اخبار, تلفن همراه

مقایسه دوربین آیفون XS Max و هواوی پی 20 پرو

دوربین آیفون XS MAX

سایت DxOMark به مقایسه دوربین آیفون XS Max و هواوی پی 20 پرو پرداخته است و در یک نتیجه گیری کلی گزارشی ارائه کرده که در آن آیفون از هواوی شکست خورده است.

دوربین آیفون XS MAX

شرکت اپل در سال جدید میلادی با معرفی سه گوشی هوشمند جدید خود ویژگی های منحصر به فردی را نیز در هر کدام جای داد. یکی از این ویژگی ها دارا بودن دوربین هوشمند حرفه ای برای هر سه گوشی بود. در این میان دوربین آیفون XS Max از دو گوشی دیگر قدرتمند تر بود و از امکانات بهتری نیز بهره می برد. با این حال شاید این دوربین خوب تنها از چشم خود اپل خوب باشد، زیرا آزمایش‌ها پادشاه را محصول دیگری نشان می‌دهند؛ وب‌سایت معتبر DxOMark آزمایش‌هایی را انجام داده که نشان می‌دهد دوربین سه گانه هواوی پی 20 پرو به مراتب قدرتمندتر از دوربین آیفون XS Max اپل عمل می‌کند.

دوربین آیفون XS Max چه امتیازی از DxOMark دریافت کرد

هواوی پی 20 پرو حدود 4 ماه قبل که معرفی شده بود در تست های DxOMark امتیازی برابر 109 را دریافت کرده بود. حال دوربین آیفون XS Max در این تست، امتیازی معادل 105 را دریافت کرد. هرچند که امتیاز آیفون Xs MAx از گلکسی S9 بیشتر است اما نتوانست به امتیاز هواوی پی 20 پرو دست پیدا کند.

صرف نظر از این، نمره‌ی جدید DxOMark همراه با بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که دوربین های جدید آیفون با گوگل پیکسل 2 نیز مطابقت ندارد (دوربین دیگری که یک سال به طور مداوم در حال رکوردزنی در این آزمایش‌ها بود) و عنوان می‌کند که دوربین آیفون XS آنچنان که باید و شاید در صدر قرار نگرفته. به طور معمول بررسی دوربین آیفون XS Max توسط DxOMark با یک سری آزمایش‌ها انجام می‌شود که تقریبا هر ویژگی دوربین را به حداکثر می‌رساند. به جز یک مورد، که آن هم شکست کیفیت دوربین آیفون نسبت به هواوی است.

همانطور که در تصاویر میبینید مقایسه ای کلی بین دوربین هر دو گوشی آیفون XS Max و هواوی پی 20 پرو صورت گرفته است. به نظر شما کدام تصویر با کیفیت تر و بهتر است. تصویر سمت راست متعلق به هواوی و سمت چپ متعلق به آیفون است. آنطور که مشخص است کیفیت هواوی در عکسبرداری بسیاری عالی است.

چهره‌ی سوژه در عکس تهیه شده با گوشی هواوی واضح‌تر است و هیچ شفافیت بی‌موردی را نمی‌توان در پس زمینه‌ی عکس یافت.

با استفاده از زوم میانه در آیفون XS Max و طبق تصویر بعدی که در سمت چپ می‌بینید. در سمت راست نیز چنین عکس مشابهی با گوشی هواوی P20 پرو گرفته شده است.

عکس تهیه شده با آیفون را به هیچ عنوان نمیتوان تشخیص داد، در حالی که بسیاری از کلمات در عکس گرفته شده با دوربین هواوی کاملا واضح هستند.

خرید محصولات لوازم جانبی آیفون XS از وبسایت موب خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *