اخبار, تلفن همراه

موتورولا با گوشی وان ویژن به دنیای میان رده ها باز گشت

موتورولا وان ویژن

موتورولا با یک گوشی قدرتمند به دنیای گوشی های میان رده باز خواهد گشت. گوشی جدید موتورولا یعنی وان ویژن یک گوشی میان رده با دوربین 48 مگاپیکسلی و نمایشگر با قدر نسبت بیش از 19:9 است.

موتورولا وان ویژن

گوشی موتورولا وان ویژن به سیستم عامل اندروید وان مجهز شده است، پیش از این نیز گوشی موتورولا ایکس 4 به چنین سیستم عاملی مجهز شده بود. این گوشی دارای یک دوربین 48 مگاپیکسلی و پردازنده میان رده اگزینوس نیز هست که در ادامه مشخصات کامل آن را بررسی خواهیم کرد.

گوشی وان ویژن موتورولا به پردازنده اگزینوس 9810،  که روی گلکسی اس 9 کار گذاشته شده بود، مجهز می شود، بنابراین وان ویژن را می توان یک گوشی میان رده قدرتمند نامید. این تراشه 4 هسته پردازشی کم مصرف و 4 هسته قدرتمند دارد.

البته امسال به خاطر مشکلاتی که بین موتورولا و کوالکام به وجود آمد ، دیگر شاهد تراشه اسنپدراگون روی این گوشی نخواهیم بود، گلکسی 9810 روی سری میان رده جدید سامسونگ، یعنی گلکسی ای 50 نیز به کار گرفته شده است.

به نظر می‌رسد حداقل 3 گیگ رم و 32 گیگ حافظه داخلی نیز با پیوستن به تراشه سامسونگ، در موتورولا وان ویژن به‌کارگیری خواهند شد. البته می‌توان انتظار وجود نسخه‌ای با رم 4 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 64 یا 128 گیگابایتی را نیز داشت. ظاهرا ظرفیت باتری موتورولا وان ویژن 3500 میلی‌آمپر ساعت خواهد بود که 500mAh بیشتر از موتورولا وان است.

این گوشی موتورولا اولین گوشی خواهد بود که به یک دوربین سلفی درون حفره ای مجهز می شود، احتمال دارد وان ویژن نسخه اصلی گوشی باشد که ما آن را طی ماه های اخیر به نام p40 می شناختیم. در هر صورت تمامی تصاویر و رندر های به دست آمده از گوشی مد نظر نشان می دهد که نمایشگر دستگاه 6.2 اینچی و کشیده است . همچنین والپیپری با ابعاد 2520 در 1080 پیکسل به دست‌اندرکاران وب‌سایت XDA Developers رسیده که ظاهرا مختص موتورولا وان ویژن بوده است. این یعنی که نمایشگر کشیده‌ی آن، دارای نسبت تصویر 21:9 است؛ مشابه آنچه که در گوشی های اخیر سونی دیدیم.

موتورولا وان ویژن

پنل پشتی موتورولا One Vision باید از حسگر اثر انگشت، لوگوی کمپانی و یک مجموعه دوربین دوگانه با چیدمان عمودی و فلش LED میزبانی کند. سنسور اصلی این ماژول، 48 مگاپیکسلی و تنظیم شده روی حالت 12 مگاپیکسل خواهد بود. رزولوشن سنسور دوم و همین‌طور دوربین سلفی، هنوز نامعلوم باقی مانده است.

 

 

از جمله قابلیت های اضافی که روی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری این گوشی به کار رفته شده است می توان به لانگ اکسپوزر یا حالت پیشرفته نایت مد ، حالت اچ دی آر سه بعدی و سایر مشخصات دیگر اشاره کرد.

در لبه ‌بالایی دستگاه، جک 3.5 میلی‌متری هدفون و در لبه پایینی هم اسپیکر bottom-firing و درگاه USB-C را خواهیم داشت.

قیمت موتورولا وان ویژن که یک گوشی میان رده است در بازار جهانی 450 دلار خواهد بود. اما بعضی منابع نیز اعلام کرده اند که این قیمت به 400 دلار نیز می رسد و انتظار رقم های پایینتری نیز از آن داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *