اخبار, تلفن همراه

شیائومی می میکس 3 رونمایی شد. بیشترین درصد صفحه نمایش به بدنه و دوربین استثنایی

شیائومی می میکس 3

جدیدترین گوشی شیائومی ، شیائومی می میکس 3 رونمایی شد. این گوشی دارای بیشترین درصد صفحه نمایش به بدنه بوده و دوربین استثنایی در آن مجهز شده است.

شیائومی می میکس 3

چند هفته ای بود که گفته های زیادی پیرامون گوشی شیائومی می میکس 3 به گوش می رسید. شیائومی در اوایل سال جدید شمسی، گوشی می میکس 2 اس را معرفی کرد، در حالی که همه منتظر عرضه می میکس 3 بودند. این پرچمدار جدید از یک اسلایدر مغناطیسی برای دوربین سلفی، سخت افزار داخلی رده بالا و چهار دوربین (دو تا در هر سمت) بهره می‌برد.

جزییات گوشی شیائومی می میکس 3

گوشی شیائومی می میکس 3 از یک نمایشگر 6.4 اینچی از نوع AMOLED بهره می‌برد که ارائه کننده نسبت ابعاد بسیار بالای 93.4 درصدی و وضوح فول اچ دی پلاس است. قسمت پشتی بر روی یک اسلایدر مغناطیسی نصب شده که در هنگام بالا آمدن دوربین دوگانه 24 + 2 مگاپیکسلی را ارائه می‌کند. سنسور اصلی Sony IMX576 است که به گفته‌ی سازنده از اندازه پیکسل 1.8 میکرونی خود می‌تواند در شرایط نوری ضعیف، عکس‌های شفافی بگیرد. وضوح آن به طور موثر در چنین شرایطی به 6 مگاپیکسل کاهش پیدا می‌کند.

از طرف دیگر در مورد دوربین های این گوشی، دوربین دوگانه دیگری در پشت قرار دارد که متشکل از سنسورهای 12 + 12 مگاپیکسلی است. سنسور اصلی Sony IMX363 با اندازه پیکسل‌های 1.4 میکرونی و لنزی با دیافراگم f/1.8 است، در حالی که سنسور ثانویه یک سنسور تله فوتو با دیافراگم f/2.4 و اندازه پیکسل های 1.0 میکرونی است.

شیائومی می میکس 3، آن چیزی را که در هواوی پی 20 پرو دیده بودیم، یعنی مد night، پیاده کرده است به صورتی که می توان عکس هایی با اکسپوزر طولانی در طول شب تصویربرداری کرد. شیائومی حتی یک تصویر تهیه شده با دوربین شیائومی می میکس 3 را در مقابل عکسی با حالت شب هواوی پی 20 پرو قرار داده است که نشان می‌دهد این گوشی به خوبی موفق شده رقیب چینی خودش را شکست دهد.

شیائومی می میکس 3

یکی از قابلیت های منحصر به فرد موجود در این گوشی شیائومی وجود هوش مصنوعی است. لی جون مدیرعامل کمپانی شیائومی از قابلیت فیلمبرداری اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه‌ای با موسیقی پس زمینه خودکار، به لطف موتور هوش مصنوعی در این گوشی نیز سخن گفته است.

یکی از عجایب موجود در این گوشی وجود رم 10 گیگابایتی است که اوایل سال 2018 خبر از ارائه آ در پرچمداران سال جدید به گوش می رسید. از سوی دیگر در زیر قاب، تراشه اسنپدراگون 845 را می‌توان یافت که با 6، 8 یا 10 گیگابایت رم و حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی همراه است. در اینجا دیگر خبری از اسلات کارت حافظه میکرو اس دی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیست. شما می‌توانید به لطف یک درگاه USB-C از فناوری شارژ سریع بیسیم 10 وات بهره‌مند شده و به صورت سیمی در حداقل زمان گوشی‌تان را شارژ کنید.

همانطور که در سه ماهه نخست سال 2019، سیستم جدید اینترنت 5G در دسترس خواهد بود، این گوشی نیز از این سیستم پشتیبانی می کند و می توان از آن به عنوان یک گوشی گیگابایتی استفاده کرد. هنوز به جز بازار اروپا، هیچ بازار دیگر قابل عرضه‌ای برای این مدل تایید نشده است.

در انتها باید به حضور رابط کاربری MIUI 10 مبتنی بر اندروید 9 پای و حضور یک دکمه‌ی سخت افزاری در سمت چپ دیوایس برای دسترسی به دستیار مجازی Xiao AI اشاره کرد. این دستیار تنها به زبان چینی سخن می‌گوید و مختص کاربران این کشور تعبیه شده است. پس این سوال به وجود می‌آید که این کلید برای کاربران غیر چینی چه کاربردی خواهد داشت!

شیائومی می میکس 3

شیائومی می میکس 3 با چه قیمتی وارد بازار می شود

سه رنگ سبز (Jade Green)، آبی (Sapphire Blue) و مشکی (Onyx Black) از رنگ های تولیدی این گوشی است. قیمت نسخه رم 6/حافظه 128 گیگابایتی آن 474 دلار، نسخه رم 8/حافظه 128 گیگابایتی آن 515 دلار و رم 8/حافظه 256 گیگابایت آن نیز 575 دلار است. تمامی این نسخه‌ها از شارژر بیسیم 10 وات پشتیبانی می‌کنند که همراه با یک کیس محافظ در داخل جعبه گوشی قرار دارد.

شیائومی همواره سعی کرده تا قیمت گوشی های خود را حتی با سخت افزار پیشرفته پایین نگه دارید که در مورد می میکس 3 نیز این روال طی شده است.

نسخه‌ی مجهز به رم 10 گیگابایتی این گوشی نیز Forbidden City نام خواهد داشت و در یک رنگ آبی متفاوت به عرضه درمی‌آید. این نسخه همراه با یک مجسمه‌ی طلایی از یک موجود اسطوره‌ای چینی در داخل جعبه‌اش، به قیمت 720 دلار به فروش خواهد رسید. قیمتی که حتی هنوز به گوشی های آیفون XR و XS نیز نرسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *