اخبار, تلفن همراه

سری جدید گوشی میان رده سامسونگ، گلکسی ای 90 رونمایی می شود

گلکسی ای 90

به زودی سری نهایی گلکسی ای 2019 سامسونگ ، گلکسی ای 90 که قدرتمند ترین سری میان رده گوشی های سامسونگ است تا حدود 2 الی 3 هفته آینده رونمایی خواهد شد.

گلکسی ای 90

جالب اینجاست که بدانید گوشی گلکسی ای 90 سامسونگ بدون ناچ و بریدگی بالای صفحه نمایش، با یک نمایشگر اینفینیتی لب به لب و بسیار بزرگ رونمایی می شود. همچنین همانطور که از شایعات برمی آید این گوشی دارای یک دوربین سلفی پاپ آپ خواهد بود. با این اوصاف طراحی ظاهری گوشی آن چنان هم چشم نواز و مدرن نیست اما می توان از آن به عنوان یکی از قدرتمندترین گوشی های میان رده سامسونگ نام برد.

این گوشی دارای کمترین حاشیه صفحه نمایش از هر چهار طرف است. به صورتی که از سه طرف با حاشیه فقط 1.2 میلی متری و از پایین با حاشیه 3.6 میلی متری نسبت به بدنه قرار گرفته است.

یکی از کارشناسان اعتقاد دارد که گوشی گلکسی ای 90 سامسونگ با صفحه نمایش 6.37 اینچی رونمایی خواهد شد. صفحه نمایشی که تا کنون با این اندازه در هیچ گوشی هوشمند چه پرچمدار، چه میان رده سامسونگ با این ابعاد قرار نگرفته بود. این صفحه نمایش حتی از صفحه نمایش آخرین نسخه پرچمدار سامسونگ یعنی گلکسی اس 10 پلاس در نسخه 5G نیز بزرگتر است.

البته هنوز هم شرکت سامسونگ تلاش های زیادی را برای ساخت یک نمایشگر تمام صفحه انجام داده است اما همانطور که می بینیم روی این گوشی نیز به جای قرار گیری دوربین حفره ای، شاهد یک دوربین پاپ آپ خواهیم بود. راهکاری که شاید از نظر عملی جذاب باشد اما از لحاظ طراحی و ساختار آن چنان که باید و شاید جذاب به نظر نمی رسد.

گوشی هوشمند بعدی سامسونگ با دوربین پاپ‌آپ معرفی خواهد شد. دوربین سلفی در قسمت کشویی ماژول دوربین قرار داده شده است. اما باتوجه به اینکه دوربین پاپ آپ از مکانیزم چرخشی بهره می‌برد، از این دوربین به‌عنوان دوربین اصلی دستگاه نیز می‌توان استفاده کرد. اطلاعات زیادی در مورد دوربین پاپ آپ گلکسی A90 منتشر نشده است. اما انتظار می‌رود این گوشی هوشمند با حداقل سه دوربین به بازار عرضه شود. باتوجه‌به اخبار فاش‌شده‌ی قبلی، دوربین اصل دستگاه ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود. اما رزولوشن سایر دوربین‌های گلکسی A90 هنوز فاش نشده است. به‌نظر می‌رسد یکی از دوربین‌ها، زاویه باز و دیگری به‌عنوان حسگر عمق به‌کار برده شود.

باتوجه به تنظیمات منحصربه‌فرد دوربین و عدم قرارگیری دوربینی در پنل پشتی دستگاه، انتظار می‌رود با طراحی مینیمالیستی در پنل پشتی گلکسی A90 مواجه شویم. باتوجه‌به اینکه احتمالا گلکسی A90 با حسگر اثر انگشت زیرنمایشگر معرفی خواهد شد، ممکن است در پنل پشتی دستگاه، تنها لوگوی سامسونگ قرار داشته باشد.

در مورد پردازنده این گوشی دو پیش بینی وجود دارد. اول این که پردازنده 8 نانومتری اسنپدراگون 855 سری جدید کوالکام روی آن سوار شد که در این صورت می توان به گوشی به چشم یک پرچمدار نگاه کرد، یا در احتمالی قویتر پردازنده نسل جدید میان رده کوالکام یعنی اسنپدراگون 710 قرار داده شود که به نظر می رسد این گونه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *