اخبار, تلفن همراه

گوشی شیائومی ردمی 9T ، مدل تغییر یافته از پوکو M3

گوشی شیائومی ردمی 9T

در این مطلب مشخصات فنی و جزییات گوشی شیائومی ردمی 9T را بررسی می کنیم و به طور کلی طراحی ، قیمت ، صفحه نمایش ، باتری و سایر مشخصات این گوشی جدید شیائومی که شباهت های زیادی با پوکو M3 دارد را بیان خواهیم کرد.

ما چندین دستگاه ارزان قیمت را امتحان کرده ایم ، اما این ردمی 9T تقریباً آخرین دستگاهی است که شاید دست کم گرفته شده باشد.   با توجه به اینکه از بسیاری دیدگاه ها در مورد پوکو M3 و ردمی 9T کاملاً شبیه به هم هستند با نگاهی به مشخصات فنی ، تفاوت های کمی وجود دارد ، به همین دلیل آنها طبق قانون با یکدیگر رقابت می کنند.

فراتر از این جنبه ها ، درک چگونگی عملکرد آن در مقایسه با سایر موارد ، به ویژه در مورد روان بودن نرم افزار و پایداری سیستم ، مهم است. در حقیقت ، ما می دانیم که این محصولات به دلیل مشخصات بهتر و عملکردهای کاملاً استثنایی ، چگونه در بازار به طور فزاینده ای با ریسک زیاد عرضه می شوند. چند سال پیش ، به اصطلاح ، تصور چنین وسیله ای قابل اعتماد با کمتر از 200 یورو ، آرمان شهر محض بود. این تلفن هوشمند چه چیزی می تواند ارائه دهد؟ آیا واقعاً ردمی 9T انتظارات را برآورده می کند؟ چه کسی برنده چالش بین این دستگاه و پوکو M3 است؟ بیایید سعی کنیم در این یک بررسی کامل به این سوالات پاسخ دهیم ، بنابراین با ما همراه باشید.

گوشی شیائومی ردمی 9T

طراحی و جنس بدنه

گوشی شیائومی ردمی 9T

ردمی 9T شیائومی مانند دیگر رقبای خود بدنه ای را ارائه می دهد که کاملا از پلاستیک ساخته شده است. تمام خطوط آن و بافت پیاده سازی شده روی این سطح در این نسخه از رنگ خاکستری کربنی قابل قبول نیستند ، اما از نظر فنی هنوز یک محصول خوش ساخت است. در حقیقت ، ما یادآور می شویم که این شرکت چگونه می خواست همه چیز را با نام تجاری که مستقیماً بر روی بدنه نقش بسته ، با شخصیت های نسبتاً بزرگ تزئین کند.

فراتر از این ویژگی ها ، گوشی بهتر از دستگاه های دیگر در دست گرفته نمی شود ، اما کمی لغزنده است. گفته شد ، این همچنین یک واحد ابعاد مهم را با اندازه گیری 162،3 * 77،3 * 9،6 میلی متر ضخامت ، با وزن 198 گرم دارد. به طور خلاصه ، در صورتی که به دنبال دستگاهی سطح پایین با اندازه کوچک هستید ، این تلفن مناسب شما نیست.

صفحه نمایش گوشی

ردمی 9T یک نمایشگر IPS LCD  با اندازه 6،53  اینچ با رزولوشن Full HD + (2.340 1.0 1.080 پیکسل) ، تراکم PPI 395 ، ضریب شکل در 19.5: 9 ، روشنایی 400 نیت و گواهینامه TÜV Rheinland در برابر نور آبی ارائه می دهد.
مطمئناً ، در میانگین کالاهای فروخته شده با این قیمت این بهترین گوشی نیست. بنابراین ، با این حال ، رنگ آنها کاملاً کالیبره شده و کنتراست خوبی دارند. بدیهی است که نمی توان انتظار عمقی شبیه به عمق صفحات AMOLED را داشت.

در گوشی پوکو M3 با وجود این ، به دلیل یک سنسور روشنایی کاملا دقیق و پاسخگو ، در زیر نور مستقیم خورشید ، صفحه کاملاً خوب دیده می شود. فقط مراقب اثرانگشت روی صفحه باشید ، زیرا بعد از چند ساعت استفاده ، به دلیل یک درمان ضعیف اولئوفوبیک ، تعداد زیادی باقی خواهد ماند. بنابراین ، یکی دیگر از یادداشت های منفی برای گزارش ، وجود یک هاله تاریک کمی در اطراف دوربین سلفی است ، این مسئله خونریزی کم است که برای سایر تلفن های هوشمند هم رده نیز شناخته شده است.

 

من هرگز با صفحه لمسی مشکلی نداشته ام ، اما مسئله ای وجود دارد که باعث شده دیوانه وار آن را دوست نداشته باشم. من فکر می کنم این عاملی است که بیشتر به بهینه سازی نرم افزار مربوط می شود ، اما در مرحله نوشتن همیشه متوجه کندی خاصی می شوید که باعث می شود چند حرف از دست بدهید.

سخت افزار و عملکرد گوشی

کوالکام یک بار دیگر قهرمان مطلق پردازنده روی گوشی های شیائومی است و به این شیائومی ردمی 9T یک تراشه اسنپدراگون 662 می بخشد ، بنابراین یک واحد هشت هسته ای با تکنولوژی 11 نانومتر ساخته شده است: 4 x Kryo 260 2.0 GHz + 4 x Kryo 260 1.8 GHz. این مولفه در نوع  UFS 2.1 با یک حافظه داخلی 4 گیگابایت LPDDR4X رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی همراه است. با خرید نسخه های 128 گیگابایتی فضای ذخیره سازی ، حافظه UFS 2.2 خواهید داشت.

بدیهی است ، بنابراین ، اینها عملکردی نیستند که انتظار داشته باشم در واحدی از این نوع ، مجهز به پردازنده خوب ، پیدا کنم. با این حال ، من فکر می کنم ، این فقط یک بهینه سازی ضعیف در سمت نرم افزار است ، زیرا در مرحله بازی ، این تاخیر مزمن در انجام عملیات اصلاً ظاهر نمی شود. با تشکر از Adreno GPU 610 ، می توان یک Call of Duty Mobile را با نرخ فریم نسبتاً پایدار و کیفیت گرافیکی خوب به طریقی کاملاً رضایت بخش بازی کرد.

قیمت

گوشی شیائومی ردمی 9T

گوشی شیائومی ردمی 9T یکی از ارزان قیمت ترین گوشی های میان رده در بازار است . این گوشی تنها 4.5 میلیون تومان قیمت دارد و به نظر از سمت ارزش خرید یک گوشی تمام عیار محسوب می شود.

دوربین گوشی شیائومی ردمی 9T

با نگاه بهتر به پشت ، متوجه می شویم که یک دوربین چهارگانه متشکل از یک سنسور اصلی از 48 مگاپیکسل با دیافراگم f / 1.79 و PDAF ، یک لنز با زاویه دید گسترده 8 مگاپیکسل با FOV 120 درجه و دیافراگم f / 2.2 ، یک مگاپیکسل 2 مگاپیکسلی است مسئول ماکرو و یک سنسور اضافی از 2 مگاپیکسل برای محاسبه عمق میدان است.

در مورد پوکو M3 شیائومی به شما یادآوری می کنم که ما فقط یک محفظه عقب سه گانه داریم و کیفیت ، به طور کلی ، کمی پایین تر است. ما باید این واقعیت را نیز در نظر بگیریم که ردمی 9T احتمالاً هنوز به بهینه سازی بیشتری در این زمینه نیاز دارد. در روز ، در واقع ، این گوشی هوشمند اغلب عکسهایی را نشان می دهد که در نورگیرترین نقاط کمی بیش از حد نوردهی شده اند ، و قادر به مدیریت خوب این عامل نیستند. همچنین به دلیل بی اثر بودن کامل HDR خودکار که در واقع ، هرگز فعال نمی شود.

اگر بخواهید این گزینه را به صورت دستی انتخاب کنید ، متوجه تفاوت هایی در زمینه مدیریت نور محیط خواهید شد که مسلماً باعث می شود این محصول چند امتیاز دیگر کسب کند. برای بقیه ، رنگ ها کاملاً زنده هستند اما هنوز کمی از واقعیت فاصله دارند و سایه های گرم را ترجیح می دهند. سپس باید سنسور زاویه دید عریض را که توصیه می شود فقط در شرایط روشنایی مناسب استفاده شود و لنز برای ماکرو را در نظر بگیریم ، اما انتظار داشتم تعریف بهتری داشته باشد.

 

جمع بندی

به نظر می رسد که گوشی شیائومی ردمی 9T و پوکو M3 شباهت های بسیاری به هم داشته باشند ، همچنین از نظر قیمت نیز تقریبا یکسان هستند. اما از نظر طراحی ظاهری پوکو M3 بهتر است. در پایان شما کدام گوشی را انتخاب می کنید؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *