اخبار, تلفن همراه

گلکسی نوت 9 فبلت منحصر به فرد سامسونگ

گلکسی نوت 9

بررسی گلکسی نوت 9

سامسونگ گلکسی نوت 9 فبلت هوشمند و جدید این شرکت سرانجام معرفی شد. در ادامه مشخصات فنی، طراحی، دوربین، قیمت و زمان عرضه این گوشی جدید را بررسی خواهیم کرد

سامسونگ امسال نیز همچون روند سال 2017، توانست فبلت جدید خود را با قابلیت های استثنایی روانه بازار کند. نمایشگر اینفینیتی که ارث گرفته از نوت 8 است بهینه تر شده و همچنین دوربین گلکسی نوت 9 فوق العاده بهبود پیدا کرده است.

اما آیا کره‌ای‌ها با توسعه و عرضه این محصول قدرتمند می‌توانند فروش پایین گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس را جبران کنند؟

تفاوت بزرگ موجود بین گلکسی نوت 8 و نوت 9 تنها سایز این دو است. فبلت جدید نوت 9 از صفحه نمایش 6.4 اینچی بهره می برد که 0.1 اینچ بزرگتر از نوت 8 خواهد بود.. در نسل جدید، ظاهرا انحنای بخش‌های کناری کمی کاهش پیدا کرده و حاشیه پایین نیز اندازه کوچکتری در مقایسه با قبل دارد.

البته در این فبلت نیز از قلم استثنایی S pen سامسونگ استفاده شده و مزیت دیگر این گوشی را می توان کنترل از راه دور محصولات هوشمند سامسونگ دانست. در بخش مربوط به این قلم، به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

طراحی ظاهری پشتی بدنه چندان تغییری نکرده و فقط جای سنسو اثر انگشت بهینه سازی شده است.استاندارد IP68 به منظور مقاومت دستگاه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار، یو اس بی نوع C، جک 3.5 میلی‌متری صدا، پشتیبانی از شارژ بی سیم، پوشش محافظ گوریلا گلس 5 و کلید مخصوص دستیار صوتی بیکسبی هم از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این فبلت هستند.

گلکسی نوت ۹ در بازار اغلب کشورها در سه رنگ آبی (Ocean Blue)، مشکی (Midnight Black) و مسی متالیک (Metallic Copper) به فروش خواهد رسید. رنگ بنفش (Lavender Purple) هم با کمی فاصله از عرضه اولیه در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نمایشگر گلکسی نوت 9

سامسونگ گلکسی نوت 9 به صفحه نمایش 6.4 اینچی سوپر آمولد با وضوح 1440×2960 تجهیز شده و تراشه اگزینوس 9810 با پردازنده هشت هسته‌ای 2.8 گیگاهرتزی به عنوان قلب تپنده دستگاه در خدمت کاربران خواهد بود. همانند گذشته، امسال برای نسخه مخصوص بازار کشورهای آمریکا و چین، نسخه مجهز به اسنپدراگون 845 با پردازنده 2.7 گیگاهرتزی هم در نظر گرفته شده است.

حافظه داخلی گلکسی نوت 9

خریداران مدل پایه این فبلت قدرتمند از 6 گیگابایت رم + 128 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار خواهند شد، در حالی که مدل قوی‌تر با 8 گیگابایت رم به فروش می‌رسد. همچنین برای نخستین بار، گلکسی نوت 9 با حافظه داخلی 512 گیگابایتی در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به این موارد، پشتیبانی از کارت حافظه تا حداکثر ظرفیت 512 گیگابایت را هم اضافه کنید تا فضای ذخیره‌سازی فوق‌العاده بالا در انتظار شما باشد. این گوشی را بر اساس ماکزیمم ظرفیت حافظه استفاده شده اولین گوشی گیگابایتی نام برده اند.

همانطور که به خاطر دارید گلکسی نوت 7 با وجود باتری خراب ضرر سنگینی را به دوش شرکت سامسونگ متحمل کرد. با این وجود در گلکسی نوت 9 برای اولین بار از باتری بیش از 4000 میلی آمپری استفاده شده است. نسل جدید گلکسی نوت با 201 گرم وزن و ضخامت 8.8 میلی‌متر، سنگین‌تر از گذشته شده است، اما به خاطر استفاده از باتری بزرگتر احتمالا بتوان از آن چشم‌پوشی کرد.

 

از دیگر موارد قابل توجه در مورد دستگاه پیش رو می‌توان به پشتیبانی از شبکه فوق سریع LTE، ان اف سی، بلوتوث 5.0، رادیو FM (برای نسخه مجهز به تراشه اسنپدراگون) و اندروید اوریو اشاره کرد. دستیار صوتی بیکسبی هم نقش پررنگی را در انجام سریع‌تر و راحت‌تر کارهای ایفا خواهد کرد.

قلم هوشمند سامسونگ برای نخستین بار به بلوتوث مجهز شده و از کلید تعبیه‌شده در بخش بالایی آن می‌توان برای کنترل دستگاه از راه دور استفاده کرد. به گفته سامسونگ، این قلم ثبت تصاویر، ورق زدن اسلایدها در سخنرانی و حتی کنترل اپلیکیشن بدون لمس دستگاه را امکان‌پذیر می‌کند.

S Pen به لطف پشتیبانی از 4096 سطح حساس به فشار، دقت فوق‌العاده بالایی داشته و حس قلم و کاغذ واقعی را منتقل خواهد کرد. مثل گذشته، کاربران می‌توانند از این قلم برای یادداشت‌برداری سریع و ارسال پیام‌ها نیز استفاده کنند. در حالت پیش‌فرض، حالا رنگ بخش Screen Off Memo با رنگ فیزیکی قلم شما یکسان است. به عنوان مثال، خریداران مدل آبی گلکسی نوت با یک قلم زرد رنگ، در محیطی زرد یادداشت‌برداری خواهند کرد، در حالی که رنگ صفحه برای خریداران مدل مسی به رنگ قهوه‌ای روشن و برای خریداران مدل مشکی به رنگ خاکستری روشن خواهد بود.

دوربین سامسونگ گلکسی نوت 9

دوربین گلکسی نوت 9 پیشرفته ترین نسخه دوربین سری های همه ادوار سامسونگ است. این سری بسیار پیشرفته خواهد بود.

این سیستم از دو دوربین 12 مگاپیکسلی، یکی با دیافراگم متغیر F1.5/F2.4 و دیگری با گشودگی دریچه دیافراگم F/2.4 تشکیل شده و سنسورهای آن توسط خود سامسونگ تولید شده‌اند. شاید تا اینجا همه‌چیز مثل گلکسی +S9 باشد، اما زمانی که هوش مصنوعی را اضافه می‌کنیم، داستان تغییر خواهد کرد. قابلیت‌های انقلابی جدید، تقریبا ثبت عکس‌های بد را غیر ممکن خواهد کرد چرا که گلکسی نوت 9 هوشمندانه تشخیص می‌دهد که به چیزی نگاه می‌کنید. این دوربین قدرتمند، تنظیمات رنگ مثل کنتراست، بالانس رنگ سفید، اکسپوژر و موارد دیگر را بهینه می‌کند و با تشخیص بخش‌های تار یا سوسو زدن قسمت‌های مختلف، می‌توانید مجددا صحنه مورد نظر را با کیفیتی بالاتر ثبت کنید.

قیمت و زمان عرضه سامسونگ گلکسی نوت 9

پیش‌فروش سامسونگ گلکسی نوت 9 از امشب آغاز می‌شود و تا 23 آگوست (1 شهریور) ادامه پیدا می‌کند. از تاریخ 24 آگوست (2 شهریور) نیز فروش رسمی پرچمدار  جدید سامسونگ آغاز خواهد شد. هرچند، متناسب با بازار کشورهای مختلف، زمان عرضه تغییر خواهد کرد.

نسخه‌های 128 و 512 گیگابایتی گلکسی نوت 9 به ترتیب با قیمت‌های تقریبی 999 یورو و 1200 یورو به فروش می‌رسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *