجود دارد مبنی بر این که سونی قصد دارد بخش موبایل خود را به طور کامل تعطیل کند. تحقیقات نشان می دهند که کمپانی مادر از چندین ماه پیش به این نتیجه رسیده است که اسمارت ‌فون‌ های سری اکسپریا قابلیت رقابت در بازار جهانی را ندارند. آمار و ارقام نشان می‌دهد که میزان فروش این برند ژاپنی به کمترین مقدار خود در سال‌های اخیر رسیده و در بخش‌هایی از جهان نزدیک به هیچ بوده است.


محصولات مرتبط:


سونی از پایان سال 2015 میلادی محبوبیت خود را کم کم در بین کاربران از دست داد به طوری که فروش گوشی های سونی در دوره های سه ماهه از سال 2014 تا 2019 حدود 80 درصد کاهش پیدا کرده است و در حال حاضر زیر 1 میلیون نسخه گوشی در هر سه ماه به فروش می رسانند.روند رو به افول فروش محصولات هوشمند سونی از سال 2016 که 14 میلیون دستگاه در سال بود، در پایان سال 2019 میلادی به کمتر از 4 میلیون دستگاه رسیده است.

به نظر می رسد شرکت سونی به زودی تولید گوشی هوشمند خود را متوقف کند و سرمایه اصلی را در زمینه تلویزیون و صفحه نمایش های با کیفیت تزریق نماید.

گوشی سونی اکسپریا کامپکت شاید آخرین نسل از سری میان رده گوشی های سونی باشد که تا قبل از سال 2020 خواهیم دید. به احتمال زیاد قیمت این گوشی نیز چیزی در حدود 480 تا 530 دلار خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *