تلفن همراه

مقایسه iphone 15 Pro و iphone 15 Pro Max

مقایسه iphone 15 Pro و iphone 15 Pro Max

به تازگی اپل از سری جدید آیفون 15 رونمایی کرده و بسیاری از مردم تعجب می کنند که این سری از آیفون چه تفاوتی با مدل های قبلی خود دارد. امروز به تفاوت های آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرومکس می پردازیم. در نگاه اول، این مدل ها تفاوت چندانی با هم ندارند، اما این فقط ظاهر است. در زیر به شما خواهیم گفت که چه تفاوت هایی بین این دو مدل وجود دارد و سپس می توانید خودتان تصمیم بگیرید که کدام یک برای شما مناسب تر است. در زیر به بررسی تفاوت آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس می پردازیم:

کیفیت طراحی و ارائه

تفاوت سایز و وزن

هر دو آیفون مدل‌ های Pro (مدل پرو و مدل پرو مکس) نامیده می‌شوند؛ به این معنی که نسبت به آیفون 15 معمولی مزایایی دارند: اولین ویژگی ما یک حاشیه بامپر تیتانیومی کاملاً جدید با روکش برس خورده می باشد که هم بادوام و هم سبک است. ما فکر نمی کنیم که دوام قاب مزیت اصلی آن باشد (در هر حال، بیشتر تصادفات آیفون به دلیل شکستن شیشه به جای خود قاب است)، اما ما موافقیم که کاهش وزن مزیت اصلی آن است. وزن آیفون 15 پرو مکس 221 گرم در مقایسه با آیفون 15 پرو با وزن 188 گرم است. این بدان معناست که پرو مکس تقریباً 18 درصد سنگین‌تر است، بنابراین واضح است که تفاوت وجود دارد، اما در کل وزن هر دو مدل کمتر از مدل‌های قبلی است که ما به شدت توصیه می‌کنیم. وزن آیفون 15 سری پرو و ​​آیفون 14 پرو به ترتیب 188 گرم، 206 گرم، 221 گرم و 240 گرم است.

علاوه بر این، هر دو مدل دارای حاشیه‌های باریک‌تر، ظاهری مدرن‌تر و بدنه کمی باریک‌تر هستند. پروفیل لبه کمی صاف تر از مدل های قبلی است که باعث می شود در دست گرفتن راحت تر باشد. بقیه ظاهر برای هر دو آشنا و مشترک است: شیشه مات در پشت وجود دارد.

تعبیه دکمه ای جدید در iphone 15 pro و iphone 15 pro max

بالای دکمه تنظیم صدا، جایی که سوئیچ قطع صدا قبلا قرار داشت، قرار دارد. هر دو گوشی یک دکمه کاملا جدید دارند! به‌طور پیش‌فرض، تلفن شما را بی‌صدا می‌کند، اما می‌توانید آن را به راه‌اندازی دوربین، یادداشت‌های صوتی یا حتی اجرای اقدامات سفارشی با استفاده از میان‌برها اختصاص دهید. برای جلوگیری از فشارهای تصادفی، باید دکمه را نگه دارید تا از آن استفاده کنید، بنابراین یک فشار ساده هیچ کاری نمی کند.

دوم، تفاوت قابل توجهی در اندازه وجود دارد: iphone 15 pro max هنوز هم یک گوشی بزرگ است که به سختی در یک دست نگه داشته می شود و حمل آن در جیب شما ناراحت کننده است. از طرف دیگر، آیفون 15 پرو جمع و جورتر است و استفاده از آن راحت‌تر است. همچنین موب خرید انواع قاب گوشی ایفون را موجود دارد.

درگاه USB-C

علاوه بر این، پورت های USB-C جدیدی نیز وجود دارد. می توانید آن را با هر کابل USB-C استاندارد شارژ کنید، اما انتقال فایل ها کمی دشوار است. برای استفاده از سرعت انتقال USB 3 سریعتر، به یک کابل سازگار با USB 3 نیاز دارید. هر دو Pro و Pro Max از انتقال سریع تا 10 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند. کابل موجود در جعبه فقط دارای استاندارد USB 2 است، بنابراین سرعت انتقال فقط کمتر خواهد بود. این هزینه هنگفتی نیست و اکثر مردم به آن نیازی نخواهند داشت. در نهایت گزینه های رنگی زیر را داریم::

  • مشکی تیتانیوم
  • دی اکسید تیتانیوم
  • آبی تیتانیوم
  • خاکستری تیتانیوم

عملکرد و نرم افزار

لازم به ذکر است که هر دو آیفون 15 پرو و ​​آیفون 15 پرو مکس از یک تراشه اپل A17 پرو پشتیبانی می کنند. این تراشه نشان‌دهنده یک جهش بزرگ در فناوری است زیرا اجازه دارد 19 میلیارد ترانزیستور را در خود جای دهد، که 3 میلیارد بیشتر از تراشه 4 نانومتری قبلی است و آن را به اولین تراشه 3 نانومتری در یک گوشی هوشمند تبدیل می‌کند. این اولین تراشه 3 نانومتری برای گوشی های هوشمند است. این امر مخصوصاً برای بازی‌ها صادق است، زیرا شما دارای پردازنده گرافیکی جدید قدرتمندتر 6 این تراشه نشان‌دهنده یک جهش بزرگ در فناوری است زیرا اجازه دارد 19 میلیارد ترانزیستور را در خود جای دهد، که 3 میلیارد بیشتر از تراشه 4 نانومتری قبلی است و آن را به اولین تراشه 3 نانومتری در یک گوشی هوشمند تبدیل می‌کند. این اولین تراشه 3 نانومتری برای گوشی های هوشمند است. این امر مخصوصاً برای بازی‌ها صادق است، زیرا شما دارای پردازنده گرافیکی جدید قدرتمندتر 6 هسته‌ای هستید که با استفاده از دو هسته با کارایی بالا، 10 درصد عملکرد CPU را افزایش می‌دهد.هسته‌ای هستید که با استفاده از دو هسته با کارایی بالا، 10 درصد عملکرد CPU را افزایش می‌دهد.

از این میان، 15 پرو و ​​15 پرو مکس با 8 گیگابایت رم عرضه می شوند. این نسبت به رم 6 گیگابایتی موجود در سری 14 پرو بهبود یافته است. با این حال، نوع حافظه رم و سرعت آن بدون تغییر باقی می ماند. هنوز هم همان نوع LPDDR5 قبلی است. اگرچه هر دو گوشی از یک تراشه استفاده می کنند، اما 15 Pro Max به دلیل اندازه بزرگتر ممکن است برای بازی مناسب تر باشد. این به این معنی است که اگر بازی های سنگین زیادی انجام دهید، گاز کمتری دریچه گاز خواهد داشت و با وجود اینکه هر دو گوشی دارای تراشه یکسان هستند، احتمالاً احساس بهتری خواهید داشت.

ios 17

تفاوت های زیادی بین آیفون 15 پرو مکس و آیفون 15 پرو وجود دارد، اما هر دو از سیستم عامل iOS 17 یکسانی استفاده می کنند. در حالی که iOS 17 تغییرات اساسی ایجاد نمی کند، ویژگی های جدیدی را ارائه می دهد که مفیدتر از همیشه هستند. تعدادی از ویژگی‌های جدید برای اولین بار در تلفن، پیام‌ها، FaceTime و برنامه FaceTime وجود دارد و AutoCorrect سرانجام به طور قابل توجهی بهبود یافته است. یک ویژگی جدیدتر در برنامه تلفن وجود دارد که پوسترهای تماس نام دارد. این اساساً تصویری است که شما برای خود تنظیم می کنید تا اگر مردم با شما تماس گرفتند، بتوانند آن را تمام صفحه ببینند. NameDrop یکی دیگر از ویژگی های جالب است که به زودی برای برنامه پیام رسانی عرضه می شود. شما می توانید با نزدیک کردن دو آیفون به یکدیگر اطلاعات تماس را مبادله کنید. به عنوان یک امتیاز اضافی، اکنون می توانید استیکرها و استیکرهای زنده را از عکس های زنده ایجاد کنید. این به شما امکان می دهد پیام خود را شخصی سازی کنید.

استفاده به عنوان هاب شارژ

ویژگی های جدید دیگری در iOS 17 وجود دارد، از جمله حالت Standby Mode که آیفون شما را در حین شارژ به یک هاب خانگی کوچک تبدیل می کند. همچنین بهینه‌های کوچک زیادی مانند ویجت‌های تعاملی، ردیابی خلق و خو در برنامه Health، یک برنامه جدید ژورنال‌نویسی و موارد دیگر دریافت می‌کنید.

هماهنگ با سیم کارت الکترونیکی و سیم کارت فیزیکی

در ایالات متحده، تمام مدل‌های آیفون 15 تنها با سیم‌کارت الکترونیکی عرضه می‌شوند و مانند مدل‌های قبلی، نمی‌توانید از سیم‌کارت فیزیکی با این گوشی‌ها استفاده کنید. با این حال، مدل‌های بین‌المللی در صورت وجود ممکن است همچنان از سیم کارت فیزیکی پشتیبانی کنند.

قدرت زوم بسیار عالی

علاوه بر دوربین زوم 5 برابر با لنز معادل 120 میلی متر، طراحی چهار منشوری نیز وجود دارد که نور را قبل از رسیدن به سنسور چهار بار منعکس می کند. در مورد خود سنسور، این اولین حسگر در جهان است که از تثبیت تغییر سنسور سه بعدی استفاده می‌کند و آن را ثابت و واضح در عکس‌ها و ویدیوهای باکیفیت نگه می‌دارد. چرا نمی توانیم همان دوربین ارتقا یافته را در مدل کوچکتر 15 پرو داشته باشیم؟ مدل کوچکتر به سادگی فضای کافی برای این ماژول ندارد زیرا بزرگتر است. اما شایعه شده است که iPhone 15 Pro Maxrs می گوید که هر دو آیفون پرو در سال آینده به دلیل طراحی جدید و بزرگتر به این ویژگی مجهز خواهند شد. با این حال، دوربین زوم تنها تغییر نیست.

سایر ویژگی های دوربین

علاوه بر سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، 48G همچنین دارای زوم بدون تلفات حسگر است که به ترتیب به 1.2x و 1.5x در 28mm و 35mm افزایش می یابد. این فواصل کانونی جایگزین های بسیار خوبی برای حالت نسبتاً گسترده 24 میلی متری 1X هستند.با این حال، دوربین زوم تنها تغییر نیست.

تصاویر جدید با وضوح فوق العاده بالا یک پیشرفت بزرگ هستند. این به خودی خود یک حالت نیست، بلکه پیش فرض به روز شده است. در نتیجه، تصاویر 24 مگاپیکسلی با جزئیات بهتر نسبت به تصاویر 12 مگاپیکسلی قبلی دریافت می کنید. با این حال، اندازه آنها بسیار کوچکتر از عکس های 48 مگاپیکسلی است که ما به آنها عادت کرده بودیم. من تحت تأثیر قرار گرفتم که اکنون می توانید عکس های 48 مگاپیکسلی را نه تنها به عنوان فایل های ProRAW، بلکه به عنوان فایل های HEIF بگیرید، که واقعا عالی است. طیف کاملی از فواصل کانونی موجود است

علاوه بر این، اپل به لطف الگوریتم های پیشرفته Smart HDR، با دوربین فوق عریض و دوربین جلو، بهبود عملکرد شبانه و جزئیات واضح تر را وعده داده است.

از نظر کیفیت ویدیو، ویژگی ویدیوی فضایی اپل ویژن پرو از هر دو دوربین فوق عریض و اصلی برای ثبت اطلاعات عمق استفاده می کند. به زودی امکان پخش ویدیوهای سه بعدی همهجانبه روی هدفون وجود خواهد داشت.

خلاصه مشخصات

مشخصاتIpone 15 proIphone 15 pro max
قیمت999 دلار (USD)1199 دلار (USD)
ابعاد5.77 x 2.78 x 0.326.29 x 3.02 x 0.32
وزن187 گرم221 گرم
سی پی یوA17 پروفشنالA17 پروفشنال
حافظه داخلی128، 256، 512 گیگا بایت، 1 ترا بایت256 گیگا بایت، 512 ، ا ترا بایت
نوع صفحه نمایش6.1 اینچی Super Retina XDR6.7 اینچی Super Retina XDR
بیومتریکسنسور هوشمند تصویرسنسور هوشمند تصویر
سایر مشخصاتبلوتوث 5.3 (نسل 2 فوق پهنای باند) تماس اضطراری از طریق ماهواره امداد جاده ای از طریق ماهواره USB-Cبلوتوث 5.3 (نسل 2 فوق پهنای باند) تماس اضطراری از طریق ماهواره امداد جاده ای از طریق ماهواره USB-C

منبع: imei.info

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *