تلفن همراه

پیشرفته ترین گوشی 5G : سامسونگ S20 Ultra

پیشرفته ترین گوشی 5G : سامسونگ S20 Ultra

سامسونگ S20 Ultra پیشرفته ترین گوشی 5G

سامسونگ S20 Ultra بزرگترین گوشی اندرویدی سامسونگ است و جسورانه ترین فروش از آن خواهد بود. شما می توانید صاحب پیشرفته ترین تلفن 5G جهان باشید ، با بهترین دوربین این شرکت تا به امروزو  به این معنا است که باید آماده باشیدتا از هر زمان دیگری پول بیشتری خرج کنید.  Ultra یک صفحه نمایش بزرگ 6.9 اینچی با قدرت 120Hz ویک آرایه دوربین عقب چهار لنز که دارای زوم عالی و ضبط ویدئو 8K و آنتن های 5G است که سرعت بالاتر را حتی از گلکسی های جدید امکان پذیر می کند.با S20ما دوربین 108 مگاپیکسلی S20 Ultra را به مدت یک ساعت آزمایش کردیم و به دلایل مختلف تحت تأثیر قرار گرفتیم. آنقدر جزئیات را در نور خوب ضبط کرده است که می توانیم بدون از دست دادن کیفیت تصاویر را برش دهیم  حداقل به اندازه کیفیتی که می خواهیم عکس گرفتن از دوربین های 12MP Galaxy S10 و S10 Plus سال گذشته را از دست ندهیم. لنزهای تله فوتو 48 مگاپیکسلی به ما کمک کردند تا به لطف بزرگنمایی دیجیتالی 10 برابر و 100 برابر دیجیتال ، از نزدیک ودور به افراد دردور دستدید داشته باشیم. از نظر زمینه ، این دوربین از بزرگنمایی دیجیتال 2 برابر و 10 برابر بزرگتر دیجیتال تلفن های قبلی سامسونگ و بزرگنمایی دیجیتالی 6 برابر محدود در آیفون 11 پرو پیشی می گیرد. در 100 برابر ، ما قادر به بررسی بینی بینی فیلمبردار خود از فاصله 50 فوت هستیم. بله ، واقعاً نزدیک است.  S20 و S20 Plusاز یک دوربین تله 64MP با صدای عالی استفاده می کنند و پیکسل های بیشتری دارند ، اما دوربین های اصلی و تله Ultra Ultra از سنسورهای بزرگتر استفاده می کنند و این برای جذب بیشتر مهم است . دوربین فوق العاده 12 مگاپیکسلی آن در سراسر برد در سری S20 یکسان است ، اما همچنین از حسگرهای بزرگتری نسبت به لنزهای تله 16MP Galaxy S10 برخوردار است. اطلاعات بیشتر در این باره در بخش دوربین های زیر وجود دارد. سامسونگ هم چنان به ارائه قوی ترین برنامه دوربین نسبت به همه مارک های بزرگ تلفن های همراه دوربین می پردازد و با سری S20 به این سؤال روزمره پاسخ می دهد آیا باید عکس بگیرم یا یک فیلم؟ هر دو را بگیرید. ‘حالت تک بار’ جدید ، عکس های مختلفی را در طول 10 ثانیه ضبط می کند: عکس ها ، فوق العاده گسترده ، پرتره ها ، فیلم هایپر لپ تاپ ، فیلم معمولی و غیره. مشخصات S20 Ultra در مقایسه با لپ تاپ ها رقیب است ، به این معنی که بیش از آنچه شما نیاز دارید دارید: حداکثر 16 گیگابایت رم ، چیپست 7 نانومتری و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی. همچنین یک باتری 5،000 میلی آمپر ساعتی برای پایین کشیدن سیگنال 5G با شدت فشرده در باتری و یک حسگر اثر انگشت درون صفحه وجود دارد که از تلفن های سال گذشته منتقل شده است. با این حال ، سری S20 هم چنین این افتخار    را دارد که از اولین تلفن های S بدون جک هدفون باشد. توجیه قیمت Galaxy S20 Ultra برای همه غیرممکن است  حتی کسانی که S9 Plus یا S10 Plus را خریداری کرده اند و قصد داشتند گوشی بزرگ بعدی را از سامسونگ دریافت کنند. S20 Plus برای بیشترین نسخه های جدید از تلفن کافی است و حتی این افزایش قیمت نسبت به S10 Plus دارد. با این حال ، برای دیگران ، کلمه “ارتقا” به معنای یک چیز کاملاً متفاوت است. آنها تلفنی را می خواهند که مرزهای جدیدی را نشان دهد، و فکر نمی کنند این برچسب قیمت را بیشتر به قلمرو گلد فولد سوق می دهد.

تاریخ عرضه و قیمت سامسونگ S20 Ultra

تاریخ عرضه سامسونگ Galaxy S20 Ultra جمعه ، 6 مارس در ایالات متحده ، استرالیا و امارات یا 13 مارس در انگلیس ، در کنار S20 و S20 Plus است. بنابراین شما باید کمی زمان صرفه جویی کنید ، اگرچه پیش سفارش های استرالیا و امارات متحده عربی در 12 فوریه و در ایالات متحده اندکی پس از آن در 21 فوریه ثبت شده اند.  S20 Ultra قیمت 1.399 دلاری / 1،199 پوند / 1،999 دلار AU / A4،499 AED را دارد – و این فقط برای نسخه با 128 گیگابایت حافظه داخلی و 12 گیگابایت رم است. اگر احساس می کنید به 512 گیگابایت حافظه پردازنده و 16 گیگابایت رم نیاز دارید ، 1،599 دلار خواهد بود / 1.399 پوند / AU 2،249 دلار / AED 5،399. با این حال برخی از خبرهای خوب از جمله  دسترسی به 5G ، احتمالاً نیازی به فضای ذخیره سازی حداکثر نخواهید داشت ،و به راحتی داده های ذخیره شده از راه دور را پایین بیاورید. به علاوه ، در صورت برخورداری از ظرفیت 128 گیگابایت ، تمام مدلهای S20 دارای حافظه microSD برای ذخیره سازی قابل ارتقا تا 1 ترابایت هستند.

 

صفحه نمایش و اندازه کلی سامسونگ S20 Ultra

صفحه نمایش 6.9 اینچی سامسونگ  از S10 Plus خیلی بزرگتر احساس نمی شود که عرض آن در واقع یک تخته کوچکتر از 6.8 اینچی Note 10 Plus و 6.7- است. واقعیت این است که Galaxy S20 Ultra به طرز چشمگیری بلندتر است ، نه گسترده تر و به نسبت ابعاد 20: 9 گسترش می یابد. می توانید آن را با یک دست راحت بگیریدو آن را در جیب شلوار جین به اندازه کافی عمق بگذارید . فقط بدانید که برای دسترسی راحت به تمام گوشه صفحه باید با دو دست کار کنید. ما صفحه نمایش Super AMOLED بزرگ ، روشن و پیکسل متراکم را با وضوح 3200 x 1440 پیدا کردیم و در وضوح پیش فرض 1080p کاملاً خوب به نظر می رسید. به احتمال زیاد باتری را در این رزولوشن کوچکتر ذخیره می کند و ، اسپویلر ، این تنها راه تجربه نرخ جدیدسازی صفحه جدید 120Hz است. این QuadHD سازگار نیست. S20 Ultra یک تلفن بازی خالص نیست ، اما مطابق با Asus ROG Phone 2 و Razer Phone 2 با نرخ تازه سازی ابریشمی 120 هرتز ، 60 گیگاهرتز را در اکثر گوشی های امروزی دو برابر می کند. سامسونگ هم چنین تأکید می کند که هنگام بازی ، حساسیت لمسی از 120 هرتز تا 240 هرتز دو برابر شده است ، این امر باعث می شود بازی های موبایل سریع عمل کنند. سامسونگ برای دوربین جلویی در قسمت بالای صفحه روی یک سوراخ کوچکتر برای دوربین جلوی صفحه قرار گرفته است. با آن دوربین سلفی لنز دوتایی از S10 Plus خداحافظی کنید ، زیرا تنها یک دوربین سلفی در این نمایشگر تعبیه شده است. این نرم افزار از عمق خوب استفاده کرده است ، و این شبهه را ایجاد می کند که چرا به دوربین عمق در پشت Ultra و Plus احتیاج دارید. ما Galaxy S20 Ultra را به اندازه کافی طولانی در دست نداشتیم که بدانیم در هنگام استفاده روزمره چه حسی خواهد داشت ، اما به طور مداوم به ویژگی هایی چون نسبت صفحه نمایش به بدنه سامسونگ ، سطح روشنایی و پشتیبانی از وی پی برده ایم. استانداردهای نمایش جدید مانند HDR10 + با پیش بینی برداشت های اولیه ، ما در این جا در حال گرفتن موارد مشابه هستیم ، فقط با چند پیکسل دیگر برای پر کردن اندازه صفحه نمایش بلندتر.

 

 

طراحی  سامسونگ S20 Ultra

Samsung Galaxy S20 Ultra سامسونگ از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است . نسخه سرامیکی امسال وجود ندارد و فقط در دو رنگ: Cosmic Grey و Cosmic Black عرضه می شود. Galaxy S20 و S20 Plus در Cloud Pink یا Cloud Blue وجود دارند ، اما این سایه ها در S20 Ultra در دسترس نیست. هنوز حاشیه های سمت راست و چپ صفحه نمایش وجود دارد ، اما این بار بسیار کمتری برجسته می شود و این به معنی فشار کمتر تصادفی صفحه است. ما در مورد ابعاد بلند و پهن (76 x 166 میلی متر) صحبت کرده ایم ، بنابراین حالا اجازه دهید در مورد وزن آن صحبت کنیم. در 8.8 میلی متر ، Ultra به طرز چشمگیری ضخیم تر از سایر تلفن های S20 و تمام تلفن های S10 است (این نسخه ها از 7.8 میلی متر تا 7.9 میلی متر هستند) و در بالای آن دارای یک دوربین عقب قابل توجهی هستند. هر دو کاملاًبی نقص هستند.

ارها و بارها ، تیم های منتسب از سازندگان تلفن های مختلف به TechRadar گفته اند “ما در دوربین در جایگاه بهتری قرار می گیریم ، اما تیم طراحی سامسونگ برنده شد” – این یک نقل قول مستقیم از یکی از آنها است. خوشبختانه ، Galaxy S20 Ultra کیفیت دوربین را قربانی نمی کند تا شیک تر به نظر برسد. این گوشی  بزرگ است ، اما به اندازه کافی شیک به نظر می رسد و به هر حال تعداد بیشتری از افراد با شکوه 108 مگاپیکسلی از تلفن شما را مشاهده می کنند.

 

سامسونگ S20 Ultra با پنج دوربین

می توانیم یک بررسی کاملی از دوربین های سامسونگ Galaxy S20 Ultra بنویسیم ، در مورد آن ها چیزهای زیادی برای گفتن وجود دارد  و اگر می خواهید چیزی تازه از عکس های گوشی هوشمند خود داشته باشید ، این یک خبر خوب است. اما این فقط یک بررسی مفید است ، و قبل از انتشار بررسی کامل ما ، آزمایش بیشتری وجود دارد.  S20 Ultra دارای یک دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی f / 1.8 (با پیکسل 0.8 میکرون) ، دوربین تله فوتو 48 مگاپیکسلی f / 3.5 (0.8 میکرون) و یک دوربین فوق العاده 12 مگاپیکسلی f / 2.2 (1.4 میکرون) است. هم چنین یک دوربین عمیق (ToF) برای کمک به عکس های پرتره پشتیبان و اسکن های سه بعدی و یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی در قسمت جلویی وجود دارد. این بزرگترین سنسور ارتقا سنسور دوربین سامسونگ از زمان Galaxy S7 و S7 Edge است. نمی دانید چرا ناگهان به دوربین 108 مگاپیکسلی احتیاج دارید؟ به همین دلیل منطقی است که بگوییم ضبط ویدیوی 8K معمولاً ایده خوبی است ، حتی اگر شما چیزی بیش از تلویزیون 4K ندارید برداشت محصول در عکس یا ویدئو را بدون قربانی کردن جزئیات بسیار آسان تر می کند. این امکان را به شما می دهد که هنگام ویرایش خلاقیت های خود ، در نهایت به 12MP و 1080p برسید. اگرچه تعداد مگاپیکسل های تورم افت نزولی دارد: پیکسل های مجزا اغلب کوچکتر هستند. ما دیده ایم که در بسیاری از تلفن های ارزان قیمت اندرویدی که دوربین های 48 مگاپیکسلی و 64 دارند عملکرددر نور کم ضعیف است. S20 UltrA دارای پیکسل های کوچکتر در 0.8 میکرون است ، در حالی که S20 و S20 Plus اندازه پیکسل را به 1.8 میکرون (از میکرون های سری S10 1.4 میکرون) سوق می دهند. اما دو مورد برای Ultra وجود دارد که باید آن میکرون های کوچکتر را تشکیل دهد. اول ، سامسونگ از چیزی به نام فناوری nona-binning استفاده می کند ، که برای افزایش اندازه پیکسل به 2.4 میکرون در موقعیت های کم نور به9 پیکسل استفاده می کند و شما را با عکس های 12 مگاپیکسلی (ماتریس 9 به 1 در دوربین 108 مگاپیکسلی) قرار می دهد. ما مشتاق هستیم این مورد را در سناریوی مثال سامسونگ توصیف کنیم: شما قادر خواهید بود از عکسهای منظره خیره کننده 108 مگاپیکسلی در خارج از منزل در روز آفتابی عکسبرداری کنید ، اما به داخل بروید و عکس های 12 مگاپیکسلی به پیکسل بدست خواهید آورد. برای بررسی کامل  با ما همراه باشید . دوم اینکه ، S20 Ultra شانس این را دارد که با حسگرهای دوربین بزرگتر خودرا جا کند به خصوص باحسگر اصلی 1 / 1.33 اینچ و سنسور تله فوتو 1/2 اینچی. به احتمال زیاد به دلیل وجود این سنسورهای فیزیکی بزرگتر که می توانند نور بیشتری را جذب کنند. نکته دیگری که به آزمایش بیشتری نیاز دارد ، بزرگنمایی در 100 برابر است که در ابتدای این بررسی درباره آن صحبت کردیم. می توانید نمونه ای از نحوه کار بزرگنمایی زیر را مشاهده کنید:

ویدیوی 8K و حالت تک زمان سامسونگ

دوربین گلکسی S20 Ultra سامسونگ ضبط ویدیو با وضوح 8K را معرفی می کند و تثبیت کننده فوق العاده آن در حال حاضر تصحیح ضد نورد (حداکثر 60 درجه) را شامل می شود.اما ، همان طور که فهمیدیم ، شما نمی توانید همزمان 8K و Super Steady را دریافت کنید. 8K به شما امکان می دهد ویدیو را بدون آسیب رساندن به کیفیت ویرایش کنید ، در حالی که 4K به شما امکان می دهد بیشترین میزان فریم و قابلیت بزرگنمایی را بدست آورید . شما 20 برابر زوم می کنید ، در حالی که در 8K در 6 برابر گیر کرده اید. هم چنین می توانید هنگام فیلمبرداری از فیلم های 8K ، عکس های 33 مگاپیکسلی را با گلکسی S20 Ultra بگیرید. شما فقط به برنامه دوربین ضربه می زنید ، و عکس سریع 33 مگاپیکسلی از آنچه در آن لحظه فیلمبرداری کرده اید به شما می دهد.

برنامه دوربین سامسونگ هم چنان بهترین گزینه در خارج از کشور است و یک ویژگی قوی را با سهولت استفاده تعادل می بخشد. می توانید در هر نقطه از صفحه ضربه تند وشدید بزنید تا بین لنزهای جلویی و پشتی بچرخید ، یک حرکت دستی انجام دهید تا تایمر دوربین سلفی را فعال کنید و دکمه قفل را دو بار فشار دهید تا برنامه دوربین بدون نیاز به صفحه نمایش راه اندازی شود. ما از جدیدترین حالت “تک دستی” که چهار دوربین عقب و برخی از 13 حالت سامسونگ را طی می کند ، بیشترین سرگرمی را داشتیم ، سپس بهترین عکس ها را گرفت. ما امیدواریم که دیگر سازندگان فن آوری چیز مشابهی را اتخاذ کنند. ما فرصتی برای تست هایپرلاپس شبانه (شبانه روز) پیدا نکردیم ، اما سامسونگ می گوید این برای گرفتن مسیرهای سبک افزایش یافته است. مطمئنا در مورد بررسی نهایی ما در مورد Samsung Galaxy Ultra سامسونگ چیزهای زیادی برای گفتن داریم.

عمر باتری ، مشخصات و نرم افزار Galaxy S20 Ultra

برای اکثر افرادی که Galaxy S20 Ultra را خریداری می کنند ، احتمالاً این اولین گوشی هوشمند 5G آنها خواهد بود  فقط 1٪ از تلفن های ارسال شده در سال 2019 دستگاه های 5G بودند ، بنابراین هنوز این فناوری بسیار جدید است. همانند S20 Plus ، Ultra از فن آوری sub-6 و mmWave استفاده می کند تا سریعترین سرعت بارگیری را در اختیار شما قرار دهد. S20 فقط با زیر 6 مجهز شده است ، و به همین دلیل توسط Verizon ، یک شرکت حمل کننده اختصاصی mmWave در ایالات متحده ، به فروش نمی رسد.  سرعت 5G در S20 Ultra چقدر سریع خواهد بود؟ تست سرعت 5G ما با استفاده از گلکسی S10 5G در Verizon در ماه مه 2019 سرعت بارگیری 1.4 گیگابیت در ثانیه را برگرداند اما ما باید در خارج از منزل و نزدیک به یک گره 5G در بالای لامپ قرار بگیریم تا این اتفاق رخ دهد. mmWave بسیار سریع است اما به طرز باورنکردنی محدود است ، در حالی که زیر 6 کندتر است (از 200 مگابیت بر ثانیه تا 500 مگابیت در ثانیه) اما دامنه وسیع تری دارد ، اتصال قابل اطمینان تری را ارائه می دهد و در داخل خانه کار می کند. S20 Ultra و S20 Plus این دو فناوری را با هم ترکیب می کنند که در آینده دسترسی شما به 5G را حتمی می کند. مزیت اصلی از نظر 5G که از S20 Ultra مشاهده می کند ، باتری 5،000 میلی آمپر ساعتی است ، در مقابل باتری 4،500 میلی آمپری در S20 Plus ، به عنوان عمر باتری 5G hogs. بقیه مشخصات داخلی همه رده بالا هستند: یک چیپست 7 نانومتری (اسنپدراگون 865 کوالکام در ایالات متحده یا سامسونگ اگزینوس 990 در انگلیس و اروپا) ، 12 گیگابایت یا 16 گیگابایت یا رم ، 128 گیگابایت یا 512 گیگابایت حافظه داخلی ، و یک اسلات کارت microSD برای ذخیره سازی قابل ارتقا. بازگشت شارژ سامسونگ “Super Fast” در S20 Ultra ، حداکثر 45W با یک شارژر اختیاری و 25W با شارژر موجود در جعبه. این همان چیزی است که ما در گلکسی نوت 10 پلاس دیدیم ، هم چنین توانایی شارژ سریع بی سیم Ultra تا 15W را دارد.ما به اندازه کافی طولانی به نرم افزار One UI 2.0 سامسونگ دسترسی داشتیم تا Google Duo را مستقیماً در برنامه شماره گیر ادغام کنیم. شما قادر خواهید بود تا حداکثر هشت نفر مکالمه تصویری Full HD برقرار کرده و با آنها چت کنید. برای بررسی کامل ما به بررسی رابط کاربری reskinned Samsung 10 در سامسونگ ادامه خواهیم داد. شما می خواهید بسیاری از بازرسان را به دلیل بزرگ بودن ، سنگین و گران بودن S20 Ultra در تعقیب و گریز قرار دهید – و همه این موارد است. اما سامسونگ همچنین Ultra را به عنوان یک منبع برق مطلق و بدون سازش طراحی کرده است و شکل گیری دقیقاً همین است. بنابراین برخی از توصیه های خردمندانه وجود دارداگر این دستگاه برای شما خیلی بزرگ است  نباید Galaxy S20 Ultra را خریداری کنید ، و این ممکن است برای بیشتر افراد صادق باشد. با این حال ، خوب است که تلفنی را خریداری کنید که از این گوشی عقب نمی ماند. سامسونگ چیز جدیدی را ارائه می دهد که مرزهای دوربین گوشی های هوشمند و فن آوری اتصال مانند گذشته است که قبلاً ندیده ایم. ما مشتاق هستیم که دوربین 108 مگاپیکسلی را تست کنیم تا ببینیم چقدر می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند و از طریق داده های 5G با استفاده از شبکه های mmWave و زیر 6 مجهز به اطلاعات از طریق 5G باشد.  حداقل پیش از این که در رده بندی های فنی (نه با ارزش) ما قرار بگیریم ، این گوشی هوشمند برتر اوایل سال 2020 است.

 

شما می توانید از طریق این لینک همه محصولات Galaxy S20 Ultra را مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *