اخبار, تلفن همراه

دوربین گوشی گلکسی نوت 10 به دو سنسور تایم آف فلایت (ToF) مجهز می شود

دوربین گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ

گلکسی نوت 10 گوشی پرچمدار بعدی سامسونگ، در تاریخ 16 مرداد ماه رونمایی می شود،دوربین گوشی گلکسی نوت 10 به دو سنسور تایم آف فلایت (ToF) مجهز خواهد شد، این سنسور می تواند به گوشی کمک کند تا تصاویر بوکه و پرتره بسیار عالی ثبت کند. سنسور دوربین نوت 10 یکی از بهترین دوربین های گوشی هوشمند سال 2019 لقب خواهد گرفت.

دوربین گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ

همانطور که از گزارشات بر می آید،  دوربین گوشی به دو سنسور تایم آف فلایت یا ToF مجهز خواهد شد. بنابراین به نظر می رسد که گوشی گلکسی نوت 10 علاوه بر هسته دوربین اصلی سه گانه ای که در گلکسی اس 10 به کار رفته بود، یک لنز اضافی نیز در ترکیب دوربین خود خواهد داشت. این سنسور علاوه بر افزایش کارایی ثبت بهینه تصاویر می تواند در زمینه عکاسی پرتره و بوکه به کاربران کمک بسیار زیادی کند.

دوربین گوشی گلکسی نوت 10 سامسونگ

سامسونگ پیش از این نیز تجربه استفاده از چنین سنسوری را در یک دوربین موبایل داشته است. نسخه 5G که تنها تحت برخی اپراتورهای موبایل پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه موبایل به صورت قراردادی به فروش می‌رسد، برخلاف دیگر مدل‌های خانواده Galaxy S10، مجهز به یک دوربین چهارگانه متشکل از یک سنسور ToF است. حتی در دوربین سلفی دوگانه این مدل نیز در کنار یک سنسور رنگی 10 مگاپیکسلی، یک ToF وجود دارد. دوربین سه گانه (چرخان) گوشی گلکسی ای 80 نیز از آن بی‌نصیب نمانده است.

یکی از بهترین کاربرد های سنسور ToF که در گوشی های پرچمدار جدید مورد استفاده قرار می گیرد، کارایی آن ها در ثبت دقیق تر عکس های پرتره و یا بوکه است. تشخیص عمق در این صحنه ها باعث می شود که عنصر اصلی و آبجکت تصویر بیشتر مورد توجه قرار گیرد و سایر اجزا صحنه به صورت بکگراند در نظر گرفته شوند. آن‌ها به وسیله محاسبه زمان رفت و برگشت نور تا یک شی مشخص، فاصله تا آن را به شکلی بسیار دقیق مشخص می‌کنند. در نتیجه با دقتی بسیار بالا افکت بوکه را اعمال کرده و عکاسی پرتره با موبایل را وارد فاز بسیار حرفه‌ای‌تری می‌کنند. کاربرد بسیار مهم دیگر آن‌ها در اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده و همچنین سیستم‌های تشخیص چهره سه بعدی حرفه‌ای است.

آن طور که آخرین تصاویر رندر گوشی گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس نشان می داد، هر دو گوشی دارای دوربین سلفی تک لنز هستند، اما با این اوصاف می توان گفت که دوربین سلفی روی گلکسی نوت 10 معمولی نیز با سنسورToF همراه شده و برای تصاویر ثبت شده با دوربین سلفی نیز عملکرد بهتری را به ثبت برساند. حال سوال این جا است که آیا نوت 10 و نوت 10 پلاس دقیقا همان چیزی است که در تصاویر لو رفته از این گوشی های جدید سامسونگ دیدیم، یا این که تصاویر دروغین بوده و گفته های جدید بیشتر صحت دارد.

گوشی گلکسی نوت 10 در 4 نسخه با اینترنت 5G و 4G عرضه می شود که هر کدام  قیمتی از 1000 تا 1300 دلار خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *