اخبار, تلفن همراه

هواوی P30 pro لمس آینده از نزدیک

هواوی P30 pro لمس آینده از نزدیک

آینده را از نزدیک ببینید با هواوی P30 Pro

هواوی P30 pro پرچم‌ داری دوربین ‌محور است و هواوی می‌ کوشد تا با آن، گوی رقابت را از محصولاتی همچون گلکسی اس ۱۰ و آیفون ۱۰ اس برباید. در دورانی که همه موبایل ها کم و بیش شبیه یکدیگر هستند، متمایز بودن کار سختی است.  تصمیماتی مثل سوراخ کردن قسمت های مختلف نمایشگر، افزایش ارتفاع صفحه به شکل عجیب و غریب، تعبیه دوربین پنج گانه در پشت بدنه یا تعامل با موبایل از طریق کف دست هم کاری را پیش نمی برد. این بار هواوی در سری جدید گوشی هوشمند خود تمرکز اصلی را بر روی دوربین قرار داده و انقلابی در عکاسی و فیلم برداری به راه انداخته است.

 

هواوی P30 pro و دوربین حرفه ای

گویا هدف از طراحی دوربین گوشی هواوی پی 30 پرو ، جا به جا کردن مرزهای مفهومی دوربین موبایلی بوده است نه کیفیت در عکاسی !  کار با دوربین یک دستگاه 192 گرمی سطح جدیدی از تجربه عکاسی است .کمپانی هواوی با جدید ترین پرچم دار خود که مجهز به 4 لنز عکاسی می باشد ، یکه تازی در این مسیر را به رخ رقبای خود کشیده است.هواوی با پکیج عکاسی پی 30 پرو دستاوردهای حوزه تصویربرداری در جهان را به بازی گرفته است .البته اگر جایی به چشم تان خورد که هواوی پی 30 Pro یک موبایل مجهز به دوربین سه گانه است تعجب نکنید ؛ تعداد سنسورهای این اسمارت فون آنقدر زیاد است که برخی منابع سنسور چهارم که  TOF 3D  می باشد را جزو مجموعه عکاسی به حساب نمی آورند .سه لنز 20 و 40 و 8 مگاپیکسلی با ساختار عمودی در قاب پشتی تعبیه شده اند و سنسور TOF 3D به صورت تافته جدابافته کنار این ساختار سه گانه به چشم می خورد .ساختار سه گنه دوربین Huawei P30 Pro متشکل از سنسور واید ، فوق واید و تله فتو می باشد که به ترتیب به سنسور های 20 مگاپیکسلی ، 40 مگاپیکسلی و 8 مگاپیکسلی واگذار شده است. درپایین مشخصات این دوربین ها را می بینیم:

  • دوربین 40 مگاپیکسلی،  سنسور 1/1.7 اینچی، لنز استاندارد 27 میلیمتری،  ضریب اف 1.6،  لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین 20 مگاپیکسلی، سنسور 1/2.7 اینچی،  لنز فوق عریض 16 میلیمتری،  ضریب اف 2.2
  • دوربین 8 مگاپیکسلی، سنسور 1/4 اینچی، لنز تله 125 میلیمتری،  ضریب اف 3.4،  لرزشگیر اپتیکال
  • دوربین عمق سنج ToF
  • دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی،  ضریب اف 2.0،  فوکوس ثابت

هواوی P30 pro تلفیقی از طراحی نسل گذشته با میت ۲۰ پرو

Huawie P30 pro  پرو بیش از آن که شبیه  جایگزینی  برای پی ۲۰ پرو باشد،  به نسخه‌ای اصلاح‌ شده از فبلت میت ۲۰ پرو می‌ماند. در نمای جلو، نمایشگری ۶.۴۷ اینچی با لبه ‌های خمیده خودنمایی می‌کند که از لبه‌ بالای دستگاه به ‌میزان ۳.۳۶ میلی‌متر و از طرفین فقط حدود ۲.۲ میلی‌متر فاصله دارد. ضمنا قطر حاشیه‌ لبه‌ پایین آن نیز به‌میزان درخورتوجهی درمقایسه ‌با پی ۲۰ پرو کاهش یافته  است؛  به‌طوری‌ که اکنون، نسبت صفحه‌ نمایش به بدنه با ۶.۶  درصد افزایش به ۸۸.۶ درصد می‌رسد.  پی ۳۰ پرو به‌ مدد حاشیه‌های فوق ‌العاده باریک و بریدگی  قطره‌ای و لبه‌های خمیده‌ نمایشگر، بیش از گذشته، کاربر را درون محتوای بصری غوطه ‌ور می‌سازد.علاقه‌ کاربران به ایده‌ ی  گوشی‌های بدون حاشیه شرکت‌های تولیدکننده را مجاب کرده تا به‌ هر بهایی، رضایت آن‌ها را جلب کنند. این موضوع به‌ اندازه‌ای با جدیت دنبال می‌شود که شرکتی مانند هواوی با فداکردن اسپیکرهای استریو نسل گذشته و البته سیستم تشخیص‌ چهره‌ی سه‌بعدی میت ۲۰ پرو، عضو جدید خانواده‌ی P را با برید گی قطره‌ مانندی به‌ عرض تنها ۶.۶۴ میلی‌متر روانه‌ی بازارمی کند که صرفا دوربین سلفی دستگاه را در بطن خود دارد. به‌ نظر می‌رسد هواوی برخلاف رقیب کره‌ای خود هم چنان به ایجاد حفره درون نمایشگر پرچم‌ دارانش تمایلی ندارد.

نمایشگر Huawie  P30 pro

علاوه‌بر محافظ نمایشگر، پنل شیشه‌ای پشت  پی ۳ پرو  نیز از دو سمت خمیدگی دارد تا بدین ‌ترتیب،  گوشی ساختاری متقارن داشته باشد. پرچم‌دار چینی‌ها با وجود بهره‌ بردن از نمایشگری با ابعاد مشابه آیفون ۱۰ اس مکس (۶.۴۷ دربرابر ۶.۴۶ اینچ)، حدود ۴ میلی‌متر عرض کمتری درمقایسه‌ با رقیب آمریکایی (۷۳.۴ دربرابر ۷۷.۴ میلی‌متر) دارد؛  بدین‌ ترتیب،گوشی راحت‌ تر در دست جای می‌گیرد. نا گفته نماند پی ۳۰ پرو با وزن ۱۹۲ گرمی از فبلت ۲۰۸ گرمی اپل سبک ‌تر است؛  اما بازهم به ‌محض دردست‌ گرفتن گوشی می ‌توان سنگینی آن را حس کرد.  طراحی جذاب و کیفیت ساخت مثال‌ زدنی پی ۳۰ پرو به‌خوبی تکامل و پختگی تیم طراحی هواوی را به ‌نمایش می‌ گذارد. این موضوع را می ‌توان از ارتقای سطح مقاومت دستگاه جدید چینی‌ ها از IP67 نسل گذشته به IP68 در نسل کنونی نیز متوجه شد. شاید بتوان محدود ایرادهای طراحی پی ۳۰ پرو را وزن ۱۹۲ گرمی و البته اختلال گه‌گاه‌ واکنش لمسی نمایشگر دراثر برخورد کف دست با لبه ‌های خمیده‌ آن دانست.

روشنایی و دقت نمایشگر با بهترین‌ فاصله

جدا از روشنایی  مناسب ۱.۷ نیتی،  پی ۳۰ پرو عملکرد بسیار مناسبی زیر نور مستقیم خورشید و نور مصنوعی شدید دارد.  با توجه‌ به برخی گزارش‌ها درباره‌ی مشکلات نبود  توازن  نور و رنگ سبز در لبه‌های خمیده‌  میت ۲۰ پرو، این مسئله را در پی ۳۰ پرو نیز بررسی کردیم که خوشبختانه هم مانند میت ۲۰ پرو اثری از این مشکلات نیافتیم. فقدان قابلیت Natural Tone  را یکی از نکات مثبت میت ۲۰ پرو در پرچم‌دار جدید چینی‌ها حس می‌ کنیم. به‌کمک این قابلیت نمایشگر با استفاده از اطلاعات لحظه ‌ای حسگرها، دمای رنگ،  تعادل رنگ سفید و توازن رنگ‌ ها را برای ارائه‌  تصویری متناسب با چشم تغییر می‌ دهد.

توانمند؛ مثل کرین ۹۸۰

پی ۳۰ پرو در سه نسخه با حافظه ‌ی ذخیره‌ سازی یا  ۲۵۶ یا ۵۱۲  گیگابایتی UFS 2.1  و حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی  LPDDR4x و یک نسخه‌ی ۶ گیگابایتی با حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ گیگابایتی عرضه می‌ شود. البته امکان ارتقای حافظه ازطریق کارت‌ های حافظه‌ نانومموری تا سقف ۲۵۶ گیگابایتی نیز وجود خواهد داشت. چینی‌ها در رابط کاربری  EMUI 9.1 سیستم‌ فایل جدیدی به‌کار برده‌اند و با آن افزایش سرعت خواندن و نوشتن را نوید می‌ دهند. نتایج بنچ مارک AndroBench   بهبود نرخ نوشتن درمقایسه ‌با میت ۲۰ پرو را نشان می‌ دهد. مطابق انتظار، پی ۳۰ پرو درمقایسه‌ با نسل گذشته چه ازلحاظ عملکرد کلی آزمون‌های انتوتو و PCMark  و چه‌ ازلحاظ عملکرد تک‌ و چندهسته‌ای پردازنده‌ مرکزی (آزمون گیک ‌بنچ) و چه ازلحاظ عملکرد واحد پردازش گرافیکی 3DMark  و GFXBench،  پیشرفت چشم گیری نشان می دهد.

باتری 4200 میلی آمپر ساعتی

اگر فکر می کنید هنرنمایی هواوی پی 30 پرو محدود به عرصه ی تصویر برداری است ، سخت در اشتباه هستید و احتمالا تا این لحظه بارها پی برده اید که پی 30 پرو یک رقیب همه فن حریف در عرصه جهانی است.
وقتی می گوییم باتری 4200 میلی آمپرساعتی از باتری ای حرف میزنیم که برای فول شارژ شدن یک ساعت ناقابل زمان لازم دارد . در واقع بیش از 70 درصد ظرفیت باتری در کمتر از نیم ساعت شارژ می شود.
با این حال قطعا اولین باری است که با مفهومی به نام  “پدهای شارژ وایرلس”  آشنا می شوید . با این تکنولوژی ، حتی شارژ تلفن هوشمند هم به صورت بی سیم و با توان 15 وات صورت می گیرد !

 

شما می توانید از طریق این لینک همه محصولات هواوی پی30 پرو را مشاهده نمایید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *