اخبار, تلفن همراه

قیمت آیفون XS max به 1600 یورو رسید

قیمت آیفون Xs max

شرکت اپل طی چند سال گذشته با رشد قیمت گوشی های هوشمند خود مواجه بوده است. به طوری که  قیمت آیفون XS max در حال حاضر به 1600 یورو رسید. در ادامه سیر تحول قیمت گوشی های اپل را بررسی خواهیم کرد.

قیمت آیفون Xs max

جدیدترین و بهترین مدل گوشی آیفون، آیفون XS max با قیمتی بالغ بر 1650یورو در بازارهای جهانی به فروش می رسد؛ قیمتی که شاید حتی از خرید یک خودرو دست دوم نیز بیشتر باشد. قیمت آیفون XS max نشان دهنده رشد عجیب قیمت گوشی های اپل طی چند سال گذشته است. زمانی که آیفون 5 تولید شد این گوشی تنها قیمتی برابر 380 دلار داشت، قیمتی که شاید الان برای یک پرچمدار اپل خنده دار باشد. اگر اعداد مربوط به قیمت این تلفن های هوشمند را در یک نمودار، در کنار یکدیگر قرار دهید، احتمالا متوجه شیب تند این افزایش خواهید شد.

از سال 2011 شروع می کنیم، جایی که آیفون 4S متولد شد. آیفون های قبلی شدیدا به کمک‌هزینه‌های اپراتورها وابسته بودند و همین موضوع باعث می‌شد تا قیمت واقعی آنها نامشخص باشد (و البته محاسبه آن نیز در این مرحله دشوار است). در عوض، ما از قیمت‌های در نظر گرفته شده (در زمان عرضه) برای نسخه بدون سیم‌کارت آیفون در کشور آلمان استفاده کرده‌ایم.

قیمت آیفون Xs max

در نمودار زیر تغییر قیمت گوشی های اپل را از سال 2011 تا کنون مشاهده می کنید. با معرفی آیفون 5c، اپل خانواده‌ای از محصولات مقرون‌به‌صرفه را هم برای کاربران در نظر گرفت؛ خانواده‌ای که بعدها آیفون 8 نیز در آن دسته قرار گرفت. در حقیقت، آیفون X و آیفون 8 پلاس که سال گذشته شاهد عرضه آنها بودیم، دو نسخه همیشگی کوچک و بزرگ موبایل های اپل بودند و آیفون 8 یک گوشی اقتصادی محسوب می‌شد. امسال نیز دو گوشی آیفون XS و آیفون XS Max جایگزین آیفون X و آیفون 8 پلاس شده‌اند و آیفون XR به عنوان ارزان‌ترین گوشی اپل در سال 2018، ادامه‌دهنده راه آیفون 8 است.

قیمت آیفون Xs max

هر چند که اپل با کاستن قیمت گوشی های مدل قدیمی خود به دنبال تشویق کاربران برای خرید بیشتر این محصولات بوده و  قیمت این گوشی ها نیز در محدوده 500 یورو ثابت بوده تا تعویض گوشی، امکان‌پذیر باشد.

البته قیمت آیفون XS max با ظرفیت 512 گیگابایتی سیر صعودی قابل توجهی نسبت به سایر مدل های این گوشی ها داشته است. آیفون XS max با حافظه 512 گیگابایتی، 1650 یورو قیمت داشته و سه بار گران‌تر از ارزان‌ترین مدل آیفون 7 (نسخه 32 گیگابایتی با قیمت 520 یورو) در Apple Store است.

هرچند که این روند در کشور خودمان نیز نجومی تر است و بیشتر از هر چیز دیگری به چشم میخورد. قیمت سری جدید گوشی های آیفون از 20 میلیون تومان تا 40 میلیون تومان در ایران قیمت گذاری شده اند. قیمتی که هیچگاه باور نمیکردیم به چنین درجه ای برسد.از سوی دیگر مطابق با گزارش‌های رسمی، تعداد گوشی های عرضه‌شده توسط اپل تفاوت چندانی با گذشته ندارد، اما افزایش میانگین قیمت فروش سبب سودآوری بیشتر برای اپل شده است.

البته باید در نظر داشت که در سال 2019 نیز با رشد قیمت گوشی های آیفون روبرو هستیم، هرچند که اپل برای جلوگیری از این روند صعودی تمهیداتی اندیشیده و سعی بر این دارد تا بتواند بازار عرضه خود را کنترل کند تا فروش بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *