اخبار, تلفن همراه

عرضه گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی توسط شیائومی

گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی

شرکت چینی شیائومی قصد دارد که جدیدترین محصول خود را که گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی است به زودی در معرض نمایش همه کاربران قرار دهد. به نظر می رسد که شیائومی اهدافی بلندتر از چیزی که همه ما در مورد شرکت های سازنده گوشی های هوشمند چینی میپنداریم، در نظر دارد. در ادامه مشخصات و قیمت احتمالی این گوشی جدید را بررسی خواهیم کرد.

تنها پس از گذشت کمتر از یک سال از راه اندازی فاز اول بخش توسعه دوربین های موبایلی شرکت شیائومی، با این هدف که بتواند تمرکز بیشتری روی تولید و یا نوسازی دوربین های محصولات خود را داشته باشد، مدیر عامل این شرکت اعلام کرد که جدیدترین محصول شیائومی ، گوشی با دوبین 48 مگاپیکسلی ، یک غول ابر عکاس خواهد بود. وی تصویر نزدیکی از یک گوشی معرفی نشده‌ی برند شیائومی را منتشر کرده که قرار است ماه ژانویه معرفی شود و برچسب دوربین 48 مگاپیکسلی نیز بر روی آن توجه ما را جلب می‌کند. آقای بین این گوشی را به مدت چند هفته استفاده کرده و در توصیف آن از عبارت «بد نیست» استفاده کرده است!

گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی

زمانی که سنسور دوربین استفاده شده روی گوشی جدید شرکت شما، یکی از بهترین و پرقدرتمندترین سنسورهای حال حاضر جهان باشد، دیگر نیازی نیست که با توضیح و تمجید، آن را به رخ دیگران بکشانید، همه میدانند که یک سنسور 48 مگاپیکسلی در دوربین یک گوشی یعنی چه! هواوی میت 20 پرو هم از یک سنسور 40 مگاپیکسلی با فیلتر Bayer بهره می‌برد. در واقع این‌ها سنسورهایی هستند که اگر بخواهیم به موارد استفاده‌ی آن‌ها اشاره کنیم، تنها نام این دو گوشی به ذهن ما می‌رسد.

Sony IMX586 یک دوربین 48 مگاپیکسلی Quad Bayer است که در جولای امسال معرفی شد. این یک سنسور 1/2 اینچی بزرگ است، اما از تعداد زیادی پیکسل تشکیل شده که اندازه‌ی هر یک تنها 0.8 میکرون پیکسل است. گزینه‌ی بعدی، دوربین 48 مگاپیکسلی Samsung Bright GM1 معرفی شده در ماه اکتبر است. آن نیز از پیکسل‌های 0.8 میکرون پیکسلی تشکیل شده است، با این حال صحبتی بر روی ساب پیکسل ماتریکس نیست. در هر صورت به نظر می رسد که زمان رقابت غول های گوشی سازی به اوج خود رسید و شاهد حضور سوپردوربین های حرفه ای روی همه این گوشی ها هستیم. سنسور هایی که شاید در هیچ دوربین حرفه ای نیز یافت نشود.
گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی

مشخصات گوشی با دوربین 48 مگاپیکسلی شیائومی

چه مشخصاتی روی دوربین گوشی جدید شیائومی سوار شده است؟ آیا این تنها دوربین استفاده شده بر روی این گوشی است؟ یا سیستم های دیگر با سنسور های متفاوت تر نیز روی آن وجود خواهد داشت؟ این نوع سنسورها از روش ترکیب پیکسلی برای افزایش کیفیت تصاویر استفاده می‌کنند، اما میزان زیاد پیکسل‌های آن‌ها، زوم دیجیتالی با کیفیت بالا را نیز ممکن می‌سازد. با این حال، هواوی یک دوربین تله فوتو جداگانه را بر روی میت 20 پرو خود قرار داده بود. اگر شیائومی این روش را دنبال کند، یا دنباله رو گوگل مانترا باشد که یک دوربین خوب به لطف پردازش تصویر صحیح می‌تواند همه کار انجام دهد، خبر خوبی برای طرفدارانش است.

به نظر می رسد که شیائومی نیز با بهترین قطعات سعی در تولید گوشی هایی با قیمت بسیار مقرون به صرفه دارد. همانطور که در کشور خودمان نیز این گوشی ها به سرعت در حال دست به دست شدن و خرید و فروش هستند، چرا که قیمت نهایی آن ها به ازای قطعات و سخت افزار موجود در هر محصول شیائومی، شاید یک سوم سایر گوشی های پرچمدار باشد. هر چند که هنوز هم این شرکت جای زیادی برای پیشرفت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *