اخبار, تلفن همراه

مشخصات فنی گوشی گلکسی S11 پلاس سامسونگ منتشر شد

گلکسی S11 پلاس

مشخصات فنی گوشی گلکسی S11 پلاس به همراه جزییات آن فاش شد، همچنین اطلاعات تازه ای در مورد دوربین این گوشی به دست آمده که نشان می دهد گوشی گلکسی S11 پلاس سامسونگ به یک دوربین با لنز مجهز به بزرگنمایی 100 برابر مجهز خواهد بود. به نظر می رسد که دوربین این گوشی بتواند تصاویر اجرام آسمانی را نیز ثبت کند.

ابتدا در مورد گلکسی S11 پلاس خبرهایی از وجود دو سنسور TOF به گوش می رسد که یکی در جلو و یکی در پشت دوربین باشد. اما حالا بر اساس آخرین اخبار و شایعات به دست آمده لنز دوربین این گوشی می تواند با بزرگنمایی صد برابری تصاویر را به صورت رصد آسمانی نیز دریافت کند. این قابلیت به نام Space zoom معروف است و می توان به وسیله آن تصاویر فوق العاده ای را به ثبت رساند.

گلکسی S11 پلاس

ظاهرا گوشی‌های خانواده گلکسی S11 قادر به بزرگ‌نمایی 100 برابری تصاویر هستند. این توانایی از زوم اپتیکال 10x آن‌ها منشا می‌گیرد که خود، وابسته به یک دوربین تله‌فوتو 48 مگاپیکسلی و سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی است. الگوریتم‌ها و ترفندهای نرم افزاری مانند pixel-binning نیز باید در این بزرگ‌نمایی هیبرید نقش داشته باشند. البته باید منتظر ماند و دید که جزئیات در عکس‌های گرفته شده با دوربین گلکسی اس 11 و مدل پلاس چگونه خواهد بود.

مشخصات فنی گوشی گلکسی S11 پلاس

دیگر اطلاعات فاش شده، به صفحه نمایش این پرچمدار مربوط می‌شود که ظاهرا 6.9 اینچی و برخوردار از نرخ تازه‌سازی 120 هرتز است. با چنین سایزی، گلکسی اس ۱۱ پلاس در مرز ورود به تبلت‌ها قرار می‌گیرد و سامسونگ برای کاهش ابعاد دستگاه، باید تا حد زیادی از حاشیه اطراف نمایشگر بکاهد؛ حتی بیش از آنچه که در گلکسی اس 10 پلاس 5G یا نوت 10 پلاس دیدیم.

نمایشگر این گوشی دارای یک حفره برای دوربین سلفی در وسط صفحه است. بدنه گوشی دارای ساختاری از جنس شیشه و فلز خواهد بود. صفحه نمایش گوشی 6.9 اینچی با کیفیت کواد اچ دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتز است. این گوشی به دوربین پنج گانه با سنسور 108 مگاپیکسلی اصلی، لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی ، لنز واید 16 مگاپیکسلی و سنسورهای TOF مجهز می شود.

از جمله سایر مشخصات فنی این گوشی می توان به بزرگنمایی 10 برابر اپتیکال و 100 برابر هیبرید اشاره کرد. با گوشی گلکسی S11 پلاس می توان تصاویری با کیفیت 8K در نرخ فریم 30 تصویربرداری کرد.

پردازنده گوشی احتمالا اگزینوس 9825 در نسخه چین و کره و اسنپدراگون 865 در نسخه جهانی خواهد بود. روی این گوشی 8 یا 12 گیگابایت رم به همراه 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.0 تجهییز می شود.

باتری گلکسی S11 پلاس 4900 میلی آمپر ساعت بوده و به سیستم شارژ بی سیم 45 وات و شارژ بی سیم فست شارژ 27 وات و سیستم شارژ معکوس نیز مجهز می شود.


محصولات مرتبط:


قیمت گوشی احتمالا در حدود 1099 دلار و قیمت نسخه پایه این گوشی نیز چیزی در حدود 999 دلار خواهد بود.

البته زمان معرفی خانواده گلکسی S11 جای بحث دارد؛ زیرا برخی منابع به تاریخ 22 بهمن (11 فوریه) اشاره می‌کنند که خیلی زودتر از گشایش کنگره جهانی موبایل (MWC 2020) است. در این صورت، شاهد برگزاری یک مراسم اختصاصی برای رونمایی از این گوشی‌ها خواهیم بود.

سال 2020 به احتمال زیاد رقابت اصلی گوشی های هوشمند بر سر دوربین های فوق قدرتمند خواهد بود. البته باید منتظر گوشی های 1 ترابایتی با رم 16 نیز باشیم. احتمالا گلکسی نوت 11 پلاس به رم 16گیگابایتی مجهز شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *