اخبار, تلفن همراه

پیش فروش هواوی پی 30 تنها در کمتر از 20 ثانیه به اتمام رسید

پیش فروش هواوی پی 30

امروز طی پیش فروش هواوی پی 30 و پی 30 پرو، کل موجودی هر دو گوشی تنها در کمتر از 20 ثانیه به اتمام رسید. بر این اساس شرکت هواوی توانست تنها در یک بازه زمانی چند ثانیه ای 29.8 میلیون دلار کسب درامد کند! در ادامه به جزییات ماجرای پیش فروش هواوی پی 30 و پی 30 پرو می پردازیم.

پیش فروش هواوی پی 30

روز ششم فروردین دو گوشی پرچمدار جدید هواوی ، هواوی پی 30 و پی 30 رونمایی شدند. پس از آن خبرهای زیادی مبنی بر زمان و مکان عرضه گوشی ها به گوش می رسد اما در نهایت هواوی فروش این گوشی ها را در وبسایت Vmall آغاز کرد. اما شاید کمتر کسی باور می کرد و یا حتی به خواب می دید که پیش فروش بیش از 30000 نسخه ای هواوی پی 30 و پی 30 پرو تنها در کمتر از 20 ثانیه به طور کامل انجام شود.

البته این پیش فروش برای هواوی تنها در این زمان کم 29.8 میلیون دلار درامد در بر داشت. بر اساس عرضه نسخه های مختلف از گوشی های هواوی پی 30 می توان انتظار داشت که رقمی بیش از 30000 نسخه از این گوشی ها به فروش رسیده باشد.

از جمله مشخصات فنی هواوی پی 30 می توان به رم 8 گیگابایتی با حافظه داخلی 64 گیگابایتی با قیمت 590 دلار و نسخه دیگر با حافظه داخلی 128 گیگاباتی و قیمت 640 دلاری اشاره کرد، در نسخه آخر نیز که حافظه داخلی برابر 256 گیگابایت دارد، قیمت گوشی برابر است با 714 دلار امریکا.

هواوی پی ۳۰ پرو نیز قیمتی بین ۸۱۸ دلار تا ۱,۰۱۳ دلار دارد. ۳,۰۰۰ کاربر اولی که این گوشی هوشمند را پیش‌خرید کرده باشند، مونوپاد هدیه خواهند گرفت. غول فناوری چینی، تنها تعداد محدودی گوشی‌های هوشمند هواوی پی ۳۰ و هواوی پی ۳۰ پرو را ازطریق وب‌سایت مذکور پیش‌فروش کرده است. درنتیجه، وقتی گفته می‌شود پیش‌فروش کل دستگاه‌های پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو در زمان ۱۰ ثانیه به‌پایان رسید، این صحبت درباره‌ی کل موجودی این دو گوشی هوشمند نیست؛ بلکه تعداد گوشی‌هایی که هواوی برای فروش ازطریق آن وب‌سایت مشخص کرده بوده، در آن زمان کوتاه به‌اتمام رسیده است.

هواوی پی ۳۰ از نمایشگر ۶.۱ اینچی AMOLED، رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰، نسبت تصویر ۱۹.۵ به ۹، تراشه‌ی کرین ۹۸۰، باتری ۳,۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سه‌گانه‌ در پنل پشتی بهره می‌برد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند ۴۰ مگاپیکسلی و دوربین ثانویه‌‌ی آن ۱۶ مگاپیکسلی اولتراواید و دوربین سوم نیز ۸ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی سه‌برابری است. دوربین سلفی این گوشی ۳۲ مگاپیکسلی است.

سال 2019 برای هواوی به طور کاملا فوق العاده ای پیش رفته است. انتظار داریم که این شرکت در سال جدید جایگاه دومی خود را در بین بهترین شرکت های ساخت و تولید گوشی های هوشمند مستحکم تر کند. هر چند هنوز فاصله زیادی با سامسونگ دارد اما می توان پیش بینی کرد که با روند موجود بتواند به سرعت جای سامسونگ را نیز در بازار تصاحب کند.

هرچند شاید مهم ترین دلیل عدم رشد هواوی و قرار گیری آن در رتبه اول ، عدم پذیرش آن در بازار امریکا و ممنوعیت فروش آن در کشور ایالات متحره است.چند روز قبل گفته شده بود نزاع چین و آمریکا در پی نگرانی‌های امنیتی از هواوی تشدید پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *