اخبار, تلفن همراه

مشخصات فنی گوشی گلکسی A72 سامسونگ به همراه قیمت و تاریخ عرضه

گوشی گلکسی A72 سامسونگ

گوشی گلکسی A72 سامسونگ که جدیدترین نسل از گوشی های میان رده قدرتمند این شرکت در سال 2021 است به زودی با قیمت عالی ، مشخصات فنی قوی ، دوربین استثنایی و باتری مناسب رونمایی می شود. در ادامه به ویژگی های منحصر به فرد این گوشی خواهیم پرداخت.

گوشی گلکسی A72 سامسونگ

سامسونگ در حال آماده سازی برای راه اندازی دو گوشی هوشمند جدید در سری گلکسی A در قالب Galaxy A72 و Galaxy A52 است. طی چند ماه گذشته هر دو دستگاه چندین بار در فضای مجازی دیده شده و از مشخصات فنی و جزییات اصلی آنها حکایت دارد. همین هفته گذشته ، گزارشی از SamMobile نشان داد که هر دو گوشی دارای یک پنل با نرخ تازه سازی بالا هستند و همچنین برخی از مشخصات اصلی Galaxy A52 5G را کشف کرده اند. اکنون ، یک نشت تازه ، نسخه Galaxy A72 4G را در شکوه کامل خود ، همراه با مشخصات احتمالی و قیمت آن نشان داده است.

افرادی که در WinFuture حضور دارند دست خود را در ارائه مطبوعات با کیفیت بالا از نسخه Galaxy A72 4G قرار داده اند. همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید ، Galaxy A72 4G تقریباً مشابه نسخه 5G است که در دسامبر سال گذشته توسط OnLeaks به بیرون درز کرد. اما این نمایشگر کمی بزرگتر در نمایشگر 6.7 اینچی AMOLED با نرخ تازه سازی 90 هرتز است.

دوربین

طبق WinFuture ، Galaxy A72 4G یک دوربین چهارگانه در پشت بسته بندی می کند که شامل یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی ، یک لنز زاویه باز 12 مگاپیکسلی ، یک لنز بزرگنمایی تله فوتو 8 مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی است. سنسور اصلی دوربین این گوشی با دیافراگم f/1.8 ، اندازه 26 میلی متر و میزان نمایش پیکسلی 0.8 میکرون ساخته شده و قابلیت فیلم برداری 4K با نرخ فریم 30fps و 1080p بانرخ فریم 960fps را نیز به همراه خواهد داشت

گفته می شود این دستگاه از پردازنده کوالکام اسنپدراگون 720G تغذیه می کند و دارای 6 گیگابایت / 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت / 256 گیگابایت حافظه فلش با پشتیبانی از کارت حافظه microSD است. البته نسخه 128 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت رم آن به میزان بیشتری در دسترس خواهد بود و احتمالا اولین سری که وارد بازار ایران شود، همین نسخه 128 گیگابایت رام و 8 گیگابایت رم است.

گفته می شود که Galaxy A72 4G یک باتری 5000 میلی آمپری را با پشتیبانی از شارژ سریع بسته بندی می کند و همچنین دارای درجه IP67 برای محافظت در برابر گرد و غبار و آب است. از دیگر مشخصات فاش شده از این نشت می توان به دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی ، جک صوتی 3.5 میلی متری و اندروید 11 روی صفحه اشاره کرد.

 

در مورد قیمت گذاری ، در این انتشارات ذکر شده که Galaxy A72 4G برای مدل پایه از 449 یورو آغاز می شود و حداقل در چهار رنگ ارائه می شود. ما هنوز تاریخ رسمی عرضه Galaxy A72 یا Galaxy A52 نداریم ، اما شایعات حاکی از آن است که سامسونگ می تواند هر دو گوشی را به زودی در ماه آینده راه اندازی کند. همچنین انتظار می رود که هر دو گوشی در انواع 4G و 5G ارائه شوند.

مشخصات فنی گوشی گلکسی A72 سامسونگ

گوشی گلکسی A72 سامسونگ

به نظر می رسد که عمده تفاوت گوشی سری جدید گلکسی A72 سامسونگ با مدل سری A71 در استاندارد ضد آب و پردازنده آن باشد. این گوشی به استاندارد ضد آب و گرد و غبار ip67 مجهز شده که برای یک گوشی میان رده در نوع خود بی نظیر است. از طرف دیگر می توان به نمایشگر سوپل امولد 90 هرتز اشاره کرد که کاملا یک نمایشگر مخصوص به بازی 6.7 اینچی است.

همچنین به پردازنده گوشی گلکسی A72 سامسونگ اشاره کردیم که از تراشه اسنپدراگون 720G با تکنولوژی 8 نانومتر بهره می برد. در مورد این تراشه بهتر است بگوییم که سامسونگ به جای استفاده از قدرت بیشتر سعی کرده تا میزان کارایی را بالاتر برده، بهینه سازی را افزایش دهد و مصرف باتری را نیز کم کند، بنابراین تراشه اسنپدراگون 720G یکی از بهترین گزینه ها برای چنین ساختاری است.

از دیگر گزینه های عالی روی گوشی گلکسی A72 سامسونگ می توان به لنز تله فوتو 8 مگاپیکسلی نیز اشاره کرد که سامسونگ به ندرت روی گوشی های میان رده خود به کار می برد. هر چند شرکت شیائومی بر خلاف سامسونگ از لنز های تله فوتو روی گوشی های میان رده نیز بهره می برد، اما سامسونگ به ندرت دست به چنین کاری زده بود.

 

باتری

از نظر باتری ، گوشی گلکسی A72 سامسونگ به یک باتری غول پیکر 5000 میلی آمپر ساعت مجهز شده که با وجود پردازنده اسنپدراگون 720G می تواند میزان ساعات بیشتری را به گوشی سوخت رسانی کند. در کنار این باتری یک شارژر فست شارژ 25 وات نیز قرار داده می شود. که خب نسبت به رقبا سریع نیست ( گوشی های میان رده 2021 اکثرا از شارژر های فست شارژ 30 تا 40 وات بهره می گیرند)

قیمت و تاریخ عرضه

گوشی گلکسی A72 سامسونگ با برچسب قیمت 450 یورو وارد بازار می شود. به این معنی که پس از ورود به ایران قیمتی بیش از 12 میلیون تومان خواهد داشت. در حال حاضر سری قبلی یعنی گلکسی A71 قیمت تقریبی 11.5 میلیون تومانی دارد اما به نظر می رسد که سری جدید ، حتی بیش از این مقدار نیز قیمت داشته باشد

گوشی سری Galaxy A72 در اواسط فروردین ماه به صورت جهانی عرضه خواهد شد و همزمان با آن در ایران نیز موجود است. انتظار داریم که این گوشی از اوایل فروردین در ایران با قیمتی بین 12 تا 13 میلیون تومان در دسترس باشد

جمع بندی

سری گلکسی A72 سامسونگ چه در نسخه 5G و چه در نسخه 4G بسیار قدرتمند بوده و می تواند یکی از بهترین گزینه های ممکن برای انتخاب در سال 2021 باشد. به خاطر داشته باشید که اگر یک گوشی میان رده قدرتمند با صفحه نمایش عالی ، دوربین خوب و باتری قوی می خواهید بدون شکل این گوشی را انتخاب کنید هرچند که در محدوده قیمت این محصول می توانید گوشی های دیگر مثل گلکسی نوت 10 لایت ، شیائومی ردمی نوت 9 پرو را نیز خریداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *