اخبار, تلفن همراه

مشخصات گوشی جدید اپل ، آیفون 11 منتشر شد

آیفون 11

گوشی جدید اپل، آیفون 11 در سه ماهه سوم و یا نهایتا سه ماهه چهارم سال 2019  رونمایی خواهد شد. در حال حاضر مشخصات گوشی جدید اپل لو رفته که در ادامه به صورت کامل بررسی خواهیم کرد.

آیفون 11

به نظر می رسد که تنها 6 ماه مانده تا رونمایی از گوشی جدید اپل یعنی آیفون 11 اطلاعات جدیدی از آن به دست آمده باشد. طراحی ظاهری و الگوی ساخت این گوشی چیزی است که امروز در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود. این طرح ها را به نام آیفون ایکس آی نام گذاری کرده اند.

حدود سه ماه پیش، استیو همرستافر به عنوان یکی از افشاکنندگان اخبار گجتی، رندری از یک نمونه اولیه آیفون ۱۱ منتشر کرد. در آن زمان آرزو کردیم هرگز از چنین سبک طراحی برای پیاده‌سازی دوربین آیفون ایکس آی استفاده نشود، اما بر اساس طرح تازه منتشر شده درباره ظاهر گوشی آتی اپل، به نظر اطلاعات استیو همرستافر موثق بوده‌اند.

در اکثر گوشی های پرچمدار سال 2019 و 2018 شکل قرار گیری دوربین 3 یا 4گانه روی گوشی یا به صورت افقی بوده، یا عمودی. اما خب سیستم ساختار شکنی اپل در آیفون 11 نیز  همچنان ادامه خواهد داشت. دوربین چندگانه این گوشی به صورتی کاملا نامنظم و به صورت مربعی شکل در بدنه پشتی گوشی قرار گرفته است. بنابراین در پشت گوشی باید شامل کامپوننت دوربین بسیار بزرگ و نامنظم نسبت به سایر گوشی های پرچمدار باشیم.

آیفون 11

هنوز در مورد سخت افزار و سیستم کنترلی فنی گوشی آیفون 11 اطلاعات کاملی در دست نیست اما می توان در مورد دوربین های گوشی این چنین گفت که به نظر می رسد دو لنز تله فوتو و رنگی در کنار یک دیگر قرار گیرد که به ترتیب 14 و 10 مگاپیکسلی است. مشخص نیست که سنسور سوم چه کیفیتی خواهد داشت. هر چند که طبق تجربه ای که در مورد گوشی های پرچمدار سال 2019 داریم لنز سوم باید یک دوربین اولترا واید با زاویه دید بالا باشد. همچنین در کنار 3 لنز، یک فلاش ال ای دی نیز قرار گرفته است.

ترکیبی که از رندرهای پیشین آیفون 11 و تصاویرمنتشر شده کنونی به دست می آید را می توان نزدیک ترین طرح ممکن برای جدیدترین گوشی اپل متصور شد.البته اما درباره نحوه طراحی ماژول دوربین آیفون ایکس آی فرضیه‌های دیگری نیز وجود دارد که در ادامه، دو مورد از رندرهای مربوط به آن‌ها را مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر تغییراتی که در مورد کاور پشتی گوشی صحبت کردیم احتمال تغییرات دیگری نیز در پنل جلویی آن مورد انتظار خواهد بود که می توان از جمله آن به کاهش حاشیه صفحه نمایش و صفحه نمایش یکسان با آیفون XS Max اشاره کرد.

اما انتظار می‌رود امسال، همراه با استفاده از یک صفحه نمایش دیگر، حاشیه‌های اطراف آن نیز کاهش پیدا کند. این تغییر، مستلزم کاهش ابعاد بریدگی بالای نمایشگر گوشی خواهد بود. به این ترتیب، آیفون ایکس آی دیگر ظاهر آزاردهنده آیفون‌ های سال‌های گذشته را ندارد!

قیمت متصور برای گوشی آیفون 11 اپل بیش از 2000 دلار خواهد بود. رقمی که شاید کمتر کسی منتظر آن باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *