اخبار, تلفن همراه

هواوی آنر V20 با دوربین 48 مگاپیکسلی معرفی شد

هواوی آنر V20

هواوی آنر V20 به صورت نیمه رسمی در شهر هنگ کنگ توسط شرکت هواوی رونمایی شد. این گوشی  دارای دوربین سلفی درون صفحه نمایش بوده و از طرفی دیگر به دوربین اصلی با سنسور 48 مگاپیکسلی مجهز خواهد شد. در ادامه مشخصات فنی، طراحی و قیمت احتمالی آنر V20 را بررسی خواهیم کرد.

دیروز هواوی طی مراسمی که در شهر هنگ کنگ جدیدترین پرچمدار خود از سری مجموعه آنر را معرفی کرد. این گوشی یعنی هواوی آنر V20 دارای فناوری link turbo است.

به طور رسمی هنوز زمان عرضه گوشی مشخص نیست اما آن چیزی که به صورت کلی مشخص شده، اطلاعات دوربین های سلفی و دوربین اصلی این گوشی است. همانطور که طی مراسم اشاره شد، دوربین سلفی این گوشی همچون گلکسی A8s در زیر صفحه نمایش به صورت یک حفره قرار گرفته و از سوی دیگر نیز دوربین اصلی آن به سنسور 48 مگاپیکسلی فوق العاده قدرتمند مجهز شده است. با این وجود، تصاویر نسخه آزمایشی هواوی آنر وی 20 و بسیاری از اطلاعات آن در اختیار ما قرار گرفته است تا پیش از موعد مقرر، با اولین موبایل مجهز به دوربین 48 مگاپیکسلی در دنیا آشنا شویم.

یکی از دستاوردهای مهم در این گوشی، Link Turbo است؛ تکنولوژی بسیار خوبی که به شما اجازه می‌دهد به صورت هم‌زمان از وای فای و شبکه 4G استفاده کنید. در این صورت، اتصال اینترنت در محیط‌های عمومی ضعیف نخواهد بود.

مشخصات و جزییات گوشی هواوی آنر V20

مدیران هیچ اشاره‌ای به مشخصات فنی هواوی آنر V20 نداشتند و گوشی نیز در بدنه‌ای پیش‌تولید با قابی بزرگ در اختیار مهمانان قرار گرفته بود. با این حال، سازندگان می‌گویند از نمایشگری کم‌حاشیه و جدید به نام Full-View Display 3.0 با برشی 4.5 میلی‌متری برای دوربین سلفی استفاده کرده‌اند. زیر قاب، چیپست کایرین 980 به عنوان مغز پردازشگر در خدمت کاربران است و به کمک واحد پردازشی عصبی دوگانه خود، استفاده از دوربین 48 مگاپیکسلی مبتنی بر هوش مصنوعی را در این اسمارت فون امکان‌پذیر می‌کند. هواوی ادعا می‌کند که دوربین 48 مگاپیکسلی آنر وی 20 عملکردی یکسان با دوربین‌های تک‌لنزی بازتابی (SLR) خواهد داشت.

هواوی آنر V20

اگر بیشتر بخواهیم در مورد دوریین هواوی آنر V20 صحبت کنیم، بد نیست بدانید که حسگر 48 مگاپیکسلی IMX586 شرکت سونی در واقع یک سنسور بزرگ 1/2 اینچی (پیکسل‌های 0.8 میکرومتری) با آرایه رنگ Quad Bayer بوده و پیکسل‌های مجاور 2×2 در رنگ‌های یکسان را بر روی یکدیگر انباشت می‌کند. در تئوری، پرچمدار جدید آنر باید قادر به ثبت تصاویر 12 مگاپیکسلی با نویزی پایین در محیط‌های کم‌نور باشد. بر خلاف سایر پرچمداران، هواوی به همین حسگر قدرتمند اتکا کرده و سیستم دوربین دوگانه، سه گانه یا حتی چهارگانه را کنار گذاشته است. عکس‌های ضمیمه‌شده، چند نمونه تصویر ثبت‌شده با این دوربین 48 مگاپیکسلی هستند:

هواوی آنر V20 در تاریخ 26 دسامبر (5 دی)، با نام V20 در چین معرفی خواهد شد. نسخه جهانی این تلفن هوشمند نیز در تاریخ 22 ژانویه (2 بهمن) در پاریس رونمایی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *