اخبار, تلفن همراه

مشخصات فنی و قیمت گوشی گلکسی M21 سامسونگ (Galaxy M21)

گلکسی M21 سامسونگ

گوشی گلکسی M21 سامسونگ یکی از بهترین گوشی های میان رده با باتری بزرگ است. این گوشی در سال 2020 عرضه شد. در این مطلب مشخصات فنی و قیمت گوشی گلکسی M21 سامسونگ را به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

از آنجایی که سامسونگ سری Galaxy M خود را راه اندازی کرد ، هدف این بود که کل بخش گوشی های میان رده را که توسط تولید کنندگان گوشی های هوشمند چینی اداره می شود ، پوشش دهد. این سری به سرعت محبوبیت پیدا کرد و منجر به جمع شدن کل مجموعه سری J توسط این شرکت شد. سری M گوشی های سامسونگ – یکی از بهترین و ارزان قیمت ترین سری های سالیانه سامسونگ به شمار می رود

گوشی گلکسی M21 سامسونگ

سامسونگ گلکسی M21 : طراحی و نمایش

Samsung Galaxy M21 جانشین گلکسی M20 است و دقیقاً در زیر Galaxy M31 قرار دارد. سامسونگ برخی از نشانه های طراحی را از گلکسی M30s انتخاب کرده است یا اجازه دهید بگوییم ، این گوشی بسیار شبیه Galaxy M31 است که اخیراً راه اندازی شده . دقیقاً مانند اکثر تلفن های هوشمند سری M ، گلکسی M21 نیز از بدنه پلاستیک ساخته شده است و این همان چیزی است که به شرکت کمک می کند تا قیمت گذاری را برای سری گلکسی M21 در حد پایین نگهدارد. اما همین امر باعث می شود که تلفن هوشمند در مقایسه با طراحی ساندویچ شیشه ای کمی از دوام بیشتری برخوردار شود.

این تلفن هوشمند در برابر ضربه مقاوم است، حداقل مدل ما بدون هیچ گونه خراش و آسیب قابل توجهی از آن استفاده کردیم.
گلکسی M21 از پشت براق بهره می برد و ما خوشحال شدیم که اثر انگشت را به این راحتی جذب نمی کند. همچنین ، شما مجبورید یک مورد را جداگانه خریداری کنید ، زیرا این شرکت یک شارژر همراه را در جعبه ارائه نمی دهد.

گوشه های خمیده در عقب ، نگه داشتن آن را راحت کرده و همچنین باعث لغزندگی آن می شود. پشت نیز اسکنر اثر انگشت فیزیکی را دریافت می کند و برای سلیقه ما کمی بیش از حد بالا قرار گرفته و اغلب مجبور بودیم گوشی هوشمند را برای دستیابی به آن تنظیم کنیم.

 

نمایشگر

قسمت جلوی این گوشی هوشمند با یک نمایشگر 6.4 اینچی پوشانده شده است که دارای یک ناچ قطره ای نگهدارنده دوربین سلفی است. حاشیه هایی در طرفین وجود دارد و قسمت بالای آن با چانه ای چاق و باریک است ، که برای یک گوشی هوشمند در این بخش قیمت قابل قبول است.

صحبت از نمایشگر ، این گوشی هوشمند به یک نمایشگر 6.4 اینچی FHD Super AMOLED مجهز می شود که در گوشی های هوشمند با این محدوده قیمت چندان معمول نیست ، اما سامسونگ در گوشی های سری M خود یک نمایشگر AMOLED را از خلوت گاهی ارائه می دهد. از آنجا که یک صفحه نمایش AMOLED است ، وضوح خوبی دارد ، رنگهای سیاه و عمیق و رنگ های زنده را ارائه می دهد. صفحه به اندازه کافی روشن است و زاویه دید خوبی را ارائه می دهد. اگرچه کمی بیش از حد بازتابنده است ، اما میزان روشنایی آن را حتی در زیر نور شدید خورشید جبران می کند. همچنین دارای روشنایی انطباقی است که سریع و پاسخگو است.

مشخصات فنی و پردازنده گوشی گلکسی M21 سامسونگ

گلکسی M21 سامسونگ

پردازنده گوشی گلکسی M21 سامسونگ Exynos 9611 است ، همان پردازنده ای که گلکسی M30s ، گلکسی M31 و گلکسی A51 را تغذیه می کند. این پردازنده جدیدی نیست و مطمئناً از نظر عملکرد چیز جدیدی ارائه نمی دهد. اکنون ، ما چندین بار این پردازنده را مشاهده کرده ایم و می دانیم که یک تعادل مناسب بین کارایی و عملکرد را ارائه می دهد.

Exynos 9611 یک پردازنده هشت هسته ای است و از چهار هسته با کارایی بالا ARM Cortex A-73 با کلاک 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته 1.1 گیگاهرتزی با عملکرد پایین ARM A-53 تشکیل شده است. این پردازنده همچنین شامل گرافیک Mali-G72 است.
اکنون ، عملکرد یک گوشی هوشمند تنها به پردازنده بستگی ندارد زیرا رم و فضای ذخیره سازی نیز نقش مهمی دارند. برای این منظور ، این تلفن هوشمند در دو نوع 4 گیگابایتی + 64 گیگابایتی و 6 گیگابایتی + 128 گیگابایتی ارائه می شود.
عملکرد در این تلفن هوشمند مشابه آنچه در مورد سایر تلفن های هوشمند با پردازنده مشابه دیده ایم دیده می شود. این تلفن هوشمند به خوبی از عهده انجام کارهای روزمره برمی آید. ما هیچ نشانه ای از کاهش سرعت ، لگ یا تأخیر را مشاهده نکردیم.

اجرا برنامه ها و سرعت پردازش

برنامه های اساسی مانند WhatsApp ، Facebook ، Browser و غیره بسیار سریع بارگیری می شوند ، اما هنگام کار با برنامه های سنگین مانند فتوشاپ و غیره تاخیر وجود دارد. با این حال ، این فقط تأخیر هنگام بارگیری است ، پس از آن که خوب کار کرد ، مشکلی در برنامه وجود نداشت. این تلفن همچنین در حین انجام چند وظیفه ، کمی هنگ می کند ، سامسونگ در اینجا در زمینه مدیریت حافظه کار خوبی انجام داده است. وقتی دوباره به برنامه برگشتیم ، بیشتر برنامه ها را در پس زمینه مشاهده کردیم. با این حال ، ما نگرانی های خود را در مورد نسخه 4 گیگابایتی داریم.

بیایید در مورد عملکرد سرگرم کننده با نام بازی صحبت کنیم. گلکسی M21 به هیچ وجه یک گوشی بالارده نیست و عملکرد بازی آن را منعکس می کند. این تلفن هوشمند تقریباً می تواند هر بازی را اجرا کند ، ما در مورد عناوین سه گانه بازی مانند PUBG Mobile ، Call of Duty: Mobile ، Asphalt 9 و … صحبت می کنیم اما بدون تضمین اینکه این کار در تنظیمات بالا انجام می شود. به عنوان مثال ، Asphalt 9 با تنظیمات بالا قابل اجرا بود ، اما ما مجبور شدیم تنظیمات گرافیکی را کمی کاهش دهیم تا PUBG Mobile و Call of Duty Mobile را با نرخ فریم روان بازی کنیم. اما ، آنها کاملاً قابل بازی هستند.

 

دوربین

وقتی شروع به عکسبرداری با استفاده از تنظیم دوربین سه گانه عقب گلکسی M21 کردیم ، مطمئن نبودیک که آیا سامسونگ ، دقیقاً مانند طراحی و نمایشگر ، به راحتی تنظیمات دوربین را از گلکسی M30s قرض گرفته است یا چیز جدیدی در اینجا وجود دارد. ظاهراً دقیقاً همان تنظیم دوربین عقب سه گانه است ، حداقل روی کاغذ. M21 دارای تنظیمات دوربین سه گانه عقب است که توسط سنسور اولیه 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.0 ، یک سنسور فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.2 و یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی برای اثر بهتر و دقیق بوکه هدایت می شود.

عکس از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی تا 12 مگاپیکسل در نور روز و شرایط مناسب ، کیفیت خوبی دارد. آنچه برای ما تعجب آور بود ، دامنه دینامیکی بسیار خوبی است که سنسور ارائه می دهد ، که ، اتفاقا ، در گوشی های هوشمند این بخش قیمت چندان رایج نیست و در مقایسه با گلکسی M30s نیز یک قدم بالاتر است و این گلکسی M21 نسبت به رقبای خود برتر است. صفحه نمایش AMOLED تقریباً هر عکس را کمی اشباع نشان می دهد و ما دوباره همه عکس ها را روی مانیتور کالیبره شده رنگی خود مشاهده می کنیم. شات ها همانطور که باید طبیعی بودند. به دلیل دامنه پویایی که قبلاً به شما گفتیم ، میزان وضوح خوب و حاوی جزئیات خوبی بود.

گوشی گلکسی M21 سامسونگ

گلکسی M21 سامسونگ

اگر به سوالاتی که در بالا پرسیدیم برگردیم ، آیا این گوشی ، محصول مناسبی است؟ خوب ، پاسخ یک بله ساده است. عمر باتری عالی است ، عملکرد رضایت بخشی دارد و کار را به اتمام می رساند ، نمایشگر واقعا مناسب قیمت است. حتی با جدیدترین سیستم عامل اندروید ارائه می شود که ویژگی های قابل توجهی را ارائه می دهد.

با این حال ، یک “اما” وجود دارد و آن دوربین است. گلکسی M21 دارای تنظیمات منصفانه دوربین در عقب و جلو است و کیفیت تصویر خوبی را هم در نور روز و هم در شرایط کم نور ارائه می دهد. همچنین ، کمبود حالت Night ممکن است برای برخی نگران کننده باشد. اگرچه ، اینها یک معامله گر نیستند و می توانند با به روزرسانی های نرم افزاری بهبود یابند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *