اخبار, تلفن همراه

سامسونگ گلکسی A30s زیر ذره بین موب خرید

سامسونگ گلکسی A30s زیر ذره بین موب خرید

گوشی میان رده گلکسی A30S

گوشی گلکسی A30S سامسونگ همان گوشی A30 است با دوربین ارتقا یافته. اما بایستی بگوییم که نمایشگر A30 بهتر از Galaxy A30s می باشد. سامسونگ با این تغییرات 50 درصد بازار گوشی های هوشمند را در دست گرفته است. بدنه این گوشی  پلاستیکی بوده که در این رنج قیمت بسیار عادی بوده و از نظر اندازه شبیه به ای30 است. هنر سامسونگ این بوده که طراحی را کمی تغییر داده است و یک سری خط مورب به آن اضافه کرده است و رنگ های آبی مشکی سفید و بنفش دارد. در پشت گوشی دوربین سه گانه و فلش به همراه لوگوی سامسونگ دیده می شود. قسمت زیرین گوشی درگاه تایپ سی و اسپیکر به چشم می خورد. لبه های سمت راست گوشی دکمه پاور و کم و زیاد کردن صدا قرار دارد و سمت چپ هم خشاب سیمکارت است.

نمایشگر گوشی گلکسی  A30S

حاشیه های نمایشگر در پنل جلوی گوشی کم بوده و حس خوبی به شما می دهد و دوربین سلفی هم روی یک ناتچ قطره ای قرار دارد. مجموعا در مورد طراحی این گوشی باید بگوییم که اتفاق جدیدی در آن نیفتاده و گوشی خوش دستی است و ایرادش همان بدنه پلاستیکی است که در این رینج قیمت یک چیز عادی است و بیشتر توقع نمی رود.

طراحی صفحه نمایش گوشی گلکسی A30S

نمایشگر این گوشی یک پنل سوپر امولد است. نقطه تاریک این گوشی رزولیش  720 در 1560 بوده که نسبت به گوشی ای 30پایین تر است . کیفیت نمایش تصاویر و رنگ ها نیز به دلیل همین رزولیشن مطلوب نیست. هر دو از یک پنل ۶٫۴  اینچی از نوع Super AMOLED بهره برده‌اند؛ اما با کمال تعجب دیده می‌شود که به جای کیفیت تصویر full HD+ موجود در گلکسی ای ۳۰ ، این گوشی جدید سامسونگ کیفیت تصویر HD+ را ارائه داده؛ اما از نظر طراحی می‌توان گفت تفاوت قابل‌توجهی را پیدا نکرده است.

دوربین گوشی گلکسی A30S

دوربین‌ ها همواره یکی از جذاب‌ ترین ویژگی‌ های یک گوشی موبایل به حساب می‌آیند. از این رو شرکت سامسونگ هم به دنبال استقبال مشتریان و بازخوردی که از آنها گرفته قصد دارد که در هر یکی از گوشی‌های سری ای یک ویژگی را ارتقاء دهد. A30S هم از این قاعده مستثنی نیست و نسبت به نسخه قبلی ارتقاء قابل توجهی پیدا کرده است. در گوشی ای ۳۰ دوربین دوگانه به کار گرفته شده بود در حالی که این نسخه به دوربین سه گانه مجهز شده است.

لنز اصلی ای ۳۰، ۱۶ مگاپیکسلی بود درحالی که ای ۳۰ اس یک لنز ۲۵ مگاپیکسلی به همراه یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و یک سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی را به خدمت گرفته است. از این رو تجربه عکسبرداری که این گوشی جدید سامسونگ در اختیار شما قرار خواهد داد قطعاً از نسخه قبلی بهتر خواهد بود. دوربین سلفی آن نیز همچنان لنز ۱۶ مگاپیکسل باقی مانده است. از نظر ویدئو هم خاطر نشان می‌شود که دوربین سلفی و دوربین اصلی هر دو از ثبت Full HD پشتیبانی می‌کند.

سخت‌افزار

علاوه بر دوربین‌ها می‌بایست دید که A30S  چه تا‌چه‌اندازه قدرتمند‌تر شده است. تراشه ای که استفاده می‌کند احتمالا همان پردازنده‌ای باشد که در گوشی گلکسی ای ۳۰  هم به کار رفته است. این پردازنده در گوشی‌های متعددی مثل گلکسی ای ۴۰، گلکسی ام ۲۰، گلکسی ای ۳۰ هم مورد استفاده قرار گرفته است. از دو هسته  Cortex-A73  با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A53  با فرکانس ۱٫۶  گیگاهرتز تشکیل شده است. پردازنده گرافیکی آن هم Mali-G71 MP2 است.

در رابطه با قابلیت‌های ارتباطی هم می‌بایست گفت که این دو گوشی تفاوت چندانی نداشته و مثل قبل از بلوتوث نسخه ۵٫۰، درگاه  Type-C 1.0 و رادیو FM   پشتیبانی کرده اما فاقد پشتیبانی از NFC  و پورت مادون قرمز است.

یکی دیگر از تغییرات چشمگیر دیگر در رابطه با سنسور اثر انگشت مطرح می‌شود. این بار سنسور اثر انگشت روی نمایشگر جای داده شده؛ اما نوع آن با مدلی که در گوشی‌های پرچمداری مثل سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ و یا سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ پلاس قرار داده شده فرق داشته و از نوع اپتیکال است. از نظر نرم افزاری تفاوت چشمگیری نداشته و هر دوبهر دو از با نسخه ۹٫۰ (Pie)  اجرا خواهند شد

 باتری

باتری استفاده شده در آنها هم یکی است و از یک باتری قدرتمند ۴۰۰۰ میلی‌آمپری استفاده کرده‌اند. این باتری از شارژ سریع ۱۵ وات هم پشتیبانی می‌کند. این اطلاعاتی است که تا این لحظه از GALAXY A30S   منتشر شده است.

شما می توانید از طریق این لینک همه محصولات گلکسی آ30 اس را مشاهده نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *