اخبار, تلفن همراه

گوشی آیفون 12 پرو به صفحه نمایش OLED پیشرفته مجهز می شود

آیفون 12 پرو

انتظار می رود آیفون 12 و آیفون 12 پرو در اواخر سال جاری در چندین نسخه مهم معرفی شوند و از جمله تغییرات عمده می توان در بخش نمایشگ اشاره کرد. به لطف گزارشی که در اوایل امروز توسط مشاوران زنجیره تأمین نمایش (DSCC) منتشر شده است ، اکنون می دانیم اپل دقیقاً چه برنامه ای را طراحی کرده است.

آیفون 12 پرو مکس

آیفون 12 پرو مکس یک صفحه نمایش بزرگ OLED انعطاف پذیر 6.68 اینچی را ارائه دهد که منحصراً توسط Samsung Display عرضه می شود. این صفحه نمایش از رزولوشن 2778 x 1284p پشتیبانی می کند ، که همان تراکم پیکسلی را با آیفون 11 پرو حداکثر – 458 پیکسل در هر اینچ ترجمه می کند.

یک تفاوت مهم در مقایسه با صفحه نمایش در مدل نسل قبلی وجود فناوری Y-OCTA است که اجازه می دهد مدار صفحه لمسی مستقیماً بدون نیاز به یک لایه جداگانه روی صفحه پنل OLED الگوبرداری شود و در نتیجه نمایشگر نازک تری ایجاد شده و پایین می آید. هزینه های تولید.

همانطور که اخیراً توسط جان Prosser گزارش شده است ، صفحه نمایش جدید با مارک “Super Retina XDR” به بازار عرضه می شود و به نظر می رسد امسال این نام را جدی تر می گیرد. گفته می شود که این شرکت در حال برنامه ریزی برای پشتیبانی از عمق 10 بیتی رنگ است ، به این معنی که آیفون قادر به نمایش بیش از 1 میلیارد رنگ خواهد بود.

این ویژگی چیزی است که فقط امسال در OnePlus 8 Pro و Oppo Find X2 Pro ظاهر شده است ، به این معنی که آیفون 12 پرو مکس یکی از معدود تلفن های هوشمند موجود در بازار برای پشتیبانی از آن خواهد بود.

DSCC همچنین معتقد است که اپل با افزایش حداکثر میزان روشنایی و روشنایی اوج ، دستورالعمل های برندسازی XDR را با دقت بیشتری در تلفن هوشمند بعدی خود دنبال خواهد کرد. این که آیا تغییراتی دیگر برنامه ریزی شده است ، هنوز مشخص نیست.

آیفون 12 پرو

آیفون 12 پرو

آیفون 12 پرو کوچکتر باید دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED باشد که توسط سامسونگ تهیه شده است. پشتیبانی از عمق رنگ 10 بیتی و حداکثر روشنایی بالاتر مانند مدل Pro Max در حال حاضر انتظار می رود ، اگرچه تفاوت های اساسی وجود دارد.

انتظار نمی رود از فناوری Y-OCTA برخوردار باشد و در عوض یک لایه جداگانه برای مدار لمسی به وجود آورد که با رزولوشن کمی متفاوت در حدود 2532 در 1170p ترکیب می شود که باید چگالی پیکسل 458ppi را حفظ کند.

مانند آیفون 12 پرو مکس ، آیفون 12 پرو از قابلیت پشتیبانی از 120Hz بهره می برد. DSCC هشدار می دهد که اپل هیچ برنامه ای برای اتخاذ فناوری LTPO برخلاف گلکسی نوت 20+ ندارد ، هرچند ، این بدان معنی است که می تواند به وضوح غیربومی محدود شود یا خطر تخلیه باتری بزرگ را دارد.

اپل آیفون 12 مکس

با جایگزینی آیفون 11 ، آیفون 12 مکس وجود خواهد داشت که طبق گفته ها دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی OLED است که از دو BOE و LG Display تهیه شده است. دومی قصد دارد بخش عمده سفارشات را قبل از شروع BOE برای افزایش سهم خود ، انجام دهد.

مانند آیفون 12 پرو ، به نظر می رسد که آیفون 12 مکس به جای فناوری Y-OCTA یک لایه مدار لمسی افزونه را در خود دارد. همان وضوح تصویر 2532 x 1170p و تراکم پیکسلی 458ppi نیز شایعه شده است که شاید مهمترین تغییر باشد.

اگرچه مصرف کنندگان منظم اهمیتی نمی دهند ، اما اپل اغلب به دلیل وضوح کم 1792 x 828p و تراکم پیکسلی 326ppi در iPhone 11 و iPhone XR مورد تمسخر قرار گرفته است. با این حال ، با تغییر OLED ، این تمرین بالاخره پایان می یابد.برای تمایز بهتر سری استاندارد آیفون 12 از مدل های Pro ، اپل در حال برنامه ریزی مجموعه ای از نزولات است. به طور خاص ، به این نمایشگرها دسترسی به مارک XDR داده نمی شود و به همین ترتیب از عمق رنگ 10 بیتی یا فناوری ProMotion 120Hz پشتیبانی نمی کنند.


اپل آیفون 12

به نظر می رسد کوچکترین آیفون از این صفحه نمایش دارای یک صفحه نمایش OLED کوچک 5.4 اینچی است. DSCC می گوید که این محصول از سامسونگ تهیه می شود ، اما جان پروسر و L0veToDream معتقدند که فروشنده در واقع BOE خواهد بود.ویژگی ها باید از iPhone 12 Max وام گرفته شود و وضوح تصویر 2340 x 1080p با تراکم پیکسلی 475ppi در کارت ها وجود دارد. با این حال ، اپل تمایل به ارائه تراکم پیکسل مشابه در تمام مدل ها دارد ، بنابراین انتظار می رود در عوض یک وضوح کمی پایین تر که 458ppi را قادر می سازد.

گوشی جدید اپل با تاخیر رونمایی می شود

مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر شنیده اند که تولید پانل در حدود 6 هفته به تعویق افتاده است ، به این معنی که تولید باید در پایان ماه ژوئیه آغاز شود نه اوایل اواسط ژوئن. در نتیجه ، DSCC تأخیر عرضه محصول از سپتامبر تا اکتبر را تأیید می کند.

برای خرید لوازم جانبی اپل به این بخش مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *