اخبار, تلفن همراه

گوشی با دوربین 64 مگاپیکسلی ریلمی XT به زودی عرضه می شود

ریلمی XT

گوشی با دوربین 64 مگاپیکسلی ریلمی XT به زودی رونمایی می شود. این گوشی چندی پیش برای تست دوربین در اختیار کاربران قرار داده شده بود. دوربین گوشی ریلمی XT از سنسور GW1 شرکت سامسونگ بهره می برد.در ادامه مشخصات فنی این گوشی و دوربین آن را بررسی می کنیم.

ریلمی XT

شرکت ریلمی از آن شرکت هایی بود که برای سنسور 64 مگاپیکسلی دوربین خود از سامسونگ کمک گرفت و سنسور GW1 این شرکت را بر خلاف سایر شرکتهایی که از سنسور های کواد بایر سونی استفاده می کردند، از شرکت سامسونگ دریافت کرد. این تکنولوژی روی لنز دوربین اجازه می دهد که 4 پیکسل را در یک پیکسل بگنجاند یعنی تصاویری که با دوربین 64 مگاپیکسلی می گیریم، به صورت یک تصویر 16 مگاپیکسلی هستند اما وضوح تصویر بسیار زیادی خواهند داشت.

حتی در مطلب بررسی اولین نمونه تصاویر دوربین 64 مگاپیکسلی ریلمی، آن‌ها را به دوربین ریلمی 5 نسبت دادیم، اما اکنون می‌دانیم نام پرچمدار مجهز به سنسور GW1 چیز دیگری خواهد بود؛ ریلمی ایکس تی پرچمدار این شرکت، مجهز به اولین دوربین موبایل 64 مگاپیکسلی دنیا خواهد بود.

تیزر ریلمی ایکس تی همراه با رونمایی از دو گوشی جدید این شرکت منتشر شد. طبق این تیزر، تاریخ رونمایی این گوشی اوایل ماه اکتبر (نیمه مهر ماه) خواهد بود. ریلمی ایکس تی 64 MP Quad Camera Xpert لقب گرفته و علاوه بر سنسور GW1 سامسونگ، دارای یک سنسور اولترا واید، ماکرو و عمق میدان نیز خواهد بود. خوشبختانه چندی پیش، به دوربین چهارگانه 64 مگاپیکسلی Realme که در یک نمونه اولیه به کار رفته است، نگاه نزدیکی انداختیم.

ترکیب سنسور رنگی، اولترا واید، ماکرو و عمق میدان، همان چیزی است که در دوربین ریلمی 5 و ریلمی 5 پرو به کار رفته است. در دوربین اصلی این دو گوشی، تنها تفاوت، سنسور رنگی اصلی است و نوع و رزولوشن سایر سنسورها یکسان باقی مانده‌اند. می‌توان انتظار داشت در ریلمی ایکس تی به جای سنسور 48 مگاپیکسلی رنگی سونی IMX586، از سامسونگ GW1 استفاده شده و بقیه موارد بدون تغییر باقی بمانند. علاوه بر آن، انتظار داریم دوربین سلفی نیز در مقایسه با دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی مدل پرو خانواده Realme 5، رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم بالاتری داشته باشد.

امروز خبرهایی مبنی بر عرضه یک گوشی دیگر نیز با دوربین 64 مگاپیکسلی از سوی شیائومی به گوش می رسید. گوشی ردمی نوت 8 پرو نیز که رقیب ویژه ریلمی XT است با دوربین چهارگانه و لنز اصلی 64 مگاپیکسلی به زودی عرضه خواهد شد. بنابراین شرکت ها همگی در تلاشند تا میزان قدرت لنز دوربین ها را با تکنیک کواد بایر یا سیستم 4 پیکسل به 1 پیکسل هر روز پیشرفت دهند. در آخرین خبر از شرکت سامسونگ به نظر می رسد که گوشی گلکسی اس 11 نیز با یک دوربین ISOCELL و قدرت 108 مگاپیکسلی عرضه شود.

نظر شما در مورد افزایش کیفیت دوربین گوشی های هوشمند چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *