اخبار, تلفن همراه

گلکسی تب اس 5 به زودی توسط سامسونگ رونمایی خواهد شد

گلکسی تب اس 5

گلکسی تب اس 5 ، یکی از بهترین تبلت های جدید سامسونگ،  به زودی در سال 2019 رونمایی خواهد شد. این تبلت با قیمت زیاد و مشخصات فنی قدرتمند به همراه پردازنده اسنپدراگون 855، جدیدترین تراشه کوالکام عرضه می شود.

گلکسی تب اس 5

چند ماهی بود که خبری از تبلت های استثنایی سامسونگ نبود. حال مشخصات فنی گلکسی تب اس 5 در گیک بنچ رویت شده که نشان می دهد این تبلت استثنایی تا چه اندازه قدرتمند است و با وجود تراشه 7 نانومتری اسنپدراگون 855 در موقعیت های تک هسته و چند هسته ای قدرت بسیار بالایی دارد. تبلت گلکسی اس 5 سامسونگ تنها تا یکی دو ماه آینده رونمایی می شود و می توان آن را قدرتمند ترین تبلت دنیا نامید.

البته اپل هم از این غافله عقب نیست و با عرضه سری آیپد پرو جدید ، رقیب جدی برای گلکسی تب اس 5 خواهد بود.

مشخصات فنی گلکسی تب اس 5

بر اساس اطلاعات منتشر شده در گیک بنچ ، گلکسی تب اس 5 به  6 گیگابایت رم و سیستم عامل اندروید 9 پای مجهز خواهد بود، همچنین وجود تراشه اسنپدراگون 855 نیز یکی دیگر از اطلاعات منتشر شده سخت افزاری این تبلت استثنایی است.

گلکسی تب اس 5

اما در آزمون تک هسته‌ای و چند هسته‌ای، به ترتیب 3506 و 9788 امتیاز برای این تبلت به ثبت رسید. امتیاز آخر در قیاس با سایر دیوایس‌های برخوردار از همین تراشه، نسبتا پایین است؛ چرا که اغلب آن‌ها بالای 10 هزار امتیاز کسب می‌کنند.

البته هنوز مشخص نیست که آیا این تبلت از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده خواهد کرد و یا به اسکنر عنبیه چشم مجهز می شود. تبلت گلکسی اس 5 سامسونگ همزمان با رونمایی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پرو به بازار معرفی خواهد شد. احتمال دارد که این تبلت قیمتی فراتر از 2200 دلار را تجربه کند. هر چند که هنوز زمان زیادی باقی مانده تا بتوانیم در مورد قیمت آن صحبت کنیم.

در مورد سایر مشخصات و طراحی گلکسی تب S5 اطلاعاتی موجود نیست؛ اما می‌توان حدس‌هایی زد. نخست اینکه شاید فاقد جک هدفون باشد؛ کمااینکه سامسونگ در گلکسی تب S5e نیز جک 3.5 میلی‌متری را حذف کرده تا امکان باریک کردن بدنه‌‌ی آن فراهم باشد. احتمالا سایز نمایشگر هم بدون تغییر می‌ماند؛ ولی از پهنای حاشیه‌های آن کاسته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *