تلفن همراه

ردمی 9A ؛ ارزان قیمتی مقرون به صرفه

ردمی 9A ؛ ارزان قیمتی مقرون به صرفه

بررسی ردمی 9A ؛ گوشی هوشمند ارزان قیمت از شیائومی

امروز ما در مورد ردمی 9A صحبت خواهیم کرد. ما مشخصات اصلی فنی ، مزایا و معایب را مشاهده خواهیم کرد.

در مورد ویژگی های فنی ، همه چیز نسبتا خوب می باشد. به عنوان مثال ، Redmi 9A دارای یک صفحه نمایش بزرگ 6.53 اینچی ، یک پردازنده MediaTek Helio G25 با 2/32 گیگابایت حافظه و یک باتری 5000 میلی آمپری می باشد. در مورد یک دستگاه مقرون به صرفه ، موارد فنی خیلی قوی نیستند، اما برخی از ویژگی ها واقعا عالی هستند؛ مانند ظرفیت بالای باتری ، چیپست مدرن و صفحه نمایش بزرگ

طراحی صفحه نمایش و دوربین ردمی 9A

شکل ظاهری Redmi 9A در مقایسه با نسل قبلی Redmi 8A تقریباً یکسان است. به عنوان مثال ، حاشیه دارای همان بریدگی برای دوربین جلو است. حاشیه های اطراف صفحه نمایش کاملاً بزرگ هستند ، بنابراین بلافاصله می توانید حدس بزنید که این تلفن هوشمند در رده دستگاه های پایین رده قرار دارد. قسمت جلویی نسبت به نسل قبلی اندازه صفحه نمایش کمی بزرگتر می باشد.

صفحه نمایش ردمی 9آ برابر با 6.53 اینچ است و در نسخه هشتم آن ، 6.22 اینچ است. وضوح تصویر ثابت باقی مانده است HD + . از آنجایی که صفحه نمایش نسبت ابعادی متفاوتی دارد (یعنی 20: 9 )، تعداد پیکسل ها کمی متفاوت است – 720 16 1600. لذا، تماشای فیلم یا بازی با تلفن هوشمند راحت خواهد بود ، اما چشمان شما بیش از آنچه در وضوح Full HD باشد خسته می شوند.

از نظر روشنایی ، 400 نیت برای استفاده راحت در محیط داخلی ، حتی در فضای باز در هوای روشن کافی است. قسمت پشت گوشی هوشمند از پلاستیک موج دار ساخته شده است ، بنابراین دستگاه از دست شما نمی لغزد. وقتی با نسل قبلی Redmi 8A و Redmi 9A جدید مقایسه می شود ، مکان دوربین اصلی تغییر کرده است. اکنون به جای مرکز در گوشه های بالا سمت چپ قرار گرفته است.

طراحی ظاهری ردمی 9A

کیفیت ساخت همه عناصر در سطح خوبی قرار دارد. پلاستیک مات و موجدار ، مانند تلفن های هوشمند ارزان قیمت نیز راه حل بدی نیست. در پایین دستگاه ، یک درگاه ، میکروفون و بلندگوی MicroUSB قرار دارد. در بالا فقط یک جک صوتی 3.5 میلی متری برای هدفون وجود دارد. در این جا یک دکمه تنظیم صدا و یک دکمه پاور وجود دارد. در سمت چپ ، می توانید شکافی برای کارتهای نانو سیم کارت دوگانه و یک شکاف جداگانه برای کارت حافظه پیدا کنید. بر اساس صفحه نمایش بزرگ ، استفاده از گوشی هوشمند با یک دست مشکل ساز خواهد شد. به عنوان مثال ، ابعاد Redmi 9A 164.9 77 77 mm 9 میلی متر بود و وزن گوشی هوشمند حدود 194 گرم است.

عملکرد و نرم افزار ردمی 9A

تغییر اصلی در نسل جدید Redmi 9A ظهور پردازنده از MediaTek است. مدل پردازنده امسال منتشر شد و آن MediaTek Helio G25 است. این فناوری 12 نانومتری دریافت کرده و دارای هشت هسته از Cortex-A53 با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتز است. هم چنین ، این پردازنده با یک شتاب دهنده گرافیکی – PowerVR GE8320 جفت شده است. این خود را در تست های بازی و معیارها نشان نداد ، اما یک اشکال که وجود دارد – کمی گرم شدن گوشی است.  Redmi 9A فقط یک تغییر را ارائه می دهد – 2 گیگابایت RAM و 32 گیگابایت حافظه داخلی (Redmi 8A همچنین دارای 3 یا 4 گیگابایت RAM و 32 و 64 گیگابایت حافظه داخلی بود). بنابراین ، با توجه به ویژگی های فنی آن ، معتقدم Redmi 9A عملکرد بسیار بدتری نسبت به برادر بزرگتر خود داشته است. با وجود این ، این نرم افزار آخرین نسخه را دریافت کرده و دستگاه با رابط کاربری MIUI 12 روی اندروید 10 اجرا می شود. بسیاری از توابع جالب و مهمتر از همه مفید وجود دارد. به عنوان مثال ، کنترل های اشاره ، شخصی سازی انواع مختلف مضامین و بسیاری از ویژگی های دیگر. با توجه به اینکه این گوشی هوشمند 2 گیگابایت رم دارد ، باز کردن تعداد زیادی برنامه کاربردی مشکل ساز خواهد بود. بنابراین ، انجام چند وظیفه در این زمینه کمی عقب خواهد ماند. اما برای دو یا سه برنامه ، RAM کافی است رابط کاربر بسیار سریع و سریع است. اما برنامه های پیچیده با همان سرعتی که من می خواهم باز نمی شوند. پیشرفت های جزئی شامل بلوتوث 5.0 و پیمایش سریع GPS است. اگرچه تلفن هوشمند ارزان قیمت Redmi 9A پرداختی بدون تماس ، یعنی ماژول NFC ندارد.

دوربین ردمی 9A

از نظر فنی ، Redmi 9A یک ماژول دوربین اصلی به روز شده با وضوح 13 مگاپیکسل دریافت کرد. اما دوربین جلوی آن رو به وخامت گذاشت ، زیرا Redmi 8A از وضوح 8 مگاپیکسلی برخوردار بود و نسل جدید از وضوح 5 مگاپیکسلی برخوردار بود.

به طور کلی ، کیفیت عکس در هر دو دوربین هنگام عکاسی در شرایط نوری خوب بسیار خوب است. در تاریکی یا فضای بسته ، کیفیت بعضی اوقات خراب می شود. فیلمبرداری با کیفیت Full HD با سرعت 30 فریم در ثانیه انجام می شود.

باتری ردمی 9A

Redmi 9A مانند آخرین نسل تلفن های هوشمند ارزان قیمت ، ظرفیت باتری 5000 میلی آمپر ساعت دریافت کرد. اما فراموش نکنید که اندازه صفحه نمایش در مقایسه با Redmi 8A بزرگتر شده و چیپ ست تغییر کرده است. همان طور که این عمل نشان داده است ، با دیدن فیلم ، بازی کردن ، عکس گرفتن و حتی انجام تست های معیار ، باتری در پایان روز 44٪ بود. اگر یوتیوب را با حداکثر روشنایی تماشا کنید ، در عرض 1 ساعت باتری 8٪ کاهش می یابد. اگر بازی می کنید ، پس از 14 درصد در یک ساعت. جنبه منفی Redmi 9A وجود درگاه MicroUSB است. نمی توانم بگویم که چرا تولید کننده تصمیم به این کار گرفته است. اما توجه دارم که نسل قبلی Redmi 8A دارای پورت Type-C با شارژ سریع 18 وات است. تلفن هوشمند جدید شارژ سریع دریافت نکرد و فقط یک آداپتور برق 10 وات دریافت کرد. بنابراین زمان شارژ بیش از 3.5 ساعت خواهد بود.

درون جعبه ردمی 9A

در داخل جعبه ، تلفن هوشمند خود را پیدا خواهید کرد ، اما هیچ کیف محافظ سیلیکونی ، کابل شارژ Micro USB ، آداپتور برق و دستورالعمل وجود ندارد.

 

شما می توانید از طریق این لینک لوازم جانبی شیائومی Redmi 9A را خریداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *