اخبار, تلفن همراه

سنسور اثر انگشت گلکسی اس 11 سامسونگ سریع ترین حسگر اثر انگشت دنیا

سنسور اثر انگشت گلکسی اس 11 سامسونگ حسگر 3d sonic max کوالکام خواهد بود که سریع ترین اسکنر اثر انگشت دنیا است. به نظر می رسد که این سنسور گلکسی اس 11 بتواند علاوه بر سرعت بالا قابلیت های دیگری همچون اسکن همزمان دو انگشت را نیز داشته باشد.

از اولین شایعات موجود در مورد گوشی گلکسی اس 11 سامسونگ ، پرچمدار 2020 این شرکت، در مورد اسکنر اثر انگشت آن بود که به نظر می رسید سریع ترین حسگر اثر انگشت دنیا روی این گوشی قرار می گیرد.

البته تا کنون مشخص نبود که چه سنسوری روی این گوشی قرار می گیرد، اما به تازگی خبرهایی در مورد آن به دست رسیده که نشان می دهد سنسور اثر انگشت گلکسی اس 11 سامسونگ ، 3d sonic max خواهد بود که سریع ترین و بی نقص ترین اسکنر اثر انگشت حال حاضر دنیا نیز به شمار می رود. این حسگر روی گوشی نوت 11 سامسونگ نیز قرار می گیرد.

سنسور اثر انگشت گلکسی اس 11 سامسونگ

یکی از دلایل قرار گیری این سنسور روی گوشی گلکسی اس 11 ، وجود اسکنر اولترا سونیک روی گلکسی نوت 10 است. sonic 3d max نسخه ارتقا یافته این اسکنر بوده  که طی همکاری شرکت کوالکام و سامسونگ ساخته و تولید خواهد شد.

سنسور اثر انگشت گلکسی اس 11 ، سریع ترین اسکنر اثر انگشت دنیا

کوالکام سنسور آپگرید شده‌ی اسکنر به کار رفته در دو گوشی اس 10 و نوت 10 را با نام “3D Sonic Max” معرفی کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که سنسور مذکور به کاربران اجازه می‌دهد برای افزایش امنیت، به صورت همزمان از دو اثر انگشت خود استفاده کنند.

این امر با افزایش محدوده حساس به لمس به وجود آمده است. محدوده‌ی حساس به لمس سنسور جدید 3D Sonic Max حدودا 17 برابر بزرگ‌تر از نسل فعلی خود شده است که در نتیجه می‌تواند سریع‌تر از اولین نسل سنسور اثر انگشت اولتراسونیک شرکت کوالکام یک انگشت را شناسایی کند. این سنسور همچنین نرخ دقت 1 در 1 میلیون را در مقایسه با 1 در 50 هزار بار سنسور کنونی ارائه می‌کند.


محصولات مرتبط:

هرچند کوالکام به صورت رسمی از حضور این سنسور در نسل آینده‌ی گوشی‌های سری Galaxy S سامسونگ سخن نگفته است، اما به نظر می‌رسد که اینچنین خواهد بود. سامسونگ در حال حاضر نیز تنها شرکتیست که از مزایای سنسورهای اثر انگشت اولتراسونیک شرکت کوالکام بهره می‌برد.

در حال حاضر تقریبا اکثر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند از اسکنرهای اثر انگشت درون صفحه اپتیکال برای گوشِ‌های میان‌رده و پرچمدار خود استفاده می‌کنند و با توجه به مشکلات امنیتی که با استفاده از سنسورهای کمپانی کوالکام برای سامسونگ به وجود آمده، باید منتظر ماند و دید که آیا دیگر تولیدکنندگان نیز به سمت استفاده از این سنسورهای اولتراسونیک روی خواهند آورد یا خیر!

گلکسی اس 11 سامسونگ امسال اولین گوشی است که به بسیاری تکنولوژی های مهم سال 2020 دست پیدا می کند. از جمله دوربین حرفه ای با قابلیت Space zoom ، اسکنر اثر انگشت sonic max و پردازنده اسنپدراگون 865g که مختص به گوشی های با اینترنت 5G و توانایی پشتیبانی از دوربین 200 مگاپیکسلی ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *