اخبار, تلفن همراه

گلکسی اس 11 سامسونگ هم به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز می شود

گلکسی اس 11 سامسونگ

گلکسی اس 11 سامسونگ به دوربین 108 مگاپیکسلی مجهز می شود. این مساله در میان کدهای دوربین گوشی گلکسی اس 11 دیده شده ، بنابراین گوشی سری جدید پرچم دار سامسونگ از لنز ایزوسل برایت HMX استفاده می کند و یک سنسور 108 مگاپیکسلی است.

از لنز ایزوسل برایت HMX سامسونگ در گوشی های مثل شیائومی می سی سی 9 پرو مورد استفاده قرار گرفته است. این لنز 108 مگاپیکسلی شاید اولین لنز تولید شده با این قدرت در جهان باشد. سامسونگ که خود این سنسور را تولید و عرضه کرده به نظر نمی رسد که در گوشی پرچم دار سال 2020 خود از آن بهره نبرد. گوشی های سامسونگ همواره به لنز های 12 مگاپیکسلی فوق هوشمند این شرکت مجهز بوده اند اما به نظر می رسد که گلکسی اس 11 اولین سری گوشی خواهد بود که لنز 108 مگاپیکسلی را در میان محصولات سامسونگ دارد.

سامسونگ برای تولید این سنسور با شرکت شیائومی همکاری کرده بود و درحال حاضر ظاهرا کره‌ای‌ها قصد استفاده از این حسگر را دارند. کد‌های نسخه‌ی سوم بتا برنامه دوربین One UI 2.0، نشان می‌دهد تلفن‌های آینده‌ی سامسونگ عکسها‌ی 9000 در 12000 پیکسل را پشتیبانی می‌کند که این ویژگی، دال بر وجود سنسور 108 مگاپیکسل است.


محصولات مرتبط:


شایعات مختلفی در خصوص قرارگرفتن این سنسور در گلکسی اس 11 وجود دارد اما هیچ‌ موردی در این کد، اشاره مستقیم به گلکسی اس 11 نکرده است. تنها چیزی که می‌توان با اطمینان در مورد آن نظر داد، با توجه به این خروجی، یکی از گوشی‌های آینده‌ی سامسونگ قطعا با سنسور 108 مگاپیکسلی عرضه می‌شود. این کد همچنین نسبت تصویر 20 به 9 را منتشر کرده است که شایعات قبلی در این مورد را تایید می‌کند.

گلکسی اس 11 سامسونگ البته واقعا تصاویری با کیفیت 108 مگاپیکسل نمی گیرد و تکنولوژی 4 به 1 در آن به کار رفته به طوری که تصاویر اصلی گرفته شده با این لنز 27 مگاپیکسلی هستند و به صورت هوشمند 4 برhابر می شوند.

اگر سابقه اقدامات سامسونگ را در نظر بگیریم، این شرکت بدون در نظر داشتن دستگاهی با سخت افزار‌های مورد پشتیبانی، قابلیت آن را در نرم افزار‌های خود قرار نمی‌دهد. از همین نظر وجود یک دستگاه از گوشی‌های سامسونگ با سنسور 108 مگاپیکسلی، قطعی به نظر می‌رسد.

گوشی جدید پرچم دار سامسونگ در بهمن ماه 98 و ابتدای سال 2020 عرضه خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *