اخبار, تلفن همراه

هواوی میت 30 پرو با دوربین 5 گانه عرضه خواهد شد

هواوی میت 30 پرو

هواوی میت 30 پرو با دوربین 5 گانه عرضه خواهد شد. این مساله را یکی از رندرهای جدید به دست آمده از گوشی هواوی میت 30 پرو نشان می دهد. این رندر نشان دهنده طراحی بدنه گوشی است که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد.

هواوی میت 30 پرو

با این که تنها چند هفته از عرضه گوشی هواوی میت 20 پرو نمی گذرد، اما خبرهایی از پرچمدار بعدی این شرکت یعنی هواوی میت 30 پرو به گوش می رسد. در جدیدترین خبر به دست آمده، رندری از این گوشی ایجاد شده که نشان دهنده قاب نگهدارنده گوشی و جای لنز دوربین گوشی است. ما انتظار نداریم که این اسمارت فون تا پاییز آینده منتشر شود، اما گزارش‌های جدید نشان می‌دهند گوشی جدیدی توسط هواوی ثبت اختراع شده است.

قاب جدید ثبت شده که رندرها نیز از روی این قاب ثبت شده اند، تنها چند روز قبل به ثبت رسیده بودند. به نظر می‌رسد که این قاب به پرچمدار آینده سری P که معمولا در نیمه اول سال معرفی می‌شود، ارتباطی ندارد، اما احتمالا مربوط به گوشی آینده سری میت بوده که تا نیمه دوم سال 2019 معرفی نخواهد شد.

یک گزینه دیگر مطرح شده که نشان می دهد شاید این رندر برای گوشی سری P هواوی باشد. اما نکته جالب اینجاست که رندر نشان دهنده یک قاب با دوربین 5 گانه در مرکز است. در سری P گوشی های هواوی، دوربین ها در گوشه قرار می گیرد،بنابراین قطعا این رندر مربوط به سری Mate خواهد بود.

موارد عجیبی از این گوشی و رندرهای مرتبط با آن وجود دارد. نخستین و واضح‌ترین مورد را می‌توان بزرگ‌تر بودن بریدگی عقب دستگاه نسبت به گوشی میت 20 پرو عنوان کرد. زمانی که رندرهای جدید را با هواوی میت 20 پرو مقایسه می‌کنیم، ابعاد عرض بریدگی را یکسان می‌بینیم، اما این رندرها در ارتفاع بلندتر هستند؛ این مسئله باعث گمانه‌زنی درباره استفاده شرکت هواوی از فضای اضافی جهت قرار دادن دوربین پنجم می‌شود.

هواوی میت 30 پرو

از طرف دیگر روی این گوشی قسمت بریدگی بالای صفحه نمایش به چشم می خورد، در سری P هواوی خبری از شکاف بالای صفحه نمایش نخواهد بود. با این حال شرکت هواوی در مدل‌های قبلی سری P از فرستنده مادون قرمز استفاده کرده است و همین باعث دور شدن فرضیه می‌شود، مگر آن که هواوی نقشه‌های دیگری داشته باشد.

مساله موجود دیگر در رندرهای به دست آمده از این گوشی، ظرافت بریدگی بالای اسمارت فون است. به نظر می‌رسد که بریدگی مربوط به بلندگوهای داخلی باشد، همین مسئله باعث می‌شود تا باور کنیم گوشی میت 30 پرو دارای حفره روی صفحه نمایش به منظور قرارگیری سنسور دوربین خواهد بود؛ گمانه‌زنی‌هایی هم درباره داشتن ناچ قطره آب وجود دارد، اما مورد قبلی را می‌توان با روند گوشی‌های هوشمند، سازگارتر دانست.

هر ساله طبق رسومات شرکت هواوی، باید ابتدا منتظر سری P30 باشیم و پس از آن هواوی میت 30 پرو رونمایی شود. هم اکنون شایعات منتشرشده نشان می‌دهند گوشی هواوی پی 30 پرو (Huawei P30 Pro) همانند پی 20 پرو دارای 4 دوربین در یک ردیف خواهد بود. به نظر می‌رسد سنسور IMX607 سونی در این اسمارت فون استفاده شود. در نهایت امکان دارد گوشی پی 30 پرو برخلاف هواوی پی 20 پرو از ناچ قطره آب استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *