اخبار, تلفن همراه

هانگ منگ سیستم عامل جدید هواوی به ثبت رسید

هانگ منگ

سیستم عامل جدید هواوی به نام هانگ منگ توسط این شرکت به ثبت رسید. البته تمامی این موارد به دلیل تحریم های اعمال شده از سوی شرکت های آمریکایی و قطع ارتباط گوگل با هواوی است. آیا هواوی می تواند ضررهای بازار خود را حتی با وجود تحریم های اعمال شده دفع کند؟ در ادامه این سیستم عامل جدید ثبت شده را بررسی خواهیم کرد.

هانگ منگ

علامت تجاری هانگ منگ در کشور چین به ثبت ملی رسیده و این نشان تجاری تا تاریخ 13 می سال 2029 اعتبار رسمی دارد، بنابراین باید منتظر عرضه سیستم عامل قدرتمندی از سوی هواوی باشیم.

مدیر بخش کسب و کارهای هواوی اعلام کرده که سیستم عامل جدید هواوی ، هانگ منگ ، تا قبل از زمستان سال 2019 رونمایی می شود و حد اکثر تا بهار سال آینده به روی گوشی های سری جدید هواوی خواهد رسید. بنابراین سال 2020 باید شاهد گوشی های پرچمدار شرکت هواوی با سیستم عامل جدید هانگ منگ باشیم.

پس از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه هواوی و قطع همکاری گوگل با این شرکت، امکان استفاده از سرویس‌های خاص اندروید مثل پلی استور، یوتیوب و… برای غول فناوری چینی وجود نخواهد داشت و به‌همین دلیل این شرکت به‌دنبال سیستم‌عامل جایگزین برای گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، رایانه‌ها و سایر محصولات هوشمند خود است. براساس تحریم‌های اعمال‌شده، شرکت‌های آمریکایی حق فروش نرم‌افزار و سخت‌افزار را به هواوی ندارند.

آن طور که گزارشات نشان می دهند، استارت پروژه هانگ منگ از سال 2012 زده شده بود و به هیچ وجه سیستم عامل جدید و نوپایی نیست.

بر اساس گزارشات ارسالی ، سیستم عامل هانگ منگ به طور مشخص در حال حاضر روی نسخه تست آلفا فعال است و فعلا به صورت عمومی بر روی دستگاه های خانگی، تلوزیون ها و بعضی گوشی های هوشمند تست خواهد شد. البته ناگفته نماند که این سیستم عامل روی گجت های پوشیدنی نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، بنابراین روی این سیستم ها نیز تست می شود.گ

بر اساس گزارش، این سیستم‌عامل جدید همچنین با تمامی اپلیکیشن‌های اندرویدی و اپلیکیشن‌های تحت وبی که در فروشگاه اپ‌گالری هواوی منتشر شده‌اند، سازگاری دارد.

سیستم عامل جدید هواوی ، هانگ منگ

رِن‌ژنگ‌فِی، موسس و مدیرعامل هواوی در مصاحبه‌ی اخیر خود گفته:

استفاده از یک سیستم‌عامل جدید در تولید محصولات مختلف برای شرکتی چون هواوی کار سختی نیست، اما ایجاد یک اکوسیستم برای دستیابی به این هدف فرایندی سخت محسوب می‌شود.

البته اندروید و آی او اس که دو سیستم عامل بسیار قدرتمند و کاربردی دنیای گوشی های هوشمند هستند، بیش از 98 درصد گوشی های هوشمند دنیا را تحت سلطه خود قرار داده اند و باید دید آیا دومین شرکت تولید گوشی های هوشمند در جهان، هواوی، می تواند سیستم عامل خود را روی نیم بیشتری از گوشی های دنیا سوار کند یا خیر.د

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *