اخبار, تلفن همراه

گوشی ارزان قیمت آنر پلی 8A رونمایی شد

آنر پلی 8A

گوشی ارزان قیمت هواوی آنر پلی 8A رونمایی شد. این گوشی با قیمت پایین و سخت افزاری مخصوص به یک گوشی میان رده عرضه می شود.

آنر پلی 8A

گوشی هواوی آنر پلی 8A با الهام گیری از یک گوشی چینی دیگر، شیائومی می پلی، رونمایی شد. شاید به جرات بتوان گفت که ساختار این گوشی 90 درصد از روی شیائومی می پلی کپی برداری شده است. اما شاید همین کپی برداری باعث کم بودن قیمت آنر پلی 8A شده باشد. اینکه سازندگان چرا از “Play” در اسم این گوشی استفاده کرده‌اند واقعا مشخص نیست. به هر صورت، حالا هواوی آنر پلی 8 ای به عنوان جدیدترین اسمارت فون چینی‌ها در آستانه CES 2019 معرفی شده است.

از نظر طراحی و ساختار بدنه، آنر پلی 8A شباهت کاملا زیادی به شیائومی می پلی دارد، در پشت بدنه دوربین تک لنز قرار داده شده و اسکنر اثر انگشت نیز در آن وجود ندارد و به جای آن از تکنولوزی فیس آنلاک به عنوان باز کردن قفل گوشی استفاده خواهد شد. آنر قصد دارد موبایل جدیدش را در رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی و طلایی روانه بازار کند. پنل پشتی هواوی آنر 8 پلی از جنس پلاستیک و فریم آن از فلز بوده و دستگاه با 150 گرم وزن و در ابعاد 156.28 در 73.5 در 8.0 میلی‌متر ساخته شده است.

طراحی ظاهری و فنی آنر پلی 8A

هرچند که روی این گوشی برچسب یک گوشی پایین رده خورده، اما بسیاری از قابلیت ها و مشخصات فنی آن شبیه به گوشی های میان رده است و همچنین از جدیدترین و بهترین سخت افزار ممکن در آن به کار رفته شده. قلب مرکزی پردازنده آن تراشه توانمند و جدید مدیاتک هلیو P35 با هشت هسته پردازشگر 2.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 و پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320 است؛ تصادفا، درست مثل شیائومی می پلی. هرچند، گوشی هواوی با حافظه رم کمتر 3 گیگابایتی به همراه 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه میکرو SD در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اندروید 9.0 پای و رابط کاربری EMUI 9.0 هم سیستم نرم افزاری دستگاه را تشکیل خواهند داد.

از نظر طراحی ظاهری می توان به مواردی اشاره کرد که شباهت ها را با شیائومی می پلی دو چندان می کند. در بخش جلویی، نمایشگر کم‌حاشیه IPS LCD با ناچ قطره آب را داریم که 6.09 اینچ اندازه دارد و وضوح آن برابر 720×1560 است. این بریدگی، یک دوربین 8 مگاپیکسلی با لنز f/2.0 و فوکوس ثابت را میزبانی می‌کند.در گوشی یک باتری 3020 میلی‌آمپر ساعتی به کار برده شده و سازندگان هنوز پشتیبانی دستگاه از سیستم شارژ سریع را مشخص نکرده‌اند. احتمالا مثل گوشی شیائومی Mi Play، آنر پلی 8A نیز با شارژ 10 وات روانه بازار خواهد شد.

آنر پلی 8A

از آنجایی که گوشی های رده پایین هواوی و شیائومی از تراشه‌ای مشترک استفاده می‌کنند، بسیاری از قابلیت‌های ارتباطی آنها نیز مشابه یکدیگر است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به بلوتوث 4.2، وای فای ac، گلوناس، GPS و A-GPS اشاره کرد. گفتنی‌ست که بر خلاف پورت قدیمی microUSB در شیائومی می پلی، هواوی از پورت USB Type-C در آنر پلی 8A استفاده کرده است.

و اما قیمت گوشی

احتمال می رفت که این گوشی با نام آنر 8A در نمایشگاه CES 2018 رونمایی شود، اما ظاهرا آنر تصمیم گرفته است تا پیش از برگزاری بزرگترین رویداد فناوری در دنیا، موبایل ارزان‌قیمت خود را پیش روی علاقه‌مندان قرار دهد تا این اسمارت فون، بیشتر ش‌تر در کانون توجه باشد.

آنر پلی 8A قیمتی بین 119 تا 129 خواهد داشت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *