اخبار, تلفن همراه

شیائومی می 11 یک گوشی تمام عیار با مشخصات فنی عالی

گوشی شیائومی می 11 از بهترین محصولات سال 2021 و یکی از معدود گوشی هایی است که می توان از آن به عنوان یک گوشی همه فن حریف نام برد. در این مطلب قصد داریم تا مشخصات فنی ، قیمت ، طراحی ، صفحه نمایش ، باتری و کارایی این گوشی را به طور کامل بحث و بررسی کنیم.

رقابت شیائومی با سامسونگ هرگز به این شدت زیاد نبوده است: هر دو شرکت مشخصات گوشی های پرچمدار خود را از نسل های قبلی کاهش می دهند (و قیمت نیز به همین ترتیب) ، شیائومی’s ظاهر می شود و تمام مشخصات مشابه را به (می) 11 تبدیل می کند.

در هنگام راه اندازی شیائومی می 11 ، این شرکت با هوشیاری از خودباوری اعلام کرد که اخیراً به سومین فروشنده بزرگ تلفن های هوشمند در جهان تبدیل شده است. سامسونگ با فاصله زیاد در جایگاه نخست قرار دارد و از اپل نیز بسیار جلوتر است ، اما شیائومی به سرعت در حال ارتقا در فهرست بهترین شرکت های تولید گوشی هوشمند در دنیا است.

گوشی شیائومی می 11

گوشی شیائومی می 11

شیائومی می 11 آخرین گوشی پرچمدار این شرکت است. اولین و احتمالاً مهمترین گوشی سال آن و مطمئناً بهترین از زمان انتشار. همچنین می 11 پرو در کنار آن معرفی شده است.

این گوشی نسبت به نسل قبلی خود ، می 10 ، به روزرسانی های زیادی دارد ، یک پیشرفت بزرگ که برعکس کاهش رتبه Galaxy S21 سامسونگ از S20 است.

این بروزرسانی ها با در نظر گرفتن نمایشگر گوشی بیشتر مشهود است. می 11 دارای رزولوشن 2.5K نسبت به 2K می 10 و Galaxy S21 است ، اما بسیاری از پیشرفت های دیگر مانند وضوح تصویری اتوماتیک و بزرگنمایی فریم ، حالت های HDR صفحه نمایش و حالت های مختلف روشنایی و خواندن را نیز دارد.

قیمت و تاریخ عرضه شیائومی می 11

پس از عرضه و عرضه چین در دسامبر سال 2020 ، شیائومی می 11 در فوریه 2021 به بازار جهانی راه یافت و متعاقب آن اواخر بهمن 99  عرضه شد.

در حال حاضر قیمت متفاوتی برای تلفن در نظر گرفته شده است – این مبلغ 749 یورو (که به 900 دلار ، 660 پوند ، 1175 دلار استرالیا تبدیل می شود) برای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ، یا 799 یورو (حدود 960 دلار ، 700 پوند)خواهد بود. اگر می خواهید این RAM را تا 12 گیگابایت و فضای ذخیره سازی را تا 256 گیگابایت برسانید حد اقل 1250 دلار باید هزینه کنید. این گوشی هنوز وارد ایران نشده اما پیش بینی می شود با قیمتی بیش از 25 میلیون تومان به فروش برسد.

طراحی گوشی

شیائومی می 11 بزرگترین گوشی هوشمند پرچمدار این شرکت نیست – می 10T این عنوان را به خود اختصاص می دهد – اما با ابعاد 164.3 *74.6*8.1 میلی متر هنوز هم نسبتاً بزرگ است. با دارا بودن 196 گرم وزن ، هنوز هم گوشی سبکی به شمار می رود.

می 11 به اندازه تلفن های سونی بلند و باریک است – از این نظر کاملاً یک گوشی Sony Xperia نیست ، اما شباهت خاصی به این سری گوشی ها دارد. به همین ترتیب ، علی رغم اندازه آن ، نگه داشتن و استفاده از آن با یک دست کاملاً راحت است ، اگرچه افرادی که رقم کمتری دارند ، ممکن است برای رسیدن به قسمت بالای صفحه کشش داشته باشند.

در پایین تلفن یک پورت USB-C وجود دارد – هیچ جک هدفون 3.5 میلی متری برای طرفداران آن نیز هست – یک دکمه روشن / خاموش و دکمه تنظیم صدا در لبه سمت راست و یک بلستر IR در بالا. این ابزار اخیر برای ارسال سیگنال های مادون قرمز مورد استفاده قرار می گیرد و بیشترین کاربرد را در برنامه می Remote پیدا می کند که تلفن هوشمند شما را به یک راه دور تلویزیون ersatz (یا AC یا جعبه هوشمند) تبدیل می کند.

 

صفحه نمایش

شیائومی می 11 با صفحه نمایش 6.81 اینچی بزرگترین پرچمدار این شرکت از نظر اندازه صفحه نمایش است و تقریباً همه رقبای خود را نیز به نوعی کوچک تر می کند. صفحه نمایش در لبه های خود خمیده است ، اگرچه به طور چشمگیری اینگونه نیست ، اما توسط یک برش کوچک “ناچ” برای دوربین سلفی در گوشه بالا یک طراحی جذاب به خود اختصاص می دهد.

از نظر وضوح ، صفحه نمایش می 11 دارای رزولوشن 1440 *3200 پیکسل است که وضوح آن از اکثر پرچمداران با قیمت مشابه (از جمله می 10 و Galaxy S21) بیشتر است. این گوشی دارای یک پنل AMOLED است ، بنابراین رنگ ها به ویژه سرزنده هستند و همچنین پشتیبانی از HDR10 + نیز وجود دارد.

این صفحه نمایش دارای نرخ تازه سازی 120 هرتزی است که اکنون بسیاری از پرچمداران از آن استفاده می کنند ، اگرچه شیائومی یک تلفن 144 هرتزی نیز در بازار دارد. این به این معنی است که تصویر 120 بار در ثانیه به روز می شود ، دو برابر “استاندارد” 60 هرتز است و در واقع این باعث می شود تصاویر متحرک نرمتر به نظر برسند. هرچند همه به این ویژگی اهمیت نمی دهند و در صورت تمایل می توانید نرخ تازه سازی را به 60Hz کاهش دهید و این باعث می شود که باتری دوام بیاورد.

دوربین ها

در حالی که دوربین ها نسبت به می 10 حداقل نسبت به نسخه های بزرگتر ارتقا یافته در سایر بخش ها ، یک ارتقا متوسط ​​را نشان می دهند ، چند تغییر اساسی وجود دارد که تجربه عکاسی را در اینجا بهبود می بخشد.

اسنپر اصلی 108 مگاپیکسل  f / 1.9 است – این پنجمین گوشی شیائومی است که از چنین سنسوری با وضوح بالا استفاده می کند و همه آنها از همین تلفن سامسونگ استفاده کرده اند. این بدان معنا نیست که عکس ها دقیقاً مانند گذشته به نظر می رسند ، زیرا نتایج آزمایش ما با کنتراست بهبود یافته و شفافیت بیشتر ، کمی بهتر به نظر می رسید. این احتمالاً نتیجه بهبود بهینه سازی هوش مصنوعی است.

ما بهترین عکسهای می 11 خود را در محیطهایی با نور مناسب گرفته ایم و عکسهای کم نور کمی بی کیفیت هستند ، البته مطمئناً هنوز هم قابل استفاده خواهند بود. این احتمالاً به لطف “pixel binning” است که در آن چهار پیکسل به طور موثر در یک ترکیب می شوند و یک دوربین 27MP ایجاد می کنند که نور بیشتری را می بیند. دوربین ثانویه یک دوربین 13MP f / 2.4 فوق العاده گسترده است ، که ما شاهد استفاده شیائومی در تلفن های هوشمند خود از ابتدا (، اوایل سال 2020) بودیم.

لنز های دوربین شیائومی می 11

دوربین نهایی یک دوربین 5MP f / 2.4 “telemacro” است و مطمئناً بهترین دوربین موجود است. از لنزهای ماکرو برای تصاویر نزدیک از سوژه ها استفاده می شود ، اما این پیشوند “tele-” نشان دهنده این است که لنز برای جدا کردن اجسام دور طراحی شده است – آن را کنار هم قرار دهید ، و این یک دوربین است که برای گرفتن عکس از اشیا small کوچک از (نسبتاً ) دور – با روشن کردن حالت Super Macro فعال می شود.

 

این یک مشکل بزرگ در مورد لنزهای ماکرو در تلفن های هوشمند را حل می کند ،چرا که تا وقتی به اندازه کافی نزدیک شده اید تا جزئیات پیچیده یک شی را ببینید ، تمام نور طبیعی با تلفن مسدود می شود.

عملکرد و مشخصات فنی شیائومی می 11

شیائومی می 11 بسته بندی چیپست Snapdragon 888 را دارد که قدرتمندترین چیپست گوشی های اندرویدی است که حداقل در زمان عرضه گوشی در دسترس آنها قرار دارد و دارای امتیازات پردازشی کاملاً چشمگیری است.

این گوشی در تست بنچمارک Geekbench 5 نمره چند هسته ای 3569 را بدست آورد که در واقع با بالابردن 3424 آیفون 11 پرو مکس و 3401 گوشی وان پلاس 8 ، بالاترین رقمی است که ما در آن رتبه بندی کرده ایم ، گرچه باید این نکته را نیز بدانیم از سری آیفون 12 هنوز در این تست استفاده نشده است.

این امتیاز از تجربه ما در استفاده روزمره پشتیبانی می کند – تلفن در همه بخش ها سریع است. هنگام بازی با حالت های فیلم برنامه دوربین ، گوشی به خوبی از پس آن برآمد. هنگام ویرایش عکس ها یا فیلم ها ، می توان فیلترها یا حالت های مختلف را با بارگیری و در ثانیه تقسیم کرد.

مخصوصاً بازی به لطف پردازنده سریع و سرعت نمونه برداری سریعتر لمسی فوق العاده ، نوعی گوشی گیمینگ به شمار می رود. به نظر می رسید که به لطف این سرعت در بازی ها برتری داریم ، گرچه در واقع این فقط یک تصور به خاطر کیفیت خوب گوشی است.

جمع بندی

شیائومی Mi 11 مملو از ویژگی های زیادی است و این ویژگی ها عمر باتری را متضرر می کند و در نتیجه باتری آن به سرعت تخلیه می شود با یک پک باتری 4600 میلی آمپری ، امیدواریم Xiaomi Mi 11 یک روز کامل دوام بیاورد ، اما این فقط در مورد استفاده سبک بود. اگر تعداد زیادی عکس می گرفتیم و بازی می کردیم ، مجبور بودیم تلفن را فعلاً روشن کنیم و آن را در طول روز کنترل کنیم. بنابراین در پایان باید به این نکته اشاره کنیم که شیائومی می 11 نسبت به می 10 نسخه ای ارتقا یافته اما ارزان قیمت تر است که اگر می خواهید یک گوشی جدید داشته باشید بهتر است آن را خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *