اخبار, تلفن همراه

سیستم عامل جدید اپل، iOS 12 نزدیک به نیمی از بازار سیستم عامل این شرکت را در دست گرفت

iOS 12

تنها 3 هفته از انتشار سیستم عامل جدید اپل ، iOS 12 می گذرد که این سیستم عامل توانست با درصد توزیع 47 درصدی روی وسایل اپل، بیشترین نسبت سیستم عامل نصب شده روی دستگاه های اپل را به خود اختصاص دهد.

iOS 12

شرکت میکس پنل به تازگی آمار نصب و توزیع سیستم عامل های iOS را منتشر کرده که در پی انتشار این آمار، سیستم عامل جدید اپل، iOS 12 توانسته با 47 درصد نصب روی دستگاه های مختلف اپل بیشتر درصد توزیع را نسبت به سایر سیستم عامل های iOS داشته باشید. از طرفی iOS 11 نیز هنوز با نسبت 45 درصدی سوی دیگر این کفه ترازو قرار گرفته.

البته باید توجه داشته باشیم که در زمانی که هنوز این سیستم عامل جدید اپل معرفی نشده بود، سیستم عامل قبلی یعنی iOS 11 روی بیش از 85 درصد از دستگاه های اپل نصب بود.

iOS 11 پس از گذشت 2 ماه از انتشار تنها توانسته بود که 50 درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. به نظر می رسد که سرعت جذب این سیستم عامل شباهت زیادی به زمان عرضه آیفون 7 و سیستم عامل iOS 10 nhvn؛ این سیستم‌عامل نیز موفق شده بود پس از گذر تنها دو هفته، روی ۴۸ درصد از دستگاه‌های Apple نصب شود.

تا به امروز، بهترین عملکرد در مورد جذب سریع کاربر، به iOS 9تعلق دارد. این نسخه از سیستم‌عامل موبایلی اپل که در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۱۵ (۲۵ شهریور ۱۳۹۴) عرضه شده است، توانست تنها پس از هشت روز، iOS 8 را پشت سر بگذارد و دو روز پس از آن، ۵۰ درصد از سهم بازار را در اختیار بگیرد. iOS 9 یک ماه پس از انتشار رسمی، روی ۶۲ درصد از دستگاه‌های اپل نصب شده بود. از طرفی، همین رقم برای iOS 8 پس از گذر یک ماه،‌ با افت شدید مواجه شده و به ۲۹.۶۵ درصد رسیده بود.

به نظر می رسد که یکی از عوامل موفقیت این سیستم عامل و درصد جذب کنندگی بالای آن ، فیدبک و بازخوردهای موثری است که رسانه ها از این سیستم عامل ارائه کرده اند. از سوی دیگر، به‌عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان، Apple زمانِ بسیار مناسبی را برای انتشار این سیستم‌عامل انتخاب کرده بود.

نکته جالب اینجاست که حتی کاربرانی که با آیفون 5 نیز کار می کنند می توانند با نصب سیستم عامل iOS 12 از سرعت و امکانات این نسخه از سیستم عامل بهره مند شوند. جدیدترین نسخه‌ی iOS ضمن ارائه‌ی امکان فیس‌تایم گروهی، شامل اموجی‌های جدید است و از ویژگی‌های دیگری نیز نظیر نوتیفیکیشن گروهی و میان‌برهای Siri بهره می‌برد.

هر چند که تا الان هیچ آمار رسمی مربوط به درصد توزیع iOS 12 روی دستگاه های اپل از سوی خود شرکت اعلام نشده اما به نظر می رسد که گزارش های به دست آمده دقیق و بی نقص باشد.

خرید لوازم جانبی مربوط به شرکت اپل در سایت موب خرید

خرید لوازم جانبی آیفون XS Max

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *