اخبار, تلفن همراه

سری جدید هواوی میت 20 ایکس با اینترنت نسل 5 معرفی شد

هواوی میت 20 ایکس

شایعات زیادی پیرامون سری جدید هواوی میت 20 ایکس با اینترنت نسل 5 شنیده بودیم ، حال این گوشی استثایی توسط شرکت هواوی رونمایی شد، این گوشی را نسل جدید هواوی میت ایکس معرفی شده در ابتدای سال 2019 می توان نامید.

هواوی میت 20 ایکس

گوشی نسل جدید هواوی میت 20 ایکس با اینترنت نسل 5، یک نقص بزرگ دارد. که آن هم کمتر شدن ظرفیت باتری است. البته کم شدن میزان حجم اشغال شده باتری به دلیل استفاده از کامپوننت های اینترنت نسل 5 است که به تازگی روی این نسل سوار شده.بنابراین باید روی گوشی قطعاتی سوار شده باشد که بتواند میزان حجم شارژ مصرفی را کنترل نماید.

در واقع ظرفیت باتری هواوی میت 20 ایکس 5G به 4200 میلی‌آمپر ساعت کاهش یافته که 800mAh کمتر از مدل اورجینال است. شاید این کاهش ظرفیت، تغییر ناامیدکننده‌ای باشد؛ اما در عوض مدل 5G از شارژ سریع 40 وات پشتیبانی می‌کند (سرعت شارژ میت 20 ایکس تنها 22.5 وات بود).

از جمله مشخصات فنی این گوشی می توان به پردازنده کایرین 980 با پشتیبانی از اینترنت سل 5 اشاره کرد که همچنان با همان تکنلولوژی تراشه 7 نانومتری کار می کند. البته نته قابل اشاره روی این گوشی را می توان به کار گیری قلم دیجیتال Mpen ام برد که این گوشی را به یک فبلت تمام عیار و رقیبی جدید برای گلکسی نوت 10 سامسونگ تبدیل خواهد کرد.

درون گوشی هواوی میت 20 ایکس با اینترنت نسل 5، مجموعه دوربین سه‌گانه را با سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی f/1.8، دوربین 20 مگاپیکسلی f/2.2 با لنز اولترا-واید، همین‌طور یک دوربین 8 مگاپیکسلی f/2.4 با لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال 5 برابر داریم. سایز صفحه نمایش دستگاه، باز هم 7.2 اینچ و سیستم عامل آن، اندروید 9 پای در پوسته‌ای از EMUI 9 است. که می توان یکی از مشخصات ثابت نسبت به نسل قبلی گوشی نامید.

از ماه آینده سری جدید هواوی میت 20 ایکس با اینترنت نسل 5 در رنگ زمردی با قیمت نجومی ( که البته از هواوی بعید بود) 1000 پوندی ( 1200 دلار ) به بازار جهانی عرضه خواهد شد. البته نسخه قبلی همچنان با قیمت 900 دلاری عرضه می شود و این تفاوت 300 دلاری تنها برای اضافه شدن نسل جدید اینترنت 5G روی گوشی هواوی میت 20 ایکس است.

هواوی در سال 2019 بیش از 12 مدل گوشی متنوع در رده های پرچمدار، میان رده و ارزان قیمت رونمایی کرده است. از این حیث می توان این شرکت را در رده اول و یا دوم پرکارترین شرکت های تولید گوشی هوشمند در دنیا نامید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *